MuscleMeat

Dr. Kawashima's Brain Training Nintendo DS

Big-T

Humongous Ruler
Founder
R.I.P.
50.000 berichten 10.000 berichten
Waardering
3.208
Is dit wat? Iemand ervaring met dit 'spel'?

Zat eraan te denken om dit met een DS cadeau te doen voor Moederdag.

Is dit wat? Iemand ervaring met dit 'spel'?

Zat eraan te denken om dit met een DS cadeau te doen voor moederdag.

Origineel cadeau. Denk wel dat dit enkel aanslaat als je moeder interesse heeft in technologie. Mijn oma hebben ze eens een digitaal fotokader cadeau gedaan maar het liet haar duidelijk wat koud (waarschijnlijk omdat het cadeau te 'modern' was als je begrijpt wat ik bedoel)

Ik heb 'm. 2 keer gespeeld en daarna vond ik het niet meer leuk.

Voor de lol lijkt het me wel leuk aan het begin, maar het zijn oefeningen dus na lange tijd zal het alleen maar herhalen zijn.

misschien is Professor Layton en de doos van Pandora wel leuk om te geven. Is een puzzelspel

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb 'm. 2 keer gespeeld en daarna vond ik het niet meer leuk.
En je hebt ook geen behoefte meer om aan 'braintraining' te doen? (Helpt dat eigenlijk?) Vond het vooral wel nuttig om die reden maar als het niet echt uitnodigt om te blijven doen...

En je hebt ook geen behoefte meer om aan 'braintraining' te doen? (Helpt dat eigenlijk?) Vond het vooral wel nuttig om die reden maar als het niet echt uitnodigt om te blijven doen...

Ik ben er niet slimmer op geworden en zoals Adidas al zei als je het twee keer speelt dan gaan de vragen zich herhalen. Je hebt ook opdrachten dat je tegen de ds moet praten. (moet je ook maar van houden). Ik denk dat je moeder dat pandora spelletje leuker zal vinden. Is meer puzzelen en uitgebreider, denk ik.

Zulke spelletjes moet je zien als gymnastiek voor de hersenen. Het maakt je hersenen efficienter, maar niet zozeer slimmer. Je cognitieve prestaties gaan er dus vooral op vooruit. Originieel cadeautje wel (mits ze enigszins gadget minded is ;) )

Ik ben er niet slimmer op geworden en zoals Adidas al zei als je het twee keer speelt dan gaan de vragen zich herhalen. Je hebt ook opdrachten dat je tegen de ds moet praten. (moet je ook maar van houden). Ik denk dat je moeder dat pandora spelletje leuker zal vinden. Is meer puzzelen en uitgebreider, denk ik.

Zulke spelletjes moet je zien als gymnastiek voor de hersenen. Het maakt je hersenen efficienter, maar niet zozeer slimmer. Je cognitieve prestaties gaan er dus vooral op vooruit. Originieel cadeautje wel (mits ze enigszins gadget minded is ;) )

Ik ging er eigenlijk vooral vanuit dat het het geheugen helpt te trainen (anti-alzheimer zeg maar).

Maar als het niet echt goed is dan is het wel erg veel geld om weg te smijten. Dan zoek ik wel wat anders.

Populaire computerspelletjes die beloven je 'brein te trainen' maken gebruikers niet slimmer, dat ontdekten wetenschappers.

Breinkracht
De onderzoekers lieten meer dan 11.000 mensen jonger dan 60 gedurende zes weken brain training spelletjes spelen. Dit is het grootste experiment ooit naar het effect van dit soort games. Voor en na het onderzoek namen ze intelligentietests af. Daaruit bleek dat deze gamers niet beter scoorden qua breinkracht dan een controlegroep die dezelfde hoeveelheid tijd kregen om op het internet te surfen. Scans van hun hersenen toonden aan dat de brain training ook geen effect heeft op de opbouw van het brein. De onderzoekers verstaan onder breinkracht geheugen, concentratie, planvaardigheden en de mogelijkheid om problemen om te lossen.

De vrijwilligers behaalden wel betere scores na verloop van tijd, maar dat kwam enkel door de herhaalde handeling. Professor Owen: "De gamers worden beter in de spelletjes, maar het heeft geen effect op je mentale vaardigheden of intelligentie." (ep)

bron: http://www.hln.be/hln/nl/37/Psycho/...04/21/Brain-training-maakt-niet-slimmer.dhtml

mja, je ziet maar wat je er mee doet :D

Je word er niet zozeer slimmer van denk ik. Ik denk dat het lijkt dat je slimmer word maar dat komt denk ik doordat je de oefeningen "oefent" waardoor je er beter in word.

of niet?

Kans is groot dat ze je elke dag belt waar de ds ligt, zou dat eerst maar gaan trainen met mams.

Ik ging er eigenlijk vooral vanuit dat het het geheugen helpt te trainen (anti-alzheimer zeg maar).

Maar als het niet echt goed is dan is het wel erg veel geld om weg te smijten. Dan zoek ik wel wat anders.

Alzheimer heeft een aantal genetische oorzaken die met het trainen van het geheugen niet uit te schakelen zullen zijn.
Wel houdt het dus mensen die ouder worden effectief hun hersenen te blijven gebruiken, wanneer ze bijv. stoppen met werken.

Hm ik heb toch ooit eens gelezen dat je de kans op alzheimer kan verkleinen door de hersenen gedurende je leven actief te trainen, heb ff geen bron.

Edit: hier staat één en ander: [Link niet meer beschikbaar]

De beste braintraining blijkt een boek. Als het tenminste een informatief boek is, opslag van kennis zet die neuronen wel aan het werk.

De beste braintraining blijkt een boek. Als het tenminste een informatief boek is, opslag van kennis zet die neuronen wel aan het werk.
En dingen opzoeken/researchen op het web schijnt ook goed te werken, merk dat zelf ook wel. Je gaat connecties maken en je hersenen echt aan het werk zetten.

Hm ik heb toch ooit eens gelezen dat je de kans op alzheimer kan verkleinen door de hersenen gedurende je leven actief te trainen, heb ff geen bron.

Edit: hier staat één en ander: [Link niet meer beschikbaar]

het is sowieso een feit dat je langer fit blijft als je je hersenen blijft gebruiken. Op mijn werk hebben we ook een man die al lang 70+er is, maar die is mentaal zijn leeftijdsgenoten nog ver vooruit

Het beste borrelpraat 'bewijs' is wat mij betreft luisteren naar professors, onderzoekers of intellectuelen in het algemeen op oude leeftijd. De meeste intellectuelen blijven op een zeer positieve manier iets kinderlijks, iets onderzoekends houden in hun levenshouding. Een bepaald enthousiasme en levensvreugde dat volgens mij vooral te maken heeft met je hersenen blijven gebruiken, je denkprocessen soepel houden. Halve tammen die na hun 65e thuis uit het raam gaan zitten staren terwijl ze het gezeik van moeder de vrouw de ganse dag moeten aanhoren zijn vaak binnen 2 jaar volledig tam.

casual game voor mensen die t leuk vinden om af en toe een ''spelletje'' te spelen.
Is wel een aanrader, ookwel blijkt het brain trainen niet te helpen.

Kwam laatst op MNM dat braintraining games op de DS enzo, niet werken! Het is zogezegd getest geweest, en mensen konden niet beter antwoorden of beter gaan onthouden na aantal maanden...

Terug
Naar boven