Fitness Seller

Draad weer oppakken

TheFocused

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m79
Massa
73kg
Vetpercentage
14%
Sinds 2,5 maand woon ik in Engeland, omdat het hier nogal duur is om een sportschool abonnement te nemen (35-40 p per maand) en ik niet betaald krijg voor mijn stage is het nogal moeilijk geweest om weer de sportschool in te duiken.

Ben wat kilootjes aangekomen (niet al teveel) maar ik heb het een beetje weten te balanceren omdat ik 14 km heen en terug (28 in totaal) van en naar mijn werk fiets. Nu heb ik een heerlijk aanbod van mijn werk gekregen om voor 20 pond PER JAAR te kunnen gaan trainen in een van onze sportscholen (ik werk voor de gemeente Oxford).

Tot zover de intro, ik wil de draad weer oppakken. Ik woog 73 kg met een vetpercentage van rond de 12-13 procent. Daar is nu natuurlijk wat bijgekomen na al de troep die ik heb lopen vreten (ja ik weet het). Maar hoe pak je makkelijk de draad weer op? Direct zwaar gaan trainen? Ga ik van zwaar naar licht of andersom? Pak ik direct veel cardio of juist niet? Voordat ik hier ging wonen was ik 4-5 keer per week trainen gewend, ik wil nu in principe weer naar 3 keer in de week full body gaan (komt nog een dag voetbal training bij).

Ik hoor graag jullie tips

Beetje opbouwen en aanvoelen.

Zelf ben ik net 1,5 maand terug bezig na een jaar break. (achteraf gezien eeuwig zonde)
Ik weet niet hoe het met je kracht zit, bij mij was die ver weg, maar ook mijn mobiliteit was onder het vriespunt en als je weer begint zijn sommige oefeningen niet 'vanzelfsprekend' meer in de uitvoering; zo duurde het een paar weken voordat ik mijn DB press weer zonder nadenken kon doen, omdat ze eerst alle kanten op vlogen.

Qua kracht ben ik in deze 1,5 maand zo ongeveer verdubbeld. Voor mij werkte het om licht te bulken en vooral compound oefeningen te doen, zo zwaar mogelijk. Denk wel aan goede warm-up, stretch etc., anders loop je twee dagen later nog krom na je workout. Je lichaam is het niet meer gewend, en daar moet je rekening mee houden.

tl;dr
Paar maandjes 5x5 schemaatje volgen en fine-tunen aan je eigen preference m.b.t. isolatie.
Laat je ego je niet gek maken en begin licht, perfectioneer je vorm en ga dan knallen.

• Topic Starter Topic Starter
Super antwoord Walnut, dank je wel!

Terug
Naar boven