XXL Nutrition

''droger'' trainen 4 weken plan

niet zo snel doen, gaat je teveel spier massa kosten.

doe het leiver rustig aan.

**** Het Strand man.

je ziet er toch wel beter uit dan de andere bierdrinkende mensen

Dus uit deze van de pot met stront beplakte uitspraak kan ik afleiden dat je nog geen enkele keer fatsoenlijk gecut hebt.

Als je zo stevig wil gaan doorcutten op een paar weken tijd mot je eens ff in de spiegel kijken!! En dat is nog steeds het belangrijkste, niet?
mischien voor extreem scrale ecto's geld dit
;)

je weegt nu 73kg met 20,5%? en je wil naar 11%, betekend dus dat je op een kilo of 64-65 uitkomt. je zult eruit zien als iemand die nog nooit een gewicht aangeraakt heeft, en je zult niet gespierd maar mager zijn.

maar als dat je doel is.. wie ben ik om je tegen te houden

als je in zes, zeven weken al je massa kan verliezen dat je in twee jaar opgebouwd hebt, dan weet ik eigenlijk niet waarom iedereen hier zo zit te zwoegen..

nu ben ik in een week een kilo of drie, vier afgevallen en moet eerlijk zijn dat ik van massaverlies nog niet veel opgemerkt heb.. als je genoeg eiwitten binnenspeelt dan zijn je spieren beter beschermt en kunnen ze wel iets verdragen.. krachtverlies tot daar aan toe, dat merk ik wel.. maar gewoon blijven knallen en genoeg eiwitten eten moet het wel doen denk ik

ROFL, in 1 week 4 kg??
Heb je soms het 'before' gewicht gemeten toen je nog niet gescheten had + gepist had+een relaxed onbijtje had gehad + nog ff wat water had gedronken?

Later dat dat vet is..echt later. 't voornamelijk allemaal vocht, schijt en pis lijkt mij. BW-4kg in een week lukt een crystal meth junk niet eens.

Laatst bewerkt:
is dat zo gek? je zou moeten weten hoeveel mensen ik ken die zoveel gewicht afgevallen zijn in 1 week.. naar wat ik gehoord heb is dat zelfs normaal, pas na de eerste week gaat het trager. Als ik voorheen 83 weegde en nu 79 kan ik toch wel juist tellen lijkt me? en ik weeg me altijd nuchter. Doe iedere dag 2x cardio, 1 x nuchter, 1x in de namiddag, eet niks van koolhydraten, maar dan ook niks, alleen vis en groenten en fruit. En heb een heel actief werk.. Ben wel totaal verwoest tegen het einde van de week, maar heb het ervoor over

Fruit en groenten zijn toch praktisch alleen maar koolhydraten?

@Stefox

Zoals ik het hieruit opmaak, zal de TS bedoelen dat hij geen aardappels, pasta, rijst ofzo meer eet... de zwaardere koolhydraten

4 KG vet = 30800 calorieën
30800/7= 4400 calorieën per dag

Hahaha later..je verbrandt geen 4400 calorieën per dag bovenop je normale verbranding.
Dan zit je zo rond de 6600 calorieën per dag wat je verbrandt. Alleen beesten van 130kg met 10% vet o.i.d of pro wielrenners verbranden zoveel.

en nu zou ik eens willen dat je me zegt waar ik aantoon dat het 4kg vet is dat ik verloren heb.. ik zeg gewoon 4 kg ,kan zijn dat er daar de helft spieren zou tussen zitten
me vetpct weet ik trouwens geeneens, ik zie wel in de spiegel wanneer het goed is

Nog iemand die een indicatie kan geven : hoelang ik ongeveer moet hellinglopen ( graden-duur) om ongeveer 900 kcal te vrbranden ??

Hellinglopen? Geen idee, maar bij lopen/rennen op de vlakke weg verbruik je per Km zoveel kcals als je weegt. Dus ben je 80 kilo, dan is het ca 80 kcal per Km, onafhankelijk van je snelheid.
Wil je dan 800 kcals verbruiken, dan moet je 10 Km vlak lopen. Als je haast hebt dan moet het snel lopen, als je meer tijd hebt kan je het rustig aan doen, maakt niet uit want alleen het aantal Km's telt.

als je in zes, zeven weken al je massa kan verliezen dat je in twee jaar opgebouwd hebt, dan weet ik eigenlijk niet waarom iedereen hier zo zit te zwoegen..

nu ben ik in een week een kilo of drie, vier afgevallen en moet eerlijk zijn dat ik van massaverlies nog niet veel opgemerkt heb.. als je genoeg eiwitten binnenspeelt dan zijn je spieren beter beschermt en kunnen ze wel iets verdragen.. krachtverlies tot daar aan toe, dat merk ik wel.. maar gewoon blijven knallen en genoeg eiwitten eten moet het wel doen denk ik

De eerste kilo's dat is altijd water en glykogeen. Zodra je minder gaat eten raak je dat in een week kwijt, zodra je weer meer gaat eten zit het er binnen een week weer in. Als startgewicht om je echte vorderingen bij te houden kan je beter een paar weken wachten met wegen.

Gemeten vetpercentage hangt af van elektrische weerstand en/of vulling van huidplooien, ook dat wordt beïnvloed door het watergehalte.

2 X op een dag cardio lijk me wel extreem.. j

Inspanning verdubbelen is in ieder geval beter dan je eten halveren.

Hoe hoger je totale energieverbruik hoe groter energietekort is dat je per dag kan hebben zonder in de spaarstand te gaan.

Ik denk dat als je alle tijd zou hebben je bv door een maand lang te gaan fietsen, roeien en zwemmen, iedere dag, dat je dan heel veel kilo's af gaat vallen. Hoeveel, dat zou ik niet met zekerheid kunne zeggen, maar als ik moest schatten: een omzet van 6000 kcals per dag moet kunnen, en ik denk dat je een dagtekort van 20% wel zou kunnen volhouden, dus dat is 1200 kcals massaverlies per dag.

1200 maal 30 is 36.000 kcals in een maand, 18.000 uit eiwitmassa en 18.000 uit vetmassa, dat is pakweg 4,5 kilo spier en 2,5 kilo vet, met die ca 3 startkilo's door waterverlies samen is dat 10 kilo gewicht kwijt in een maand.

Hoeveel kilo's zou een renner in de tourdefrance kwijtraken? 15, 20?

Je gaat er ook heel erg moe van worden, maar goed dat wordt misschien wel vergoed doordat je er best veel en lekker bij kan blijven eten.

• Topic Starter Topic Starter
Klein updatje van mijn kant:

ben nu een 70-71 kilo, vetpercentage laat ik morgen weten.
Nog wel erg veel vocht vasthoudend. ( creatine? al half jaar niet meer aangeraakt)

Heb nog lang te gaan, want ik schat dat ik op een 17-19 % toch nog zit.

Ga dus inderdaad dik onder de 70 kilo worden (1.72 m) en ga dus geen c(k)ut overhouden :D

Mijn advies wat ik voortaan geef aan mensen?

- Gooi na je eerste trainingsjaar heel je eet/levensT in een uitgekiend en verantwoord schema.

- Ga uit huis om van je gezeur van ouders af te zijn wat betreft het eten.

- Zoek een fatsoenlijke sportschool

- Laat 90 % van de spullementen boer voor wat het is en beperk je tot een eiwit suplement en misschien eens een creatine vorm. Voor de verder rest goed vreten volgens richtlijnen.

- Laat je bf max, van de max tot 15-18 % oplopen.

Wanneer je bovenstaande niet kunt, niet aan deze zeer ondergewadeerde sport beginnen.

Train nu met een jongen ( zo af en toe eens) heeft nu in 1 jaar bereikt waar ik dik 3,5 over heb gedaan.

Kom er wel achter dat ik nog nooit fatsoenlijk heb kunnen trainen ( klote sportscholen in de buurt) en nog nooit fatsoenlijk heb kunnen vreten (o.a. visie ouders,budget etc...)

Had een klein a een dikke 10 kilo (pure massa) meer in gezeten.

[fustratie-mode uit] :D

Terug
Naar boven