XXL Nutrition

Droge lippen met een schale rode rand

Jopske

Competitive Bodybuilder
Elite Member
Waardering
5
Sinds een tijdje heb ik hele droge lippen, met een schrale rode rand. Ik heb er dan ongeveer 2 weekjes last van, is het weer weg voor ongeveer 2 a 3 weekjes en dan komt het weer terug. Soms wordt ik snachts wakker en voel ik echt mijn lippen ineen schompelen omdat ze aan het uitdrogen zijn. Ik ken ze dan wel nat likken maar het droogt net zo snel weer op. (deze zin kan heel fout worden opgevat, maar ik ben een man dus niet doordenken :p )

Iemand een idee wat het kan zijn, heeft er ook last van, wat er tegen te doen valt? Zou het een vorm van allergie ofzo kunnen zijn?

Begint echt irritant te worden omdat het meestal midden in de week begint en dan weet ik dus al dat ik het weekend (tijdens het uitgaan) met schale rode lippen rondloop. Niet echt charmant.

Iemand een idee?

Laatst bewerkt:
gewoon een flinke lading labello erop (wel zorgen dat je ff de deur niet uithoeft :p)

volgens mij valt er weinig aan te doen, ik heb het al 2 jaar

ik smeer welke dag een paar keer labello 2 a 4 keer

Ik heb het ook, al JAREN! Zomer of winter, maakt niet uit. Soms hangen de vellen erbij, maar die peuter ik eraf. Smeer af en toe wat labelo ofzo, en eet genoeg vetten. Maar wat de oorzaak is, ik weet het niet :scratch:

Van de Labello afblijven. Als je met die troep begint kom je er haast niet meer vanaf. Haal bij de drogist even een potje Blistex Med, werkt super. Anders gewoon Vaseline.

Blistex is nog verslavender als labello! Wat ik doe is purol vaseline erop als ik ga slapen en de volgende dag helemaal geen last meer van.

Dani zei:
Van de Labello afblijven. Als je met die troep begint kom je er haast niet meer vanaf. Haal bij de drogist even een potje Blistex Med, werkt super. Anders gewoon Vaseline.

vandaar dat ik ze allemaal op lik... zijn net lollies :D

Kukkeledeh zei:
Blistex is nog verslavender als labello! Wat ik doe is purol vaseline erop als ik ga slapen en de volgende dag helemaal geen last meer van.
Blistex Med is echt goed spul. Ben een ex-labello junk en heb met BM geen last. Met een dag of 2 is alles genezen/zacht.

Dani zei:

Mee eens geen labello gebruiken, maakt het alleen maar erger. Gewoon dik vaseline erop voor het slapen.

vaseline werkt ook niet, heb ik een jaar ofzo gebruikt

nu zit ik op de Labello Med Repair, werkt ook niet,
als deze op is ga ik Dani's voorstel proberen en Blistex Med smeren

Dani, is die Blistex Med geur/smaakloos ?

gebruikt je vriend wel genoeg glijmiddel?

• Topic Starter Topic Starter
Dat het toch nog zoveel voorkomt. Labello vind ik zelf ook niets, dus ik ga voor de tip van dani; Blistex Med .

Hoop dat het wegblijft als het eenmaal weg is. Raar dat sommige er hier al een jaar of langer mee rond lopen. Zal toch wel iets tegen zijn dat het verhelpt/voorkomt.

Ik heb het soms ook, als je dan lacht dan heb je net het idee dat je hele lip uit elkaar gaat scheuren. Maar een beetje van die Labello rotzooi doet wonderen bij mij.

Guido20 zei:
Ik heb het soms ook, als je dan lacht dan heb je net het idee dat je hele lip uit elkaar gaat scheuren. Maar een beetje van die Labello rotzooi doet wonderen bij mij.

haha dit is komt me zo bekent voor :eek: Als ik het niet vochtig houd dan droogt het op als een kurk, en dan moet je inderdaad niet gaan lachen :p
alle hoop van mij ligt nu bij Blistex Med :D morgen gelijk regelen.

Ik kan ook nog wel een duit in het zakkie doen :D

Hier spreekt ook een ex labello junk.. heb me suf gesmeerd.. tot ik er achter kwam dat ik niet meer zonder kon en ook nog een allergie kreeg tegen de weekmakers die errin zitten.. resultaat.. kapotte, ultiem uitgedroogde lippen.

Ik moet blijven smeren want zonder gaat alles binnen een dag of 2 kapot. Zelf gebruik ik nu Cremor Vaseline Cetomacrogol. Dit is absoluut nutraal en kan ik goed verdragen. Je koopt het zo bij de apotheek of je vraagt om een receptje aan je huisarts krijg je het nog vergoed ook nog.

Mijn advies gebruik geen labello, blistex of andere populaire meuk Beetje van de Vaseline of uierzalf dat zou het moeten doen.. en geen velletjes bijten of nat maken met speeksel. Dit werkt averechts.

LangeMan zei:
vaseline werkt ook niet, heb ik een jaar ofzo gebruikt

nu zit ik op de Labello Med Repair, werkt ook niet,
als deze op is ga ik Dani's voorstel proberen en Blistex Med smeren

Dani, is die Blistex Med geur/smaakloos ?
Reukloos niet maar ruikt niet naar aardbeien oid ;) Smaakt zo goed als nergens naar.

@Thanatos: de enige remedie is stoppen met smeren. Maar dan ook helemaal. Je zult een week of 2 met kapotte lippen lopen maar daarna heelt het en ben je er van af.

Dani zei:
Reukloos niet maar ruikt niet naar aardbeien oid ;) Smaakt zo goed als nergens naar.

@Thanatos: de enige remedie is stoppen met smeren. Maar dan ook helemaal. Je zult een week of 2 met kapotte lippen lopen maar daarna heelt het en ben je er van af.

Dat helpt ook niet, ik heb nog nooit iets gesmeerd op mijn lippen. Het gaat wel weg na ongeveer 2 weken, maar het komt altijd weer terug.

Jopske zei:
Dat helpt ook niet, ik heb nog nooit iets gesmeerd op mijn lippen. Het gaat wel weg na ongeveer 2 weken, maar het komt altijd weer terug.
Ging over de Labello verslaving ;)

Hier heb ik ook al een jaar ofzo last van.

ik doe er niets aan maar soms pulk ik inderdaad die vellen eraf en dan is het 3 dagen gevoelig, of het scheurt en dan zit je met een heeeel klein wondje. beetje vervelend imho.

zal eens die blistex med proberen

Dani zei:

maar moet je dan ook stoppen met Blistex ?

Terug
Naar boven