XXL Nutrition

Douanerechten op voedingssupplementen...klopt dit wel??

TestosteRon

Novice
Waardering
0
Brede medegasten,

Ik wil een bestelling van $436,- bij 1fast400 doen (8x10lbs whey, vites en BCAA's), nu komt hier ff $136,- aan verzendkosten bij, kan iemand mij vertellen of hier nog meer kosten bovenop komen? Kortom, word dit tot aan mijn deur gebracht voor die 136 bucks???

Nu heb ik de douane gebeld en die zegt dat er géén naheffing op vitaminensupplementen zitten, maar ik lees hier regelmatig op het forum dat er soms wel 5,- of zelfs 10,- euro naheffing op 1 pak whey kan komen!!??....(is dit natte vingerwerk van de douane ofzo :cool: )

De douanebeambte kon (of wilde??) mij niet zeggen of er een naheffing zat op whey proteine, dus ik vraag me nu af of dit allemaal wel klopt en of het geen zakkenklopperij is.
Tis ook erg vreemd, vites geen heffing en wheypoeder wel.... het zijn beiden gewone en pure voedingssupplementen.

Wel vroeg de douanebeambte naar een goederencode..., iemand enig idee???

Ga er maar gewoon van uit dat er op alles een heffing komt.
6% BTW en 12,8% douanerechten als ik me niet vergis!
Kijk anders eens op fedex-faktuur.tk

• Topic Starter Topic Starter
Daar had ik al gekeken en omdat "voedingssupplementen" er niet tussen staat heb ik zodoende de douane gebeld..., afijn lees voorgaande verhaal.

Vitaminen zit dus géén naheffing op, maar de beambte kon niet zeggen of er op weiproteine naheffing zit.

Nogmaals, ik heb het idee dat er helemaal niets op gewone voedingssupplementen zit.

Ik heb zelf vaker een naheffing gehad op Wheypakketjes van 1fast400.com.

Ik vind dit knap irritant, je betaald een hoop verzendkosten en je word nog een keer genaaid door de douane

Hf Goederencode

Ik heb nogmaals de douane gebeld en ze blijven aandringen op een "HF" (Harmonite Flight??? code). Daaraan kan de douane zien of er heffing zit op weipoeder. Ze moeten de samenstelling weten ofzo.
Dus 1fast hoort dit op het pakket te zetten bij verzending om het openmaken door de douane te voorkomen. Scheelt wel een hoop gedoe als we dit van tevoren weten.

En nog belangrijker, straks zit er helemaal géén heffing op!

Dus, kan iemand op z'n pakket kijken wat de HF code is! (als hij die nog heeft natuurlijk). Anders moet ik die Mike maar ff mailen, want volgens de douane hoort hij die te weten, omdat die code een internationaal begrip is waaraan ze kunnen zien of er heffing op zit.

TestosteRon zei:
Nogmaals, ik heb het idee dat er helemaal niets op gewone voedingssupplementen zit.

Ik heb dat idee niet, aangezien mensen aan de lopende band naheffingen krijgen op hun bestellingen met voedingssupplementen.

Heb er vorige week nog 1 gehad en daar stond duidelijk op: Voedingssupplementen en zoals ik al zei 6% BTW en 12,8% Douanerechten

Need a "HF" code for international shipping

Okee, maar dan wil ik wel graag van tevoren weten hoeveel heffing er zit op gewoon een zak whey, en niet achteraf horen dat ik 10,- per zak moet betalen. Dus toch maar ff een briefje naar Mike verstuurd, die het nummer hoort te weten. Ik hou jullie op de hoogte.

Dear Mike,

I've noticed that we -as foreign customers- can get raised by the custom-house at our country in The Netherlands by ordering at your store. The raise can be up to $10,- per 10lbs of just simple wheyproteins, imagine 8 of them! It's sad to say, but this isn't affordable anylonger if it concerns to us.

To solve this problem I contact a local officer of the custom-house and he said that the supplier need to know what the international "HF......" (Harmonite Flight) number is. This is a general known number which you put on the package before shipping abroad, so that a custom-house officer will see what's the substance of the package wheyproteine and he also can see if there's a charge and how much that will be. Just "Food Supplements-for personal use only" is not enough to see for them what's in it.

The officer told me that there isn't a raise on vitamins only, but he couldn't tell me if there's any on wheyproteines...., where he needs the "HF" code for.

So, if you please can send us that so "famous called number", we then can check out at the custom-house before we get surprised by any raise afterwards for ordering just simple proteines at your store.

Do not hesitate to contact me if you have any questions.

Thank you!

Kind regards,
Ron

heb een ongeveer even grote bestelling gedaan met voornamelijk whey.. kwam 70 euro douanekosten bij..

Hoi El,

Hoeveel zakken whey had je in 1 keer besteld dan?
Had je ongeveer $ 130,- aan verzendkosten?
En heb je daarbij nog eens $ 10,- per zak whey aan douanerechten bij moeten betalen?

Weet jij toevallig niet wat de goederencode is, staat wellicht op je pakket, het begint met: "HF"....!

----------------------
Stel dat je 7 zakken whey had besteld = $336,- + $ 130,- verzenden + $70,- douanerechten= totaal $ 536,- = 428,- euro/7 zakken = 61,- euro per zak!

Wel jammer dat de prijs zowat verdubbeld om het hierheen te halen als je bedenkt dat ie maar 38,79 euro kost!

Ik heb nog nooit na heffing gehad?? krijg je dat apart van de bestelling? dus bijv 1 week later in je bus dat je dat moet betalen?
ik heb tot nu toe 3x wat besteld bij 1fast400 en het was 3x rond de 150 euro wat ik bestelde... en dus3x whey en creatine en nog 1x vendetta erbij..

Nu zal je zien dat ik over 2 weken een brief in de bus krijg die de naheffing bevat, en dit alleen omdat ik nu dit post!(als ik het niet gepost had zou er niets gebeuren, bijgeloof :D :cool: )

:mad: nog steeds geen reactie van 1fast400.

Weet niemand dan dat ozo beruchte HF nummer zodat we kunnen nagaan bij de Douane of er inderdaad heffing op Wheypoeder zit.
Want nogmaals op (multi)vitaminen in het algemeen zit 0,0 heffing, dit kon de douane mij bevestigen. Ze konden alleen niets zeggen over Whey zonder dat klotenummer.....ik vind het erg verdacht allemaal.

De BTW is bij dit soort producten altijd 6%, het kan zijn dat daarnaast nog douanerechten worden geheven. Ik heb echter tot nu toe alleen maar BTW moeten betalen en geen douanerechten "DVD's".

6%-tarief
Het lage BTW-tarief is het 6%-tarief. Het 6%-tarief geldt onder andere voor de levering, invoer of intracommunautaire verwerving van de volgende goederen:

etenswaren en dranken (behalve alcoholhoudende dranken) en grondstoffen hiervoor;
rundvee, schapen, geiten, varkens en paarden;
geneesmiddelen;
boeken, dagbladen en tijdschriften;
land- en tuinbouwzaden;
sierteeltproducten.

Het kan ook zijn dat je mazzel hebt en dat je er niet wordt uitgepikt, probeer het anders als gift te laten declareren voor een bedrag van $25 ;) .

OP WHEY GEEN DOUANERECHTEN!!! See for yourself!

Beste wheybestellers,

Ik heb de beruchte "HF code" voor whey eiwitten eindelijk te pakken. Het is: 0404100000.
Nu kun je gelukkig zelf checken op www.douane.nl of er rechten op zitten (kijk zelf op de directe link hieronder).
[Link niet meer beschikbaar]

- vervolgens HF code; "0404100000" indubben bij zoekvenster en op "zoek" drukken.
- klik op de teksttreffer eronder...
- en scroll naar het onderstaande resultaat, je ziet, er zijn géén doaunerechten omdat er geen bedrag staat in het vak van douanerecht.

Ik zou zeggen, check het zelf nog eens bij de douane met deze resultaten en je weet het zeker: 0800-0143

Taric-code / Omschrijving / Bijz. maatstaf / Douane recht/

0404 0000 00 - Wei, ook indien ingedikt of met toegevoegde suiker of andere zoetstoffen; producten bestaande uit natuurlijke bestanddelen van melk, ook indien met toegevoegde suiker of andere zoetstoffen, elders genoemd noch elders onder begrepen (B010):

0404 1000 00 - wei en gewijzigde wei, ook indien ingedikt of met toegevoegde suiker of andere zoetstoffen:

0404 1002 00 - in poeder, in korrels of in andere vaste vorm:

0404 1002 00 - zonder toegevoegde suiker of andere zoetstoffen en met een gehalte aan proteïne (stikstofgehalte x 6,38):

P.S. indien je een naheffing krijgt, kun je altijd refereren naar die "HF code" en krijg je wellicht alsnog vrijwaring.

We laten ons toch niet zomaar naaien!? :D :p ;)

:cool: dat je dit hebt uitgezocht. Dus naheffingen mogen dus niet geheven worden over whey?

inderdaad!
En zeker geen 10 euro per zak wat ik eerder las.
Ik heb onlangs een grote bestelling gedaan en had 8 zakken whey en nog een aantal andere dingen, maar heb geen heffingen gehad tot zover. En het was toch 40 kg bij elkaar. Wel was de doos opengemaakt.

Haha de Douane gaat failliet als iedereen het geld probeert terug te vorderen :D
Kunnen we ook weer ander spul invoeren :roflol:

Stelletje zakkenvullers die ambtenaren. In de smiezen houden die gasten :cool:

P.S. had ook geen BTW of iets anders. :p

In de gaten houden dus!
Maar de Na heffing komt meestal Na een tijdje he!

11 april had ik het pakket in huis. Het is nu 26 april. Kan ik dan nog steeds iets verwachten? ???

Terug
Naar boven