MuscleMeat

Doggcrapp: featuring Maniac

• Topic Starter Topic Starter
Vrijdag niet kunnen trainen dus vandaag pas A2.

A2

Deadlift SS 130kg: 10x

Incline benchpress RP 85kg: 8/3/1

Shoulder-machine RP 50kg: 8/5/3

Skullcrusher RP bar+30kg: 6/1/1

Close grip pullup RP BW(104.7): 8/4/3

De bedoeling was om met inclines te beginnen en met rackpulls te eindigen, maar het bankje was bezet dus toen maar met rackpulls gestart. Dat werden uiteindelijk deadlifts, omdat 'rackpulls' vanaf een aantal schijven niet erg lekker bleek te werken.

tip: die bodystep dingen kun je mooi gebruiken voor rack pulls, hoop dat je begrijpt welke ik bedoel?

succes mede DC'er. Ik ben verkocht aan DC trainen. Ik houd ervan om te trainen tegen alle bodybuilding normen in. Daarom alleen al een aanrader :D

yess, elke week kun je echt verder gaan geestelijk, vooral die eerste paar weken gaat het hard. in het begin had ik zoiets van, pff dat valt wel mee, nu heb ik zoiets van, k*t, alweer squats.

je merkt het ook wel als je meedraait met mensen die volumetraining doen, je bent stuk na hoogstens 3 setjes, terwijl zij veel langer door kunnen gaan. komt omdat jij intensief traint en zij niet ;)

yess, elke week kun je echt verder gaan geestelijk, vooral die eerste paar weken gaat het hard. in het begin had ik zoiets van, pff dat valt wel mee, nu heb ik zoiets van, k*t, alweer squats.

je merkt het ook wel als je meedraait met mensen die volumetraining doen, je bent stuk na hoogstens 3 setjes, terwijl zij veel langer door kunnen gaan. komt omdat jij intensief traint en zij niet ;)

dat heb ik ook gemerkt op geestelijk vlak. Ik had even een paar maanden niet getraind. Daarvoor deed ik al DG en één van de redenen waarom ik toen was gestopt omdat het mentaal echt slopend is. Je weet dat het werkt maar op een gegeven zag ik tegen elke training op :o
Dus na die paar maanden weer begonnen en direct met DG. Ik merkte dat ik niet alleen qua kracht was achter uit gegaan en massa maar ook om mentaal/ geestelijk vlak had ik veel sneller mijn pijngrens bereikt. Nu merk ik dat ik geestelijk ook weer sterken aan het worden ben :)

Toen ik Texas Method deed keek ik de laatste weken ook niet meer uit na 5x5 op squats, wetende dat de aankomende training nog zwaarder zou zijn dan de vorige.

B2

Incline dumbbell curl 18kg: 8/5/2

Reverse grip cable curl 30kg: 5-3-2

Seated calves raise 10kg: 12x

Romanian deadlift 130kg: 4x

Hack Squat 60kg: 10x

Vanaf volgende week eindelijk weer 3x per week trainen en dan is het ook de bedoeling om met het stretchen te gaan beginnen.

Openingspost aangevuld met foto's van stretches.

de meesten stretches doe ik ook. Ook erg pijnlijk.

A3

Hammer press(soort van) 90kg: 8-4-3

Shoulderpress, frontgrip 80kg: 10-4-3

Overhead extension 10kg: 10-5-4

Pulldown, rear 75kg: 8-5-4

Yates row 110/6x

Vandaag voor het eerst de stretches gedaan. Voor borst ging die lekker, ik zal waarschijnlijk 'snel' geteld hebben.:D Maar schouders en triceps daar voelde ik geen stretch en met rug dan wel weer redelijk. Nog ff oefenen.

bij tricep is het gewoon de bedoeling dat je een soort overhead extension positie aanneemt en vervolgens met je andere hand je elleboog richting je hoofd trekt, zo doe ik ze iig.

schouders zou je ze vooral in front delts moeten voelen, ik pak 'm altijd vrij smal.

bij tricep is het gewoon de bedoeling dat je een soort overhead extension positie aanneemt en vervolgens met je andere hand je elleboog richting je hoofd trekt, zo doe ik ze iig.

schouders zou je ze vooral in front delts moeten voelen, ik pak 'm altijd vrij smal.

Probleem met triceps is misschien dat ik iets te flexibel ben. En die schouder-stretch nog maar ff oefenen dan.

als je goede pomp in je tri's hebt voel je het wel ;) voel m ook niet altijd. iig genoeg gewicht gebruiken kan ook helpen :P

Zo de laatste training van de reeks:

B3

Preacher curl bar+20kg: 10-5-3
Stretch: 30 sec.

Rope curl 30kg: 10x

Calves machine 30kg: 12x+20 sec. static hold

Front Squat 110kg: 5x
Vergeten te stretchen

Seated legcurl 50kg: 10-6-5
Stretch 40 sec.

waarom doe je je hams na quads? wel zieke frontsquats hoor! :P stretch voor de quads vergeet ik ook vaak, vooral na m'n widowmakers heb ik er weinig zin in.

overigens, waar is je widowmaker? ;)

Terug
Naar boven