MuscleMeat

Duidelijk vooruitgang maar geen zichtbare spieren

GroundZero

Cool Novice
10 jaar lid
Waardering
1
Lengte
1m87
Massa
115kg
Vetpercentage
19%
Ik train nu circa. 6 maanden zelf. Ik ben licht begonnen dit omdat ik een auto ongeluk heb gehad en altijd pijn heb. Ik moet het dus wat langzamer opbouwen als een ander persoon. In middels zit ik op op het driedubbele van gewicht als waar ik op begonnen ben.

Ik doe dagelijks verschillende oefeningen voor de armen, nek, borst en buik. Ik wissel de oefeningen wel veel af, het is dus niet dat ik altijd de zelfde oefeningen doe. Ik kijk veel op het internet zodat ik oefeningen kan afwisselen zodat het leuk blijft.

Ik kan véél meer gewicht aan als voorheen, ook is mijn uithoudingsvermogen aanzienlijk gegroeid ten opzichte van toen ik begon, wat logisch is natuurlijk.

Echter zie je weinig tot geen resultaat aan mijn lichaam. Wanneer ik spieren span dan zie je wel dat het meer in "vorm" is en groter, maar wanneer ik niks aan span zie je weinig tot geen verschil.

Ik heb veel op internet gezocht natuurlijk voordat ik een bericht hier geplaatst heb. Ik heb honderden verklaringen gevonden, maar daardoor zie ik nu door de bomen het bos niet meer. Ik hoop dat iemand hier mij wat tips kan geven en een verklaring.

Ook zou ik graag willen vragen of iemand mij enkele goede oefeningen (het liefst filmpjes of plaatjes) kan geven om de volgende gedeeltes te trainen:

- Armen
- Nek / Schouders
- Borst
- Buikspieren

Ik heb zelf helaas slechts de beschikking over een halterbank (gaat helaas maar tot 70KG aan gewichten) en een aantal losse dumbells met maximaal 12KG aan gewicht.

Hopelijk zijn er wat goede oefeningen die ik daarmee kan doen. Verder zou het top zijn als iemand mij kan vertellen of er iets van supplementen zijn die ik zou kunnen aanschaffen, maar waarvan je zelf ervaren hebt dat het werkt en resultaat geeft. Ook hier weer, er zijn er zo veel op het internet, en ook op dit forum zie ik honderden mensen die elk bij een verschillend product zweren :)

Lang verhaal kort, hopelijk kan iemand mij vertellen waarom er weinig tot geen zichtbaar resultaat zichtbaar is, en welke oefeningen en supplementen goed zouden zijn. Je mag mij zien als een beginner, want een half jaar is natuurlijk nog niks en ook heb ik verschillende oefeningen door elkaar gedaan...

Alvast hartelijk dank voor de reacties!

- Heb alleen het begin gelezen.

Maar ik heb hetzelfde probleem. Nu doe ik het trainen niet voor het resultaat maar puur omdat ik het leuk vind.
Ik weeg en ben ongeveer even lang als jij bent.

Lees de stickies. Daar staat deze ook bij: http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/oefeningen-gids-72077/

Hoe zit het met je voeding? Hoeveel eet je en wat eet je? En weet je wat je onderhoud is?

---------- Post toegevoegd 1 August 2013 om 20:15 ----------

- Heb alleen het begin gelezen.

Maar ik heb hetzelfde probleem. Nu doe ik het trainen niet voor het resultaat maar puur omdat ik het leuk vind.
Ik weeg en ben ongeveer even lang als jij bent.

Dus je traint, maar krijgt geen resultaat?..

Nu Hell93 over voeding begint, dat is mijn fout. Ik trainde 9 maanden (Nu 1 á 2 maand gestopt) maar wil weer beginnen met een goed voedingsschema/trainingsschema. Maar mijn fout lag aan mijn voeding/trainingsschema.

Nu Hell93 over voeding begint, dat is mijn fout. Ik trainde 9 maanden (Nu 1 á 2 maand gestopt) maar wil weer beginnen met een goed voedingsschema/trainingsschema. Maar mijn fout lag aan mijn voeding/trainingsschema.

Als je wilt trainen voor je plezier en niet voor het resultaat, kun je net zogoed niks aan je voeding doen :p

Maargoed, inderdaad, voeding is ook heel belangrijk.

• Topic Starter Topic Starter
@Hell93

Om eerlijk te zijn doe ik weinig tot niks aan voeding... ik eet gewoon normaal maar houd niet ergens rekening mee. Het is echter wel dat ik kan eten wat ik wil, gezond of ongezond en kan snoepen wat ik wil, maar ik kom nooit en ter nimmer boven de 72KG uit. Dik worden word ik sowieso niet haha, maar ik zou wel graag wat gespierder willen worden zeker voor de ogen om het zo even te noemen maar zoals ik al zeg zie je helaas niks.

Wat zou ik qua eten dan moeten doen? want ik heb wel eens wat dingen gelezen, maar vaak is het van En eten EN supplementen EN EN EN... en dan heb je per maand 200 a 500 euro aan rekeningen erbij en ik had eigenlijk iets van... een beetje spieren moet je toch wel kunnen kweken en zien ook als je geen rekening houd met eten toch?

Hartelijk dank voor de snelle reacties iedereen so far! :D

Vreten(bulken) , geen dank........
Groet, Ray.......

Hey,

Als eerste zijn supplementen geen vereiste, als je maar je voedingsschema op orde hebt.
Het is belangrijk dat je je behoefte uitrekent,

http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/bereken-mijn-energiebehoefte-34649/

Het is belangrijk dat je ongeveer rond de 300/500 kcal boven onderhoud eet om spiermassa aan te komen.

Verder moet je hiermee rekening houden

2 tot 2,5 gram eiwit per kg lichaamsgewicht.
1 tot 1,5 gram vet per kg lichaamsgewicht.
De rest moet bestaan uit koolhydraten.

Voeding is 80% van het gehele plaatje, trainen 20%

@Hell93

Om eerlijk te zijn doe ik weinig tot niks aan voeding... ik eet gewoon normaal maar houd niet ergens rekening mee. Het is echter wel dat ik kan eten wat ik wil, gezond of ongezond en kan snoepen wat ik wil, maar ik kom nooit en ter nimmer boven de 72KG uit. Dik worden word ik sowieso niet haha, maar ik zou wel graag wat gespierder willen worden zeker voor de ogen om het zo even te noemen maar zoals ik al zeg zie je helaas niks.

Wat zou ik qua eten dan moeten doen? want ik heb wel eens wat dingen gelezen, maar vaak is het van En eten EN supplementen EN EN EN... en dan heb je per maand 200 a 500 euro aan rekeningen erbij en ik had eigenlijk iets van... een beetje spieren moet je toch wel kunnen kweken en zien ook als je geen rekening houd met eten toch?

Hartelijk dank voor de snelle reacties iedereen so far! :D

Als je gespierder wilt worden zal je moeten bulken of clean bulken, ligt eraan of je snel vet aanzet of niet (blijkbaar niet) dus kun je wel bulken. Als je geen rekening houdt met eten kan het zijn dat je te weinig eet waardoor je meer spieren verbrand (of misschien behoud) dan aanzet.
Bereken je onderhoud:
http://www.giantpt.com/voeding/bereken-jouw-caloriebehoefte

Met de 3e of 2e reken optie.
Bij je onderhoud moet je er geloof ik 500 of zo bijtellen (ik weet dit NIET zeker, dus lees je even in op wat bulken is).

Supplementen zijn (nog) niet nodig, kan wel handig zijn, maar hoeft niet. Ook dat hoeft niet duur te zijn (misschien 10tje per maand totaal)

Geen rekening houden met eten kan voor ieder verschillend uitpakken. Ik weet niet hoeveel en wat jij nu eet. Als ik geen rekening zou houden met eten terwijl ik spieren wil, dan breek ik waarschijnlijk spieren af omdat ik dan te weinig ga eten.

Echt even uitzoeken op bulken.

Edit: er staat al aanvullende info bij ;) danku

Super, ik heb al veel info gevonden! ik denk dat het dan inderdaad met het eten te maken heeft. Ik eet namelijk erg slecht, gewoon omdat ik niet veel honger heb. Ik eet éénmaal per dag in de avond en dat is het eigenlijk... terwijl ik bergen zou kunnen eten (zonder aan te komen).

Ik zal eens proberen (vind het een beetje lastig en ingewikkeld haha) een voedingsschema te maken en mij daar enkele maanden aan te houden. Ik ga eens proberen wat informatie te vinden op het internet.

Als iemand toevallig een goed supplement weet dat goedkoop is maar wel zou helpen dan hoor ik dat heel graag, dan bestel ik deze namelijk ook meteen :)

Ik ga eens kijken naar voedingsschema's. Ik heb trouwens een online calculator gebruikt en heb deze gegevens terug gekregen... ze zijn niet 100% correct maar zou wel goed in de buurt moeten zitten. En ja, ik ben altijd al erg slank geweest haha, zoals ik al zeg... ik kan eten voor 10 man, maar ik kom geen KG aan. Ik heb veel sport gedaan vroeger, ben ook Europees en Nederlands kampioen geweest in vechtsport vroeger, maar ook toen at ik als een varken zonder een kilo aan te komen haha.

BMI 21.1
VET 12.92 %
VET 8.27 KG
VET VR.M 55.73 KG

Middel 80cm
Nek 36cm

Wederom dank voor de snelle reacties! top forum dit!!! :D

Super, ik heb al veel info gevonden! ik denk dat het dan inderdaad met het eten te maken heeft. Ik eet namelijk erg slecht, gewoon omdat ik niet veel honger heb. Ik eet éénmaal per dag in de avond en dat is het eigenlijk... terwijl ik bergen zou kunnen eten (zonder aan te komen).

Ik zal eens proberen (vind het een beetje lastig en ingewikkeld haha) een voedingsschema te maken en mij daar enkele maanden aan te houden. Ik ga eens proberen wat informatie te vinden op het internet.

Als iemand toevallig een goed supplement weet dat goedkoop is maar wel zou helpen dan hoor ik dat heel graag, dan bestel ik deze namelijk ook meteen :)

Ik ga eens kijken naar voedingsschema's. Ik heb trouwens een online calculator gebruikt en heb deze gegevens terug gekregen... ze zijn niet 100% correct maar zou wel goed in de buurt moeten zitten. En ja, ik ben altijd al erg slank geweest haha, zoals ik al zeg... ik kan eten voor 10 man, maar ik kom geen KG aan. Ik heb veel sport gedaan vroeger, ben ook Europees en Nederlands kampioen geweest in vechtsport vroeger, maar ook toen at ik als een varken zonder een kilo aan te komen haha.

BMI 21.1
VET 12.92 %
VET 8.27 KG
VET VR.M 55.73 KG

Middel 80cm
Nek 36cm

Wederom dank voor de snelle reacties! top forum dit!!! :D

:eek: daar hou ik het niet eens op uit haha :p

Ik zou niet gelijk aan supplementen beginnen, eerst je voeding bekijken en dan kijken wat je kan aanvullen eventueel.

En als je wel aan supplementen wilt beginnen zou ik voor whey proteine kiezen, is bijvoorbeeld handig voor na je training.

Train je ook benen? Of lees ik daar nu overheen?

Nee, ik alleen nek, borst, armen en buikspieren... van Arentula weet ik het niet ;)

Iemand toevallig misschien een voedingsschema zodat ik wat kan afkijken en spieken? vind het lastig zo'n schema te maken haha :)

Nee, ik alleen nek, borst, armen en buikspieren... van Arentula weet ik het niet ;)

Iemand toevallig misschien een voedingsschema zodat ik wat kan afkijken en spieken? vind het lastig zo'n schema te maken haha :)

In mijn log staat er een. Je zult er alleen weinig aan hebben want dat schema is voor mij en niet voor jou, je zult een eigen moeten maken. In de stickies staan voorbeelden.
Ik zou wel je benen trainen.
NEVER skip leg day..

het 3dubbele ? Niet slecht, om na 6 maand , 6 keer zoveel te liften.

waarom geen benen, waarom geen rug?
de twee grootste spiergroepen die train je niet?

Hoe train je je nek? Die oefening ken ik niet!

Terug
Naar boven