Fitness Seller

Droge lippen met een schale rode rand

Als je niet 'gewoon een keer' droge lippen hebt wel. Als je merkt dat je eigenlijk altijd aan het smeren bent omdat zonder direct de barsten er in springen wel ja. Tenminste, dat is mijn ervaring.

labello is crap heb het zelf erg lang gebruikt maar het helpt voor geen meter.. gebruik nu PUROL en dat is echt topspul! kan je gewoon bij de drogist halen en werkt geweldig goed..

Ik heb het elke herfst/winter wel een paar keer. De Labello stik ligt nu voor me. Misschien toch maar ff blistex med halen, want echt goed werkthet niet nee.

heb ik ook in de winter. maar ook elke keer na de workout, echt witte sutkjes slijm haal ik er dan vanaf. hardcore he

Dit is het potje waar je naar op zoek moet. Heet voluit 'Blistex Medex'

Blistex_Lip_Medex-resized200.gif

Ik smeer altijd gewoon een dagje vaseline en dan is het weg. Gewoon elk moment van de dag wanneer je met een glimmende bek mag rondlopen (thuis op de bank, voor je naar bed gaat) even een minuutje of 10 op je lippen laten zitten.

Als je het ziet aankomen is 2x smeren vaak al voldoende. Zo stel je het uit en uit en uit totdat je lichaam het zelf gaat fixen :)

zeker niet natmaken met speeksel , daar zit in de eerste plaats de boosdoener in (enzymen die bvb mee verantwoordelijk zijn voor de voor vertering van het eten en het opwekken van maagzuur voor het verteren)

En niet lachen of geeuwen , aaauw

Elmer zei:
zeker niet natmaken met speeksel , daar zit in de eerste plaats de boosdoener in (enzymen die bvb mee verantwoordelijk zijn voor de voor vertering van het eten en het opwekken van maagzuur voor het verteren)

En niet lachen of geeuwen , aaauw

HOE kan ik dit afleren? :S

• Topic Starter Topic Starter
LangeMan zei:

Ja ik lik het ook automatisch :( droge lip, hop tong er overheen. Schraal randje? Tong is onder weg. Maar heb er vandaag bewust bij nagedacht, en heb het kunnen voorkomen. Nog geen blistex gekocht. Komt er denk ik maandag past van omdat ik het nogal druk heb, en zondag alles dicht is. Zal ik er een logboek bijhouden van de resultaten:p ? :p

Ik heb een keer zo'n potje, meen van blistex ook, gehad en als je dat op je lippen smeerde dan voelde je het ff branden (op een lekkere manier). Dit was echt super spul. Zat in een rood/wit doosje. Dat branderige gevoel is te vergelijken met het gevoel wat je op je tong krijgt van een pepermuntje. En bleef ook goed lang zitten. Aangezien ik er maar af en toe last van heb smeer ik nu af en toe labello. Dat is niet super dus ik ga maar eens op zoek naar die blistex potjes :D

Koude en afwisselend droogte en vochtigheid zorgen dat je lippen sneller uitdrogen, zeker als je weerstand wat lager is.

Lippen is een aangeleerde reactie en is dus weer af te leren. Het is net zo iets als nagelbijten. Dus: even doorzetten en van je lippen afblijven.

Ik heb ook de blistex in het wit-rode potje. Ruikt en smaakt een beetje mint-menthol en werkt goed.

Wat ook blijkt te helpen is om meer fruit te eten. Wel oppassen met mandarijnen- of sinaasappelsap op de kapotte lippen, want dat doet best pijn :D

@ Jopske. Jij woont in Den Haag? Daar zijn op zondag toch de winkels open (in het centrum)?

ik gebruik purol (bij de kruidvat te halen) , fijn spul, voor het slape gaan insmere en als je erg last hebt ook overdag (de gelige creme, niet de vaseline, ook al werkt dat ook wel..)

Ik gebruik Blistex Clear Advance, werkt goed. Ik zit op het moment in Canada en ben iedere dag buiten met temperaturen van -10 tot -30 en dat droogt zo gigantisch uit. Gezicht, handen en lippen moet ik gewoon insmeren...

veel korts lippen

hey, ik heb ook egt vaak droge lippen 1x ging ik op vakantie naar Oostenrijk en opeens kreeg ik 2 koortslippen toen paar uur erna nog een paar en volgende dag nog paar enz toen had ik op 1 moment had ik er 13 :mad: dat is toch niet normaal? 13 :P dat dat nog past;p volgens mij door de zon en dan me lippen verbrand??

en net een maandje geleden kreeg ik egt droge lippen duz ik labello kopen en toen volgende dag had ik 2 koortslippen toen die klote labello weggegooit en kocht ik purol:D en het werkt egt prima!!!!!!!!!!

Vaseline en uierzalf werken het beste bij mij..
maar ter zijde... ik krijg een droge huid/lippen van de droge lucht veroorzaakt door de verwarming.. check je vochtigheidsgraad in huis.. Hang desnoods waterbakjes aan de verwarming (een natte handdoek wil ook wel helpen..)

Shit hee reageer ik nu werkelijk op een topic uit 2005?

Ik gebruik 'Ceralip' van La roche posay,
dit maakt mijn lippen wel terug glad,
maar er onstaat een rand van een centimeter hoog aan beide kanten van de lippen
is dit normaal?

garnier lip repair werkt als the bomb

labello als je weggaat, 's avonds doe ik er nivea aan.
Ik heb et ook maar enkel in de winter (soms)

Aangezien je rode randjes hebt zou dit goed een allergie kunnen zijn.
Verder nog ergens uitslag?
Een voedselallergie komt vaak op deze manier naar buiten.

Terug
Naar boven