AndroidHealthClinic

Doel: 4 maanden, 10 kilo. Ik hoop op advies!

Bezoekers in dit topic

Look

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
1 jul 2009
Berichten
85
Waardering
2
Lengte
1m93
Massa
83kg
Hallo kerels,

Eerst even hoe ik er nu bij sta:

- 193m
- 78kg
- De knop is om, ik ga knallen.
- Geen grammetje vet

De komende 4 maanden studeer ik in Bandung, Indonesië. Ik wil dus van 78kg naar 88kg springen in slechts 4 maanden. Ik moet gruwelijk veel eten om gewicht aan te komen, maar heb nu voor het eerst besloten om een weight-gainer te nemen. De komende 4 maanden zal ik altijd buiten de deur eten en drinken, omdat de cultuur in deze stad zo is. Soms ben ik druk met andere dingen en zo kom ik niet aan de 6 maaltijden per dag. Daarom ga ik vanaf nu een rugzak mee dragen met daarin een tupperware doos met weightgainer, een paar pakken melk en een shaker-fles of 2. De komende 4 maanden ga ik gruwelijk lomp om mijn doel te bereiken en ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven over het volgende.

Ik heb al een tijd fitness ervaring, maar gewicht aankomen is moeilijk geweest, en gewicht verliezen gaat veel te snel. Daardoor zit ik nu nog steeds op dit gewicht, hoewel het toch 7 kilo meer is dan toen ik begon (go figure). Ik ben dus wel bekend met alle oefeningen, en voer ze ook correct uit. Ik hoop dat van die 10kg ongeveer 5-6kg spier zal zijn, en de rest dan een gezonde pak vet. Doordat ik zo veel wil gaan eten, vraag ik me af of een split-schema een gebalanceerde manier is om aan te komen. Aan de andere kant lijkt 3x per week hard gaan op de grote 3 en andere compound oefeningen me ook erg hard op mijn lichaam.

Voor het eerst heb ik een 'beginfoto' gemaakt. Over 4 maanden zal ik het resultaat in het foto-forum zetten. Ik hoop dat jullie me tips en diepgaand advies zullen geven omdat ik denk dat het me zal helpen dit tot een succes verhaal te maken.

Kunnen jullie mij advies geven over hoe ik over mijn gehele lijf gebalanceerd spiermassa aan zal komen, met een eetschema waarvan ik per dag ongeveer 1500kcal uit weightgainer denk te gaan halen? Ik verwacht ongeveer 4500kcal per dag te gaan eten.

Met vriendelijke groet,

Look
 
6kg spier massa in 3a4 maanden.... en 4 kg vet/vocht.
kuurtje ;) als je al zo moeilijk aankomt dan gaat dit ook moeilijk worden.
ik zou eerst voor een zware bulk periode gaan, en daarna gaan cutten.
dus dat betekent 4 maanden lang eten eten eten en niet teveel nadenken over hoeveel 'vet' je wel niet aankomt, en daarna op je gemak je cal afbouwen en droog trainen.
 
-Geen grammetje vet

Dat zal wel niet hoor. Post anders eens een pic om je vet percentage te beoordelen. Dunne mensen denken altijd van zichzelf dat zij 5% vet oid hebben, maar in werkelijkheid valt dat vies tegen.

Maak gewoon een goed voedingsschema met veel en goed eten. 10Kg in zo'n korte periode is eigenlijk bijna niet haalbaar. Er zal in ieder geval ook flink vet/vocht bij zitten. Overigens zou ik 3x per week fullbody aanraden. Ga squatten, deadliften, MP, BP, Rows doen.
 
Gaat wel lukken aan je stats te zien:)
alleen je moet gewoon iets minder dan clean bulken
want komt toch wel wat vet bij, en je bent ecto? vreten wat ookmaar beetje
voedzaam is, kip,melk,kwark,havermout. dan red je die 10kg wel
 
6kg spier massa in 3a4 maanden.... en 4 kg vet/vocht.
kuurtje ;) als je al zo moeilijk aankomt dan gaat dit ook moeilijk worden.
ik zou eerst voor een zware bulk periode gaan, en daarna gaan cutten.
dus dat betekent 4 maanden lang eten eten eten en niet teveel nadenken over hoeveel 'vet' je wel niet aankomt, en daarna op je gemak je cal afbouwen en droog trainen.

Hij is 1m93 en 75kg, als hij eens leert eten( 4000-5000Kcal / dag ) dan kan hij prima zoveel kg pakken in een korte tijd. :p

TS, tips; Veel compounds in je schema stoppen( overweeg Stronglifts 5x5 oid ), regelmatig trainen, goed slapen en je houden aan die 4500kcal per dag. Dan kom je een heel eind

---------- Toegevoegd om 19:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:14 ----------

-geen grammetje vet

dat zal wel niet hoor. Post anders eens een pic om je vet percentage te beoordelen. Dunne mensen denken altijd van zichzelf dat zij 5% vet oid hebben, maar in werkelijkheid valt dat vies tegen.

Maak gewoon een goed voedingsschema met veel en goed eten. 10kg in zo'n korte periode is eigenlijk bijna niet haalbaar. Er zal in ieder geval ook flink vet/vocht bij zitten. Overigens zou ik 3x per week fullbody aanraden. Ga squatten, deadliften, mp, bp, rows doen.
+1
 
3x per week fullbody dus? Zijn er nog mensen met een andere mening? Ik doe ik het met de intensiteit? Fullbody zou ik dan in een A-B-A schema doen.

Die pic komt, maar ik ben nu wat druk. Geen grammetje vet blijft natuurlijk een uitdrukking ;). Ik denk dat ik rond de 8% zit.

Geen kwark in Bandung helaas. Melk kost ook al €1 de liter.
 
2vmgimb.jpg


Ellende, hehehe. Wel prima dat het binnenkort anders is.
 
zoals al gezegd 5x5 bill star is proberen;)
 
Dit is geen 8% bro, lang niet. Denk 12%
 
.... Daarom ga ik vanaf nu een rugzak mee dragen met daarin een tupperware doos met weightgainer, een paar pakken melk en een shaker-fles of 2. ...

:roflol: :haha: :laugh: :grinny:
 
rippetoe:D

Training A:
Squat:
Bench press:
Deadlift:
Dips:

Training B:
Squat:
Military press:
Bent over row:
Pull-ups:
 
10 kg in 4 maanden is heel erg moeilijk.
Heb ik zelf ondervonden:P
ik ben 4 kg aangekomen in 3/4 maanden.
Eet een stuk meer en neem ook whey shakes en creatine sinds een maand.

Als je 10 kg aan wilt komen in 4 maanden zal dat of vooral vet zijn of je moet een kuurtje nemen.
Dat denk ik dan:P
 
Back
Naar boven