Fitness Seller

droogtrainen hulp nodig!

Marc93

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
72kg
Hallo,

Ik ben pas net nieuw op dit forum en ik had een aantal vragen betreft droogtrainen. Ik ben 18 en doe al geruime tijd kracht training en daarnaast een lichte vorm van cardio.

Mijn probleem: Ik zie dat mijn spiermassa toeneemt, maar dit gaat naar mijn mening wel erg sloom. Ondanks dat ik mezelf aan een streng dieet houdt(staat onderaan deze post), val ik bijna tot niet af en zie ik weinig verandering.

Ik heb al enige tijd rondgekeken op het forum, maar sommige berichten zijn een beetje tegenstrijdig. Ik heb wel al gezien dat ik meer aan cardio moet gaan doen, ik doe normaal 12 minuten cardio per work-out wat erg weinig is.

training: 4 keer per week (verschilt soms) duurt meestal 2 uur, waarvan 12-15 mins cardio zijn en de rest kracht training.

Mijn vraag: Hoe kan ik een drogere spiermassa krijgen, en mijn vet percentage omlaag halen? Verder heb ik ook een erg opgezwollen buik nadat ik heb gegeten, of heb gedronken. Ik heb gelezen dat dit kan worden veroorzaakt doordat ik veel uit flesjes drink(lucht) en te snel eet, waar ik mezelf ook wel vaak op betrap.

ik ben niet dik, maar heb als het ware nog een laag vet over mijn buikspieren, na training kan ik deze spieren duidelijk zien, maar als ik bijv niet heb getraind zie je deze niet. Het gaat er dus om dat ik dat laatste laagje vet verbrand voor de zomer haha.

mijn dieet:

ochtend: havermout

overdag: 4 bruine boterhammen: kipfilet of kalkoenfilet

avond: zilvervlies rijst met kip/ aardappelen, groente, kip etc. etc.

na trainen neem ik altijd ook wey shake, tijdstip hiervan verschilt omdat ik student ben.

alvast heel erg bedankt voor jullie tijd en op of aanmerkingen!

sorry hoor maar streng dieet?:haha:

Bereken je onderhoud, ga daar op of net iets onder zitten en gaan met die banaan. Blijf wel zwaar trainen. je kan bcaa aanschaffen en op lege maag cardio gaan doen erbij. (bcaa is voor spierafbraak tegen te gaan)

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
ik zit per dag aan de 1200 calorieen, ikzelf vind dit aardig zwaar =p, hoe zou ik mijn dieet dan nog kunnen verbeteren?

Is veel te weinig, meer eten. Zoals ik al zei bereken je onderhoud, 1200 is echt niks

ok dus meer eten, liefst op lege maag cardio doen, en daarna ook niks eten. Verder iemand nog aanmerking of waterpoloer nog meer aanmerkingen?

bedankt voor de tips trouwens!

ok dus meer eten, liefst op lege maag cardio doen, en daarna ook niks eten. Verder iemand nog aanmerking of waterpoloer nog meer aanmerkingen?

bedankt voor de tips trouwens!

Ja maar reken dat dan wel even uit en ga niet zomaar meer eten. Zo bereik je echt niks. Na de cardio hoef je in principe niet meteen te eten, je lichaam is dan vet aan het verbranden wanneer je weer gaat eten stopt dat proces. Maar je moet natuurlijk daarna wel wat eten. Zelf doe ik het altijd meteen daarna.

Succes!

cardio zou ik minimaal 20 min doen maar je had zelf ook wel door dat die 12 tekort was.
als je je gewicht lengte event, vet weet kan je je behoefte berekenen d.m.v. een formule die wel ergens op het forum staat.

Laatst bewerkt:
voor de berekening van onderhoud heb ik een bodyfat percentage nodig, dit weet ik echter niet.

verder ben ik 1.85m, 72kg

op een trainingsdag : 30 mins cardio(ga ik vanaf nu doen) en 1.30 uur kracht training

enig idee op hoeveel kcal ik dan zit op een trainingsdag en op een dag dat ik niet train?

Holy shit. Ik val flauw als ik 1200 kcal eet per dag. Laat staan er nog bij trainen enzo.

mij is het nu al een maand gelukt ;$, maar mijn ogen zijn nu wel geopend en ik zie nu ook wel in dat het veel te weinig is.

ok dus meer eten, liefst op lege maag cardio doen, en daarna ook niks eten.
Meer eten (op onderhoud met veel proteine), liefst NIET op lege maag cardio doen want dan kan je toch niet intensief trainen en je hebt intensiviteit nodig om voldoende trainingsstimulans te creeren, en daarna gewoon eten want je moet na het trainen gewoon eten om (vooral je spieren) te herstellen en het gaat immers om je totaalinname per dag.

Laatst bewerkt:
is het ook goed als ik een wey shake inneem voor de cardio? maar het enige wat ik dus fout doe is dat ik te weinig eet, en natuurlijk te weinig cardio doe?

niemand meer aanmerkingen?

Je kan best een whey shake nemen voor de cardio, maar waarom wil je dat doen?

omdat ik niet echt weet wat ik er anders voor in zou moeten nemen. ik had trouwens juist gehoord dat als je niks in je maag heb, je lichaam over moet gaan naar de reserves(vetten) en dat je daardoor op een lege maag meer verbrand.

---------- Toegevoegd om 22:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:24 ----------

oh en trouwens, moet ik voor het slapengaan nog iets eten of is avondeten genoeg? (rond 6 uur) ik ga meestal slapen om 11 uur. ik eet normaliter niks voor het slapengaan.

Het gaat niet persé om de verbranding tijdens de cardio zelf, het gaat erom dat je elke dag meer energie verbruikt dan dat je binnenkrijgt uit je voeding. Een groot deel van de verbranding veroorzaakt door intensieve trainingen vind juist uren/dagen NA die training plaats.

Kijk dus naar het totaalplaatje, details zoals wanneer je je whey shake neemt of hoe laat je voor het laatst eet moet je zelf weten. Kwestie van proberen en kijken wat jij het fijnst vind. Sommige mensen pakken graag s'ochtends een appeltje om vervolgens 10km te joggen, anderen willen s'ochtends de trap niet eens op zonder 1000kcal ontbijt verorbert te hebben. Zo kun je met een korte HIIT sessie minstens zo veel afvallen als met 45+ minuten joggen, maar beiden zullen resultaat geven dus het is maar net op welke aanpak je je richt.

Natuurlijk kan je wel veel dingen baseren op theoriën en ervaringen van anderen, maar je zult het wel zelf moeten doen en kunnen uithouden. Ik kan bijvoorbeeld echt niet trainen zonder uiterlijk een uur ervoor goed gegeten te hebben. Niet dat ik dan niet train, maar dan zorg ik wel dat ik nog even wat eet en melk drink zodat ik dan kan trainen. Ik vind ook dat meer energie paraat hebben uit voeding het mogelijk maakt om intensiever te trainen wat weer een hogere verbranding veroorzaakt na die training.

omdat ik niet echt weet wat ik er anders voor in zou moeten nemen. ik had trouwens juist gehoord dat als je niks in je maag heb, je lichaam over moet gaan naar de reserves(vetten) en dat je daardoor op een lege maag meer verbrand.

---------- Toegevoegd om 22:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:24 ----------

oh en trouwens, moet ik voor het slapengaan nog iets eten of is avondeten genoeg? (rond 6 uur) ik ga meestal slapen om 11 uur. ik eet normaliter niks voor het slapengaan.

magere kwark, vol met langzame eiwitten :)

Het gaat niet persé om de verbranding tijdens de cardio zelf, het gaat erom dat je elke dag meer energie verbruikt dan dat je binnenkrijgt uit je voeding. Een groot deel van de verbranding veroorzaakt door intensieve trainingen vind juist uren/dagen NA die training plaats.

Kijk dus naar het totaalplaatje, details zoals wanneer je je whey shake neemt of hoe laat je voor het laatst eet moet je zelf weten. Kwestie van proberen en kijken wat jij het fijnst vind. Sommige mensen pakken graag s'ochtends een appeltje om vervolgens 10km te joggen, anderen willen s'ochtends de trap niet eens op zonder 1000kcal ontbijt verorbert te hebben. Zo kun je met een korte HIIT sessie minstens zo veel afvallen als met 45+ minuten joggen, maar beiden zullen resultaat geven dus het is maar net op welke aanpak je je richt.

Natuurlijk kan je wel veel dingen baseren op theoriën en ervaringen van anderen, maar je zult het wel zelf moeten doen en kunnen uithouden. Ik kan bijvoorbeeld echt niet trainen zonder uiterlijk een uur ervoor goed gegeten te hebben. Niet dat ik dan niet train, maar dan zorg ik wel dat ik nog even wat eet en melk drink zodat ik dan kan trainen. Ik vind ook dat meer energie paraat hebben uit voeding het mogelijk maakt om intensiever te trainen wat weer een hogere verbranding veroorzaakt na die training.

ja je verbrand vet, als je meer calorieen verbrand als dat je binnen krijgt, wat ik dan niet snap is dat ik heel erg weinig afviel terwijl ik toch een maand lang 1200 calorieen per dag heb aangehouden.

Ik heb mn trainingschema omgegooit en me dieet ook, ik ga nu meer maaltijden op een dag eten zoals bijv: de magere kwark in de avond) en meer cardio doen (30 mins) is er dan nog iets wat moet worden verbeterd of kan alles er dan mee door? heel erg bedankt voor jullie info btw, stel het erg op prijs.

Denk dat je in die periode dat je op 1200 kcal zat ook massa bent kwijtgeraakt

Denk dat je in die periode dat je op 1200 kcal zat ook massa bent kwijtgeraakt

ik ben erg vooruit gegaan wat betreft de gewichten die ik aankan, bijv chest press van max 70x8 naar 90 x 10 etc, en zo heb ik bij elke oefening wel veel vooruitgang geboekt. Denk niet dat ik erg veel massa ben kwijtgeraakt, wel zichtbaar minder vetmassa... maar snel ging het niet.

Terug
Naar boven