AndroidHealthClinic

Droogtrainen???

killer9

Novice
Waardering
0
Hallo,

Na een jaar niet te hebben gevoetbald wegens een knieblessure heb ik een 'klein' buikje opgelopen. Die wil ik er natuurlijk af hebben en ook een wat gespierde lichaam krijgen. (Ben nu 1,75, 81kilo)
Ik train momenteel 3-4 keer per week met zeker 2 keer in de week 5,5 km op de loopband, ongeveer 45 minuten en doe daarna minstens een uur krachttraining waarbij ik elke keer zo ongeveer alle spiergroepen pak.. waarbij ik als ik een dag veel borst heb gedaan volgende dag meer rug doe.. maar meestal wel tog alles probeer te pakken zeg maar... doe ik het verkeerd? graag hoor ik wat tips..

Ja, ga HIIT doen in plaats van low intensity steady state cardio. Wel ervoor zorgen dat je je knie gezond houd :)

doe 3 tot 4 keer in de week een ful body workout (1x moet je dus 2 dagen op rij)

Ga niet beginnen met 10 tot 15 reps+ maar train gewoon maximaal op kracht (tussen de 3 en 8 herhalingen)

bijvoorbeeld:

Squat 5 sets X 5 Herhalingen
Flat Bench 5 x 5 HH
Bent over row 5 x 8 HH
Staande schouder press met barbell 5x5 HH
2x optrekken superset met dippen
EZ of dumbbell curl 5 x 6HH
Buik 2 sets zwaar (8tot 10 herhalingen) 1 set repout (400 a 500 herhalingen)
20 minuten cardio interval (of 85%van je max HR)

als je dit 3 tot 4 keer per week doet vliegt het vet eraf!

en doe het wat gewicht betreft om en om, dag 1 tot de max, de volgende trainingsdag ongeveer op 80 a 90 procent van dag 1 dag 3 weer zwaar enz

• Topic Starter Topic Starter
Dank jullie voor jullie tips..

maar dareal jij zegt dat ik eigenlijk op maximale kracht moet doen.. dus alles zwaarder pakken.. maar ik meen dat ik vaak heb gehoord dat hierdoor juist massa krijgt i.p.v droogtainen..
voor de rest kan ik het schematje makkelijk aan denk ik omdat ik al sinds een klein jaar tijdens mijn blessure wel licht krachttraining heb gedaan en al wat gespierd ben.. alleen buik zal niet lukken:)

zo snel zal je niet breed worden als je er ook veel cardio bij doet. probeer wel de cardio na de krachttraining te doen als je dit achter elkaar doet, omdat je dan meer vet verbrandt, aangezien je je energie al voor krachttraining hebt aangesproken.

Terug
Naar boven