- Waardering
- 5
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
klempic zei:Ik heb ook een naheffing gehad van 75 euro op 5 zakken whey en 1 creatine. Nu kreeg ik eergister de Fedex factuur met 6% BTW en 12.8% douanerechten. Ik belde eerst naar de douane, waar een vrouw werkte die een zware kempert was, zeer onaardig. Maar goed, zegt ze tegen mij dat ze er niks mee te maken hebben, en dat ik naar Fedex moest bellen. Ik dus bellen naar Fedex naar het kantoor in Schiphol Oost. Zegt die vrouw dat ik een begeleidende brief moest sturen naar hun toe en dat zij het zouden uitvogelenik snap er niks van, dit ging toch via de douane allemaal
wat is nou de beste manier om de naheffing te ontlopennadaat je hem hebt gekregen? wie moet je bellen of schrijven?
Grijpwijk zei:Op grond waarvan zou je 'm willen ontlopen?
Je kan in elk geval bezwaar aantekenen bij de douane. Punt is alleen dat je daarvoor een volmacht van Fedex moet hebben omdat zij het bedrag reeds hebben afgedragen aan de belastingdienst. De rekening die je ontvangt is ook van Fedex. Leuke is dat je bezwaar zonder volmacht niet in behandeling wordt genomen en je die volmacht van Fedex alleen krijgt als je je rekening eerst betaald hebt.
klempic zei:dank je wel voor de info.
ik dacht door die HF code voor whey eiwitten dat ik douanerechten kon ontlopen? maar als je eerst een volmacht moet hebben en dat dan weer opsuren en hele bureaucratische gedoe, dan zijn we alweer in 2006
klempic zei:dank je wel voor de info.
ik dacht door die HF code voor whey eiwitten dat ik douanerechten kon ontlopen? maar als je eerst een volmacht moet hebben en dat dan weer opsuren en hele bureaucratische gedoe, dan zijn we alweer in 2006