XXL Nutrition

door de bomen het bos niet meer zien + even voorstellen

erikabox

Novice
Waardering
0
Lengte
1m68
Massa
82kg
Vetpercentage
31%
Hoi allemaal,

Ik stel me gelijk ook even voor, ik ben Erika, 22 jaar, mama van 2 kids, waarvan de jongste bijna 4 maand.
Ben altijd een gezonde jonge vrouw geweest ( nog steeds ) maar die kilo's. BAH! Ondertussen heb ik er zo erg de balen van. Nu 86 kg, 42% vet en ben me erg aan het verdiepen in goed/gezond eten, afvallen en weer strak worden.

Want al dat babyvet, flubbervel enz daar ben ik helemaal klaar mee! En dat wil ik eens grondig aanpakken om weer fit en strak te worden.

Nu ben ik al een hele tijd vanalles aan het lezen op internet, en ja, door de bomen zie ik het bos niet meer. Maar het leek me het beste op een forum zoals dit maar een post te plaatsen voor wat tips/advies van mensen die er zo erg bewust mee bezig zijn en er ervaring mee hebben.

Ondertussen zit ik aan de 1200 cal. per dag. gezonde voeding, niet snoepen, en 2/3 in de week sporten. ( fitness in de sportschool ) Voor wie er bekend mee is, ik doe 2x in de week de milon cirkel en daarnaast de fastfit en wanneer ik een keer extra kan sporten cardio en kracht.

Maaaaaarrr, eigenlijk heb ik dus echt geen idee waar ik mee bezig ben, want iedere keer zie ik weer wat, wat misschien ook wel wat voor mij is.

Wat is nu effectief? Qua eten en sporten? En natuurlijk snap ik ook dat ik niet in een maand er mee klaar ben. Maar ik zie wel graag dat iets werkt en dat ik er wat aan heb.

Kan ik ergens misschien wat vinden wat me kan helpen hier bij en waar ik goede info kan vinden?

Bedankt alvast !

1200 cal per dag, dat is wel heel weinig, voor jou lengte en gewicht (niet verkeerd bedoeld hoor).
Maar weet je dat wel zeker ? Want dan zou je in elk geval zeker af moeten vallen, in elk geval lijkt me dit als het klopt niet gezond.

Volgens mij zit je eerder op 2400 kcal aan energiebehoefte.
__________________________________________________________________________________________________

In elk geval ben je goed bezig in de sportschool.

Het is wat moeilijk om te zeggen wat je zou moeten doen, je moet het ook leuk vinden (dan is de kans van slagen groter).
Als ik jou was zou ik naar de 2000 kcal gaan (inname voedsel, drinken).
Inderdaad zoals je schrijft niet snoepen, suiker laten staan, geen alcohol (of zeer minimaal), ook niet te veel vetten.
Ik zou (zeker in het begin) ook je kcal-inname gaan tellen (alles meetellen, dus ook boter op brood, suiker in koffie etc.)
Zoals je al schrijft gezond eten, als je krachtsport doet (wat extra eiwitinname).

Zo nu en dan cardio is zeker goed, tja als je dit volhoudt dan is slagen gegarandeerd.
Geduld, doorzetten, genoeg rusten, trainen, gezond eten zijn sleutels.

Succes !

Het is wat marr ook al zegt. Je eet wel heel weinig en waarschijnlijk zelfs onder je onderhoud. Onderstaande kan je misschien al verder helpen.

om zicht te krijgen op wat je aan het doen bent... en wat je zou moeten/kunnen doen; maak je een voedingsschema

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik een [Link niet meer beschikbaar]
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken.
Vul wel je eigen voedingsmiddelen in in de calorietabel.
Dus bij een product wel even de kcal en ekv van JOUW product invullen.
Staat iets er niet in dan vul je dat in op een plek van iets wat je niet eet.

Je kan in mijn ogen het beste gewoon starten met kracht training. Volg een beginners schema full body 3 x per week en daarna kan je cardio doen. Altijd cardio na je kracht training.
Als je spieren opbouwt zal je misschien wel wat zwaarder worden maar ook strakker. Dus hou niet alleen de weegschaal in de gaten maar ook de spiegel.

Maak een voedings schema zoals in het stukje aangegeven is. Kom je er niet uit post hem dan in de voedingssectie en dan kan je om advies vragen.

Succes in ieder geval en welkom nog. :)

• Topic Starter Topic Starter
Even geleden, maar ik bedacht me ineens dat ik hier nog wat had lopen.

Ondertussen gaat het heel erg goed! van de 42 % vet naar de 31 gegaan, in +- 2.5 maand. In kg maar 4 kg er af.

Heel erg veel geleerd in de weken, op mijn bek gegaan en weer opgestaan, maar de drive is er nu zo erg dat ik over 2 weken met een personal trainer ga sporten om nog een tandje extra te geven.

En wie weet komt standje miss fitness drive er nog bij. Zou wel tof zijn om dat ooit een keer meegedraaid te hebben.

In ieder geval zit ik nu aan 1600 kcal "normaal gezond eten" en daarnaast na het sporten nog de eiwitten.

3x in de week flink aan de bak, een groepsles en nog de miloncirkel er achter aan. En voel ik me dan nog niet leeg genoeg dan nog even lekker met de kettlebells bezig.
De dagen dat ik niet in de sportschool ben probeer in thuis lekker wat te doen, touwtje springen, gymbal, kettlebells of lekker met de hond hardlopen. Trouwens, de fitnessbuilder app is ook een favoriet van me geworden. Zitten ook fijne uitdagingen tussen.

Bedankt voor de tips tot nu toe! En wij gaan lekker verder zo!

Kijk, dat zijn de betere berichten.

Milon cirkel heb ik ook wel eens naar gekeken, zitten interessante onderdelen in vind ik.

Keep it goïing !

Super dat het zo lekker gaat! Je ziet het he... wat meer eten en lekker sporten geeft goede resultaten!
Lekker zo doorgaan!

Terug
Naar boven