MuscleMeat

Doorbulken of cutten?

Bezoekers in dit topic

Psvcr7

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
2 dec 2013
Berichten
3.800
Waardering
2.000
Lengte
1m85
Massa
86kg
...

[afbeelding niet meer beschikbaar]

[afbeelding niet meer beschikbaar]

[afbeelding niet meer beschikbaar]

[afbeelding niet meer beschikbaar]

[afbeelding niet meer beschikbaar]

[afbeelding niet meer beschikbaar]

[afbeelding niet meer beschikbaar]

[afbeelding niet meer beschikbaar]

[afbeelding niet meer beschikbaar]

[afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Laatst bewerkt:
Vet zal toch zeker 17-18 + zijn.
Niet te veel meer bulken zou ik zeggen. Zit zelf in een gelijkaardige situatie...
 
Ik zal voor Cutten gaan, zo zonde om je vet zo hoog op te laten lopen.
Ff een diepe cut en daarna telkens tot ongeveer 14% Bulken en weer Cutten.
 
dankje voor het advies, verlies ik dan niet veel massa bij het cutten? blijft er nog wel wat over van het massa wat ik heb aangezet?
 
Op de korte termijn ga je er na een bulk of een cut allebei niet uit zien als een god ofzo. Accepteer dat je na een cut wat kleiner gaat lijken en tijdens een bulk wat dikker wordt. Welke van de twee je dan op dit moment kiest is vooral persoonlijke voorkeur alhoewel het me logisch lijkt je VP niet te ver laten weglopen van je gewenste VP.
 
dankje voor het advies, verlies ik dan niet veel massa bij het cutten? blijft er nog wel wat over van het massa wat ik heb aangezet?

Je massa zal je gewoon behouden hoor, veel gasten denken dat ze hun spieren verliezen maar het is eigelijk vet/vocht haha.
blijf gewoon hard trainen en ga niet te laag gaan in je carbs, en veroorzaak een kcall tekort door cardio.
En zorg dat het tekort niet groter wordt als 500kcall's.
En pas je voeding elke maand weer aan is nog een tip die ik je geef omdat je gewicht verliest heb je telkens minder voeding nodig.
En voor vragen over voeding enz mag je me altijd een P.M sturen.

Johan
 
Ik zou niet echt doorcutten maar het rustig aan doen. Cutten moet je zeker, laat daar geen twijfel over bestaan.

Dus rustig aan cutten, niet overdreven laag gaan in Kcals, en gooi er maar wat cardio bij na je KT.

Een tip die ik je kan geven is eet voldoende carbs tot en met 15 u.Dus smorgens + smiddags + 15 uur.
S' avonds train je + cardio en dan neem je nog enkel carbs direct na je training (50-60 gr.) Bekijk dit even 2 weken aan en zie hoe je hier op reageert. Bij mij werkt dit zeer goed tijdens het cutten.
 
Laatst bewerkt:
Super bedankt voor het advies! Ik zat zelf idd ook al te denken aan een kcal tekort te creeeren door cardio te gaan doen en iets onder onderhoud te eten en zo kijken wat werkt
Ik voelde me ook niet echt meer lekker in mijn vel met zo'n hoog vetpercentage dus ik ga er meteen aan beginnen

Trouwens met voeding heb ik nu:
50%carbs
30% vetten
20% eiwitten

Zo houden of de vetten en de eiwitten omdraaien?
 
Bekijk mijn tip even want was nog wat aan het toevoegen terwijl je al gereageerd had.

Ben niet zo van de percentage's. Als je je voeding post dan kunnen we pas zien waar er aanpassingen moeten komen.
 
Ik zou persoonlijk door bulken. Het is geen zomer en niemand die ziet hoe droog jij wel niet bent. Daarnaast als je nu gaat cutten houdt je denk ik niet gek veel massa over en vind ik dus persoonlijk zonde.
Ik zou wel wat minder dirty gaan eten zoals je het zelf noemt. Haal je koolhydraten uit pasta, aardappel of rijst en je vetten uit pindakaas, cashewnoten etc.
 
Ik zou persoonlijk door bulken. Het is geen zomer en niemand die ziet hoe droog jij wel niet bent. Daarnaast als je nu gaat cutten houdt je denk ik niet gek veel massa over en vind ik dus persoonlijk zonde.
Ik zou wel wat minder dirty gaan eten zoals je het zelf noemt. Haal je koolhydraten uit pasta, aardappel of rijst en je vetten uit pindakaas, cashewnoten etc.

Ja en nog meer vet aanzetten en dan mag je al in januari beginnen met cutten wil je met de zomer en strak bij staan......


Ik zou zeggen ga lekker cutten nu tot net onder je gewenste VP en dan nog even lekker ''clean'' bulken tot de zomer. Ik zou zelf liever over t strand lopen met een gewenst VP dan met meer spier maar ook dubbel zoveel vet.
 
Ja ik ga voor het cutten, hierbij mijn voedingsschema:

ontbijt:(468kcal)
Ultra fine oats(100g)
Whey perfection(30g)
Water (400ml)


Tussendoor 1:(384kcal)
Tijgerwit brood(3stuks)
Kipfilet (75g)
Blueband (10g)

Middag:(389kcal)
Tijgerwit brood (3 stuks)
Kipfilet (75g)
Blueband (10g)
Banaan

Tussendoor 2:(565kcal)
Tijgerwit brood (3stuks)
Pindakaas (50g)

Avond: (400 tot 500kcal)
Wat de pot schaft, omdat ik nog thuis woon. Maar we eten meestal zoiets als kipgehakt aardappelen en sperziebonen. Wat neerkomt op zo'n 400 tot 500 kcal in totaal

Voor het slapen:
??

Als ik het zo zou doen kom ik op 2109 kcal, dat is natuurlijk te weinig. verder zouden mijn macro's zijn:
K 48%
E 23%
V 29%

Iemand nog op of aanmerkingen hierop?
 
Witbrood srs?
 
Jep we hebben thuis altijd wit brood. Maar als ik zou vragen of er voortaan bruin brood mee kan doen ze dit wel, scheelt het zoveel dan?
 
Back
Naar boven