Fitness Seller

Douanerechten op voedingssupplementen...klopt dit wel??

Volgens sommigen kan het wel 3 maand duren met een heffing! Dus nog ff in je handjes knijpen!

TestosteRon zei:
11 april had ik het pakket in huis. Het is nu 26 april. Kan ik dan nog steeds iets verwachten? ???

yep heb het eens na twee maanden gekregen

weet je toevallig ook hoe het zit met andere zaken zoals creatine etc etc?

Volgens mij zit naheffing alleen op poeders zoals Whey eiwit!
Als je alles naleest in een ander topic over naheffingen krijgen ze alleen maar naheffing als ze Whey bestellen en op andere producten niet!

ReyMysterio zei:
Volgens mij zit naheffing alleen op poeders zoals Whey eiwit!
Als je alles naleest in een ander topic over naheffingen krijgen ze alleen maar naheffing als ze Whey bestellen en op andere producten niet!

BS, gewoon over alles. Whey + overige supplementen. Zal t volgende keer eens proberen om er tegenin te gaan want ik verwacht er wel weer 1tje.

Ok cool om dit te weten kerels!

• Topic Starter Topic Starter
Gelukkig kun je zelf checken op www.douane.nl of er rechten op zitten (kijk zelf op de directe link hieronder).
[Link niet meer beschikbaar]

vervolgens code indubben bij zoekvenster, bijvoorbeeld: "0404100000" (whey).

Je moet dan wel weer ff de HF code zien te krijgen van creatine net zoals ik van de whey heb opgevraagd bij 1fast400. Dan weet je snel genoeg of er DR op zit.

Ik had voor $200 besteld (whey + vit ) ... nu 30 euro moeten betalen als heffing bij Fedex

Laatst bewerkt:
Ik bekeek vorige week mijn laatste naheffing eens nader, had m nog onbetaald liggen.
Viel me het volgende op:
Deze keer was ik voor het totale bedrag incl verzendkosten aangemaand om 19% BTW te betalen. Normaal was dit 6% (voedingsmiddelen) en 12 of 12,8% Douanerechten.
Qua geld scheelt het niet veel maar ik wil nu wel eens weten hoe dit allemaal zit dus ik heb een brief/bezwaar opgesteld en verzonden.
Daarbij ook bovenstaande gemeld en gezegd dat ik het idee had dat ik misschien ten onrechte bepaalde kosten heb moeten betalen bij eerdere bestellingen en waarom het de ene keer anders wordt belast dan de andere keer.

Als ik een reactie terug heb zal ik het met jullie delen.

Grijpwijk zei:
Ik bekeek vorige week mijn laatste naheffing eens nader, had m nog onbetaald liggen.
Viel me het volgende op:
Deze keer was ik voor het totale bedrag incl verzendkosten aangemaand om 19% BTW te betalen. Normaal was dit 6% (voedingsmiddelen) en 12 of 12,8% Douanerechten.
Qua geld scheelt het niet veel maar ik wil nu wel eens weten hoe dit allemaal zit dus ik heb een brief/bezwaar opgesteld en verzonden.
Daarbij ook bovenstaande gemeld en gezegd dat ik het idee had dat ik misschien ten onrechte bepaalde kosten heb moeten betalen bij eerdere bestellingen en waarom het de ene keer anders wordt belast dan de andere keer.

Dat zou cool wezen :thumbup:

Volgens mij doen ze maar wat bij de douane. Voor voedingsupplementen geld een tarief van 6%.

Als ik dat zo aanlees, kom ik niet anders tot de conclusie: Wat een geitenbreiers daar zeg! :D

540 euro incl. verzendkosten, 180 euro NAHEFFING! :eek: op Whey en Gainer.

mooi niet dus, direct retour gedaan voor opheldering. het zijn een stelletje prutsers! oude zware sjek rokende, zwarte koffie drinkende vuile snordragende zweetkikkers! :rolleyes: :rolleyes:

nee ze snappen daar niet echt veel
ik had ze gebeld 0800-014322

wilde weten wat de invoer kosten waren
ik uitleggen wat ik wilde bestellen
ze stelde deze vragen
waar vandaan? VS
welk product? 100% whey proteine
welk code heeft het product? 0404 100.000
wat is het vetgehalte van het product 2%
wat is het proteinegehalte van het product 46%

ze kwamen tot conclusie
€22,- per 100 kilo
0.22 per kilo

btw 19%

na heffing konden ze niet

bear

Laatst bewerkt:
Grijpwijk zei:
Viel me het volgende op:

Had vrij snel een reactie terug van de belasting/douane.
Ze namen de zaak in behandeling maar ik moest wel eerst een volmacht van Fedex regelen. Daarna zouden ze er pas echt naar gaan kijken. Moest binnen 4 weken opgestuurd worden.

Ik Fedex gebeld, rekening moest eerst betaald worden. Goed, ik die rekening betaald en dag erna volmacht aangevraagd. Gast zou het meteen versturen. 5 dagen later nog niks dus weer teruggebeld, nee die volmacht was nog niet verzonden.
Uiteindelijk lag vandaag die volmacht op de mat dus die stuur ik morgen even op met een begeleidend briefje. Zal binnen enkele weken uitsluitsel krijgen.

Interessante ontwikkeling dit, als het een eenduidig verhaal is misschien ff een sticky ervan maken?

nog enig nieuws omtrent dit onderwerp?

is het nou verstandig om bijv aan Mike t vragen om die specifieke code (0404 100.000)op de verpakking te laten zetten als hij het hierheen verstuurd?

Ja is aan te raden omdat er tig HS codes zijn voor whey eiwit. Zo weet de douane gelijk waar het om gaat. Moet dus bij staan dat het een Harmonized System code is.

Mijn 'zaak' is inmiddels in behandeling. Voor de gezelligheid is de termijn van 6 weken direct met 4 weken verlengd ivm complexiteit van mijn brief. Voor de goede orde wees men van de douane er ook nog even op dat de maximale termijn waarbinnen ze de zaak afgerond moeten hebben 1 jaar is.

Kan nog wel ff duren dus :rolleyes:

heeft er al weer iemand reactie? van die klote douane.
is het al gelukt om de naheffing niet te betalen en als dat met een begeleidend briefje moet post deze dan zodat wij het ook kunnen sturen

Ik heb ook een naheffing gehad van 75 euro op 5 zakken whey en 1 creatine. Nu kreeg ik eergister de Fedex factuur met 6% BTW en 12.8% douanerechten. Ik belde eerst naar de douane, waar een vrouw werkte die een zware kempert was, zeer onaardig. Maar goed, zegt ze tegen mij dat ze er niks mee te maken hebben, en dat ik naar Fedex moest bellen. Ik dus bellen naar Fedex naar het kantoor in Schiphol Oost. Zegt die vrouw dat ik een begeleidende brief moest sturen naar hun toe en dat zij het zouden uitvogelen??? ik snap er niks van, dit ging toch via de douane allemaal

wat is nou de beste manier om de naheffing te ontlopennadaat je hem hebt gekregen? wie moet je bellen of schrijven?

Terug
Naar boven