AndroidHealthClinic

Droog trainen

Bosancieros88

Cool Novice
Waardering
0
Weet iemand wat de beste manier voor droog trainen is, als je spiermassa wil behouden en alleen overtollig vet wil weg trainen.
Ik probeer ook een beetje op me gewicht te blijven beetje eronder is niet erg.

Ik weet dat cardio absoluut nodig is bij het droog trainen, maar als ik dan gewichttraining ga doen, kan ik dan het beste veel herhalingen maken (12-15) of juist heel zwaar trainen (krachttraining)??

Ik hoor het graag

Dit is trouwens me voedingsschema bij het droogtrainen

ontbijt: muslie+joghurt en een eiwitshake
Tussen ontbijt en lunch in: tonijn met wat ananas en ketchup
lunch: bakje kwark, broodje kipfilet, appel, glas sinasappelsap
maaltijd voor training: groente, kip en een beetje rijst
Maalijd na training: groente en en wat kip
voor slapengaan: eiwitshake

Iemand nog tips dan hoor ik het graag!

Hoe zie je er nu uit dan? Wat is je vetpercentage? Lengte en gewicht?

• Topic Starter Topic Starter
1.78/1,79m ongeveer
18 jaar
100 kilo
17% BF

Dat is redelijk wat vet, gewoon veel cardio doen, wanneer je BF rond de 12% zit kan je eventueel kijken naar het aantal herhalingen. Veel reps is meer voor uithoudingsvermogen van je spieren. Je zal er niet veel vet mee verbranden. Gewoon flink wat cardio in de week zal je al een stuk verder helpen mits je gezond eet.

Hoeveel herhalingen kan ik het beste doen? 6-10?

Welkom hiezo! Heb je de stickies al gelezen op dit board? Daar staat sowieso al erg veel nuttige informatie om de eerste stappen richting je te behalen doel te zetten! Succes! :thumb:

Tussen de 6 en de 12, beginners pakken vaak meer richting de 12 herhalingen en gevorderden wat minder herhalingen met een zwaarder gewicht. Maar als je echt vet wilt verbranden met een BF van 17% dan moet je gewoon veel cardio doen.

Maar je vind wel dat ik op deze manier me eetschema aan moet aanhouden, want het lijkt me duidelijk dat ik niet 8 maaltijden op een dag meer moet eten.

Waarom zou je het aantal herhalingen willen aanpassen, je wil toch gewoon sterk blijven;)?

gewoon 2 ker per week gaan spinnen ofzo tussen al die mooien vrouwen:P

Als er die bij jou sportcentrum er ook zijn:p

let gewoon goed op je voeding ik heb nog nooit cardio gedaan gewoon veel eiwiten eeten geen zuivel geen vet en geen suiker dan komt het van zelf wel

als je droog wilt worden is het toch de snelste manier

doe jij geen cardio rat?

Tsja ligt natuurlijk ook wel een beetje aan het lichaamstype. Ik denk niet dat rat een endomorph is. Als je 17% BF vet hebt lijkt me cardio geen overbodige inspanning.

Dat is redelijk wat vet, gewoon veel cardio doen, wanneer je BF rond de 12% zit kan je eventueel kijken naar het aantal herhalingen. Veel reps is meer voor uithoudingsvermogen van je spieren. Je zal er niet veel vet mee verbranden. Gewoon flink wat cardio in de week zal je al een stuk verder helpen mits je gezond eet.

Ik zou eerder cardio combineren met krachttraining. Hoe meer spieren je krijgt, hoe meer kcal je sowieso verbrandt. Maw, na een bepaalde tijd kan je evenveel blijven eten als vroeger, en toch afvallen, doordat je VVM hoger is.

Terug
Naar boven