- Waardering
- 3.208
Is dit wat? Iemand ervaring met dit 'spel'?
Zat eraan te denken om dit met een DS cadeau te doen voor Moederdag.
Zat eraan te denken om dit met een DS cadeau te doen voor Moederdag.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Is dit wat? Iemand ervaring met dit 'spel'?
Zat eraan te denken om dit met een DS cadeau te doen voor moederdag.
En je hebt ook geen behoefte meer om aan 'braintraining' te doen? (Helpt dat eigenlijk?) Vond het vooral wel nuttig om die reden maar als het niet echt uitnodigt om te blijven doen...Ik heb 'm. 2 keer gespeeld en daarna vond ik het niet meer leuk.
En je hebt ook geen behoefte meer om aan 'braintraining' te doen? (Helpt dat eigenlijk?) Vond het vooral wel nuttig om die reden maar als het niet echt uitnodigt om te blijven doen...
Ik ben er niet slimmer op geworden en zoals Adidas al zei als je het twee keer speelt dan gaan de vragen zich herhalen. Je hebt ook opdrachten dat je tegen de ds moet praten. (moet je ook maar van houden). Ik denk dat je moeder dat pandora spelletje leuker zal vinden. Is meer puzzelen en uitgebreider, denk ik.
Zulke spelletjes moet je zien als gymnastiek voor de hersenen. Het maakt je hersenen efficienter, maar niet zozeer slimmer. Je cognitieve prestaties gaan er dus vooral op vooruit. Originieel cadeautje wel (mits ze enigszins gadget minded is)
Populaire computerspelletjes die beloven je 'brein te trainen' maken gebruikers niet slimmer, dat ontdekten wetenschappers.
Breinkracht
De onderzoekers lieten meer dan 11.000 mensen jonger dan 60 gedurende zes weken brain training spelletjes spelen. Dit is het grootste experiment ooit naar het effect van dit soort games. Voor en na het onderzoek namen ze intelligentietests af. Daaruit bleek dat deze gamers niet beter scoorden qua breinkracht dan een controlegroep die dezelfde hoeveelheid tijd kregen om op het internet te surfen. Scans van hun hersenen toonden aan dat de brain training ook geen effect heeft op de opbouw van het brein. De onderzoekers verstaan onder breinkracht geheugen, concentratie, planvaardigheden en de mogelijkheid om problemen om te lossen.
De vrijwilligers behaalden wel betere scores na verloop van tijd, maar dat kwam enkel door de herhaalde handeling. Professor Owen: "De gamers worden beter in de spelletjes, maar het heeft geen effect op je mentale vaardigheden of intelligentie." (ep)
bron: http://www.hln.be/hln/nl/37/Psycho/...04/21/Brain-training-maakt-niet-slimmer.dhtml

Duidelijk, komt er niet in dus.
Ik ging er eigenlijk vooral vanuit dat het het geheugen helpt te trainen (anti-alzheimer zeg maar).
Maar als het niet echt goed is dan is het wel erg veel geld om weg te smijten. Dan zoek ik wel wat anders.
En dingen opzoeken/researchen op het web schijnt ook goed te werken, merk dat zelf ook wel. Je gaat connecties maken en je hersenen echt aan het werk zetten.De beste braintraining blijkt een boek. Als het tenminste een informatief boek is, opslag van kennis zet die neuronen wel aan het werk.
Hm ik heb toch ooit eens gelezen dat je de kans op alzheimer kan verkleinen door de hersenen gedurende je leven actief te trainen, heb ff geen bron.
Edit: hier staat één en ander: [Link niet meer beschikbaar]