AndroidHealthClinic

droogtrainen hulp nodig!

ja je verbrand vet, als je meer calorieen verbrand als dat je binnen krijgt, wat ik dan niet snap is dat ik heel erg weinig afviel terwijl ik toch een maand lang 1200 calorieen per dag heb aangehouden.

Ik heb mn trainingschema omgegooit en me dieet ook, ik ga nu meer maaltijden op een dag eten zoals bijv: de magere kwark in de avond) en meer cardio doen (30 mins) is er dan nog iets wat moet worden verbeterd of kan alles er dan mee door? heel erg bedankt voor jullie info btw, stel het erg op prijs.

Waarschijnlijk is je lichaam dan in 'survival mode' gegaan maw het verbrand je spieren en houd je vet vast. Cardio hoeft niet langer dan 15-20 min te zijn , als je het maar intensief doet. Maar het belangrijkste om vet te verliezen is een goed voedingschema.

• Topic Starter Topic Starter
Waarschijnlijk is je lichaam dan in 'survival mode' gegaan maw het verbrand je spieren en houd je vet vast. Cardio hoeft niet langer dan 15-20 min te zijn , als je het maar intensief doet. Maar het belangrijkste om vet te verliezen is een goed voedingschema.

lees nog even mijn laatste post, en 15-20 min, kan ik dan ook gewoon zolang alleen maar rennen op de loopband, vind dit nog het leukste van alle cardio. ik ren meestal op 12km/h en de laatste paar minuten dan op 14km/h.

Voor een kerel van 18 is 1200kcal veel te weinig , een meisje van 10 eet zoveel kcal. Jij moet imo minstens aan 2000kcal zitten.

Voor een kerel van 18 is 1200kcal veel te weinig , een meisje van 10 eet zoveel kcal. Jij moet imo minstens aan 2000kcal zitten.

ik heb in eerdere posts al aangegeven dat ik meer ga eten en het advies ga gebruiken. Me vraag is echter, of ik in die 15-20 mins cardio ook alleen maar op de loopband mag rennen. Of is afwisseling echt nodig? Ik ren meestal op een intensiteit van 12km/h en laatste minuten 14 km/h zoals al eerder aangegeven.

Door zover onder onderhoud te eten bereik je 1 ding: je metabolisme vernken. Je lichaam gaat gewoon veel minder doen zodat het zoveel mogelijk (vet) kan behouden en de proteine die nodig zijn haalt het wel weer uit je spieren.

Eet op onderhoud of echt maar een klein beetjedaaronder en zorg dat je genoeg proteine binnen krijgt. Het deficiet uit cardio zorgt wel voor afvallen.

Ik zou zeggen vermijd de loopband en alle soortgelijke apparaten en ga lekker buiten rennen en zwemmen en fietsen en weet ik het. Damn he, kijk naar buiten. Bovendien doen die loopbanden het halve werk voor je.

En nee een kwartiertje 12km/h rennen (joggen) is niet intensief, als je dat uberhaupt al kan in het echt zonder loopband. Die snelheid is voor lange afstanden. Losse sprints van 20-60 seconden of kleine afstanden zoals 100-400 meter waarbij je een stuk sneller gaat en je tijd ook probeert te verbeteren zijn wel intensief.

me conditie is vrij goed, heb 11 jaar op hoog niveau voetbal gedaan. Bedankt. dat wordt dus meer eten (wel gezond natuurlijk) en intensiever trainen.

sorry hoor maar streng dieet?:haha:

Bereken je onderhoud, ga daar op of net iets onder zitten en gaan met die banaan. Blijf wel zwaar trainen. je kan bcaa aanschaffen en op lege maag cardio gaan doen erbij. (bcaa is voor spierafbraak tegen te gaan)

Lol , hier heb ik echt om kapot gelachen

Terug
Naar boven