AndroidHealthClinic

Doping wielrenners

• Topic Starter Topic Starter
Ja en als het helemaal zou verdwijnen zouden de sporten niet spannend genoeg meer zijn

Ja en als het helemaal zou verdwijnen zouden de sporten niet spannend genoeg meer zijn

Leg dat eens uit aan de gewone mens.. :P

Het is alsof je tegen een muur praat, en niemand kan het verkroppen dat het de harde realiteit is..
Vindt het ergens wel zielig voor zo'n mensen, moet ook maar een saai bestaan zijn, geloven wat je zelf wilt geloven..

^^ Idd, mensen willen praatjes horen over wilskracht, een niet te breken spirit en ijzeren discipline.
Niet dat dat mét doping niet het geval is, maar voor de gewone mens is het ofwel het een ofwel het ander.

^^ Idd, mensen willen praatjes horen over wilskracht, een niet te breken spirit en ijzeren discipline.
Niet dat dat mét doping niet het geval is, maar voor de gewone mens is het ofwel het een ofwel het ander.

Indd. Eerst ben je aan hardwerkende, alles-gevende atleet, en wanneer dan uitkomt dat je doping genomen hebt lijkt het alsof je nooit echt gesport hebt en de tour de france op een brommer hebt gewonnen.

Ik heb zojuist het boek gelezen "De wieler maffia" van Doyle die gaat over de bekentenissen van Hamilton over zichzelf en Lance Armstrong betreffende doping gebruik.

Ze gebruiken als Testosteron preparaat zgn andriol bolletjes die ze om de 2-3 dagen eentje innamen.
Volgens mij is dat helemaal niet veel qua steroiden dan. Daarbij waarom is Andriol niet populair bij BB?

Belangrijkste qua doping in de het wielrennen zijn Epo, bloedtransfusies en wellicht synthetisch hemoglobine.
AAS wordt niet zo veel gebruikt dus.

Betreffende boek is zeker een aanrader! en ik wist niet wat een bikkels die prof wielrenners zijn zeg!

Die Taylor Hamilton brak gedurende de Giro een keer zijn schouder bij een val partij en fietste daarna gewoon verder met zoveel pijn die hij kon verdragen door 11 tanden tot op de wortel af te knarsen om de pijn te kunnen doorstaan. hij werd 2e in de Giro tenslotte.

Zo dadelijk boogerd op ned 1 met zijn bekentenis :)

Terug
Naar boven