XXL Nutrition

Doping wielrenners

Doping is vanaf de jaren 60 in het wielrennen aanwezig geweest, maar nam pas een echt hoge vlucht met de introductie van EPO bij de Gewiss-Ballan ploeg (Argentin, Furlan, Berzin,..) in 1994. Die mannen reden dat jaar het gehele peloton in elke klassieker op minuten. Het jaar nadien reed het volledige peloton op EPO.
Ipv renners die bekennen van de ererangslijst te schrappen, mag men de laatste 20 jaar elke erelijst van welke klassieker of ronde ook blanco laten.

Vergeet niet dat wielrenners geen grote dosissen testosteron nemen. Zij hebben al genoeg aan 250mg testosteron per week. Wordt ook niet constant gebruikt en ze zijn goed begeleid door dokters die er wel wat vanaf weten. EPO hoeft ook niet ongezond te zijn als je een goed dokter hebt die weet hoever hij mag gaan.

Okee,maar Lance heeft zelf aangegeven meerdere producten gebruikt te hebben.
Dit dus ook voor meer dan 8 jaar lang minstens het halve jaar on?

In bijna elke sport wordt doping gebruikt (op hoog niveau dan toch). Ook voetbal, basketbal, rugby etc etc...

zonder doping geen tour de france!

zonder doping geen tour de france!

Blij dat er nog mensen zijn die niet naief zijn..

Als ik dit hier tegen iemand wilt uitleggen, krijg ik verwijten naar mijn hoofd, "denk je dat ze die mensen niet testen, waarom worden er dan gepakt en de anderen niet, als wielrennen om doping draait dan worden er bij elke controle iedereen toch gepakt, bla bla bla" tegen zo'n mensen kun je echt niet praten, discussie beëindig ik dan snel met, jij hebt gelijk..

zag vandaag artikel in de krant wat z'n wielrenner gebruikte

Test/HGH/Insuline/igf-1/DMEA(ofzo)/EPO/Corticosteroïde

iedereen die het weet dat je niet 3 weken lang ruim 200 kilometer kan fietsen bergie op en af op spaghetti of een bruin broodje kaas. ben wel benieuwd wanneer micheal boogerd uit de kast komt! Deze sport is nu wel naar de klote geholpen. voorbeeld:Marco pantani.

a

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ja maar de sport is dan toch na de klote
Stel je voor je bent een klein kind en jou idool is armstrong, en je wil koste wat kost later ook wielrenner worden en je bent er al voor aan trainen.
En je word ouder je traint je het licht uit de ogen en er zijn jongens die je weg fietsen,en de dag erop heb jij spierpijn en hun Vragen of je weer meegaat fietsen.
en dan hoor je dit allemaal.
Elk beginnend fietser die gaat toch automatisch ook gebruiken als die wat wil bereiken
Als mijn zoon ouder word gaat die maar voetballen of kickboxen ofz maar echt niet fietsen

En kickboxers zijn allemaal clean :rolleyes::rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
En kickboxers zijn allemaal clean :rolleyes::rolleyes:

Doe zelf ook kickboxen, dus nee ze zijn niet allemaal clean :)
Maar bedoel maar, ze gebruiken overal.
Maar als clean kickboxer kom je toch nog wel goed mee.
Bij wielrenner moet je wel gebruiken als amateur wil je beetje meekomen met die boys

Stel je voor je bent een klein kind en jou idool is armstrong, en je wil koste wat kost later ook wielrenner worden en je bent er al voor aan trainen.
En je word ouder je traint je het licht uit de ogen en er zijn jongens die je weg fietsen,en de dag erop heb jij spierpijn en hun Vragen of je weer meegaat fietsen.
Elk beginnend fietser die gaat toch automatisch ook gebruiken als die wat wil bereiken
Als mijn zoon ouder word gaat die maar voetballen of kickboxen ofz maar echt niet fietsen

Geef m een paar posters van Overeem :D :D

OT,

Ik durf er mijn handen voor in het vuur te steken dat 90% van de tour gebruikt,.. en logisch,.. De verbeteringen in het materiaal zijn zo goed als uitgeput,.. een verbetering in frame-gewicht,.. yeah dat gaat minuten schelen :p
De enige manier om record tijden te blijven verbeteren is door verbetering vh lichaam,...
De echte wedstrijd tijdens de Tour is er één die wij niet zien,.. die tussen de sportartsen,.. jouw atleet (pion) zo lang mogelijk ON laten zijn, en nét optijd zien te stoppen om buiten de controles te vallen,.. jouw atleten dus zo "sterk" mogelijk laten starten en zoveel mogelijk op te laten strijken.
Van 2 ploegen is een tijd geleden al bekend geworden dat ze ZELF verstrekken ,.. US Postal en nog 1 waarvan ik de naam zo 1,2,3 niet weet,.. rabobank zou niet verstrekken, maar wel op de hoogte zijn vh gebruik van haar leden.

En idd zoals sommige hier al aangaven worden er de nodige handen boven de koppies gehouden ivm div financiele belangens. Stel je voor een Tour zonder topnamen, óf een Tour met topnamen, maar waar ze tijden rijden van enkele minuten langzamer dan voorheen,... dat gaat natuurlijk niet,... mensen blijven weg,.. kijkcijfers zakken,.... nope,.. no-go!

Maar goed, het zit in ALLE sporten,.. iig alle waar een fysieke prestatie geleverd moet worden.
En zelfs sommige denk en concentratie sporten dmv beta-blokkers bij darten en schaken tbv de concentratie.

In mijn ogen gewoon legaliseren. Het gebeurt toch en dat zal naar mijn verwachting ook altijd zo blijven.

Dit slaat echt helemaal nergens op.
Dan kun je net zo goed illegalen een verblijfsvergunning geven die zullen er immers anders ook altijd zijn.

Legaliseren helpt niet,... wat wil je doen?? grenswaardes hechten aan bvb testosteron levels?? gegarandeerd dat er de eerste week al iemand is die probeerd ongezien nét even meer te pakken ;)

Dan moet jij je ogen leren open doen, in elke sport en zeker kickboxen wordt gebruikt..

Ik versta jou standpunt natuurlijk, maar dit is gewoon de harde realiteit, en wat ga je zeggen, lance jij mag niet meer gebruiken want mijn zoon kijkt naar jou op en denkt een toprenner te worden maar dat gaat niet lukken want jij gebruikt anabolen.. NOT

Overigens, ik woon in vlaanderen, zoals jullie weten is dit de streek waar meest wielrennen in het bloed zit..
Ik ben opgegroeid in een wieler familie, en ook zij gebruikten, wat ik wil zeggen is, ik heb maten die amateur wielrenners zijn, en nu beginnen door te hebben dat ze amateurs zullen blijven zonder doping, 1 maat heeft die stap gezet, guess what hij wint 3 kleine koersen, en op 4 andere is hij bij top 3, allemaal in een jaar en is aardig op weg om een prof contract te krijgen..

Edit: trouwens als klein jongetje koers je omdat je het leuk vind, je gedachten kunt verzetten, als je ouder wordt koersen 75% niet meer voor de passie maar puur om het geld, en een prof-contract..

Wie zegt dat het bij andere sporten ook niet zo aanwezig is?

Het is gewoon een dikke bias dat het alleen bij wielrennen wordt uitgelicht in mijn ogen.

Terug
Naar boven