MuscleMeat

Dood punt overhead

bb1990

Cool Novice
Waardering
7
Hoi

Bij mijn overhead presses ( Logpresses, military press ) faal ik altijd net boven me hoofd
De log komt snel van de borst, net boven me hoofd faal ik, en de lockout is ook snel. Puur dat stuk boven me hoofd is zwak en houd me tegen om zwaarder te kunnen pressen. Mijn vraag is natuurlijk waarmee ik dat kan versterken.

Zat zelf te denken aan pin presses vanaf me dode punt en eventueel reverse bands voor een overload.
Wat denken jullie? Hebben jullie nog tips of ideeën? Die logpress moet echt omhoog.

Misschien is het je techniek? Als je net boven je hoofd uit de baan presst is het altijd sticking point

Ik denk dat net boven het hoofd voor bijna iedereen het sticking point is, overhead. Bij mij in ieder geval, en dit is heel opvallend.

Heel lang was dit ook erg vaag voor me, tot ik deze post op Chaos&Pain las. Meer bepaald volgende ik één van de referenties naar een Q&A met Derek Poundstone. Dat nam ik grotendeels door, en wat zegt Derek over precies dit sticking point: weak triceps! Hij zegt dat in die positie je triceps het net overnemen van je schouders als voornaamste spiergroep, en je schouders in deze positie relatief zwak zijn. Hij identificeerde dit bij zichzelf, begon zijn triceps als een gek te bewerken, en transformeerde zichzelf van een middelmatige presser, naar één van de beste OH guys ter wereld.
Heeft hij helemaal gelijk? Ik weet het niet, maar deze kans is iets te mooi om te laten gaan. Ikzelf ben sinds een week of twee een pak meer werk aan het besteden aan mijn triceps (zowel horizontaal als verticaal; lock-out en extensie). Nu kan ik je nog niet vertellen of het ook voor mij werkt; binnen een maand waarschijnlijk wel. :)

Iig, als het je interesseert, dan beveel ik beide links zeker aan!

Succes.

Pin presses!

Pin Presses!!

hoe ziet je training eruit? misschien gewoon wat meer volume draaien op de log en eventueel frequentie omhoog?

TRICEPS
Daar moet je aan werken.

Ik denk dat net boven het hoofd voor bijna iedereen het sticking point is, overhead. Bij mij in ieder geval, en dit is heel opvallend.

Heel lang was dit ook erg vaag voor me, tot ik deze post op Chaos&Pain las. Meer bepaald volgende ik één van de referenties naar een Q&A met Derek Poundstone. Dat nam ik grotendeels door, en wat zegt Derek over precies dit sticking point: weak triceps! Hij zegt dat in die positie je triceps het net overnemen van je schouders als voornaamste spiergroep, en je schouders in deze positie relatief zwak zijn. Hij identificeerde dit bij zichzelf, begon zijn triceps als een gek te bewerken, en transformeerde zichzelf van een middelmatige presser, naar één van de beste OH guys ter wereld.
Heeft hij helemaal gelijk? Ik weet het niet, maar deze kans is iets te mooi om te laten gaan. Ikzelf ben sinds een week of twee een pak meer werk aan het besteden aan mijn triceps (zowel horizontaal als verticaal; lock-out en extensie). Nu kan ik je nog niet vertellen of het ook voor mij werkt; binnen een maand waarschijnlijk wel. :)

Succes.

interesting, dode punt is erg herkenbaar..

welke oefeningen voor triceps dan ? pin press enkel ?

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor jullie reacties

ik train alleen zaterdags op de log, aangezien ik zelf geen log hebt thuis, zal ik het zaterdag bij Robbert doen, voor de log doe ik momenteel 3-5-1 + singles

techniek zal zeker wel wat beter kunnen, maar dat is opzich niet het probleem

schema ziet er nu zo uit, ga daar nog wel wat aan aanpassen

dinsdag:
low box squat vs bands speed
goodmornings
standing military press ( ortmayer ) maar ga dat veranderen
close grip pin presses vs bands ( liggend )
bent over bb rows
band side raises/ over raises

donderdag: ( eigenlijk een rommel dag, weet niet precies wat ik ermee moet )
full frontsquat
bb shrugs
biceps
core training

zaterdag:
logpresses
one arm db of vikingpress
swissbar benchpress met chains of bands of normale cgbp
yates machine rows
achterkant schouders

zondag:
deadlift zwaar of speed deadlift
onderdelen ( stones, farmers, tireflip, yoke etc )

zit nu meer te denken om doordeweeks een ub/lb te gaan doen.

het is dus pinpresses en triceps wat ik moet aanpakken, welke triceps oefeningen zouden dan het meeste effect hebben?

zal de link van youri ook eens doornemen. bedankt daarvoor

Close grip benchen ja , pin pressen eventueel , een extension met bb of db zeker . Bvb een tate press oid

Succes.

100% mee eens

Terug
Naar boven