XXL Nutrition

Duidelijk vooruitgang maar geen zichtbare spieren

Je eet 1 keer per dag, ook al zou je veel meer kunnen eten zonder aan te komen ??? Hoe weet je dan dat je niet aan zou komen als je wel veel eet? Omdat je eens 1 of 2 dagen meer gegeten hebt en niet zwaarder werd? Zwaarder worden gebeurt door je voeding voor langere tijd aan te passen.

Daarbij zou je ook kunnen overwegen om je hele lichaam te trainen ipv jezelf uit balans te trainen en een raar lichaam te vormen.

• Topic Starter Topic Starter
Thanks voor de antwoorden! Ik heb de rekensom gebruikt zoals vermeld op het forum. Ik kwam op het volgende uit, wat me nogal hoog lijkt maar goed:

88,362 + (gewicht_in_kg X 13,397) + (lengte_in_cm X 4,799) - (leeftijd_in_jaren X 5,677)

Dit brengt mij op een totaal van ca. 60390 als ik gebruik:

65KG (ben er 7 afgevallen haha), 185CM lengte en 27 als jaren. Kan dit kloppen? Dit wilt dus zeggen dat ik 60390 per dag nodig heb door voeding? en dat kan ik dan weer berekenen (na de extra 300/500 erbij gedaan te hebben) via de sticky die hier (http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/voedingswaarden-voorbeeldschemas-24805/) te vinden is, klopt dat ongeveer?

Dus als ik wat dingen uitkies en da dagelijks zou eten en het totaal ca. 60390 + 300 is dan zou de voeding alvast redelijk goed moeten zijn?

@ Supersized : Eigenlijk omdat ik daar niet meer de tijd voor heb / wat ik nu doe belangrijker vind :P als ik daar wat resultaat zie dan ga ik natuurlijk ook wel andere dingen erbij doen maar ik wil mezelf momenteel eigenlijk even focussen op nek / arm / buik om het zo even te zeggen. De rug word ook wel een klein beetje getrained door de verschillende oefeningen lijkt mij, want ik voel aan beide kanten laag in de rug ook wel dat de spieren spannen soms... het is niet veel natuurlijk maar wel een klein beetje :P

@ Woopy : omdat ik vroeger wel héél veel at en dan bedoel ik ook belachelijk veel haha... 6 a 8 boterhammen in de ochtend, middags ook een stuk of 5 a 6 en avonds 2 of soms 3 grote borden warme maaltijd was niks geks in die jaren... en toch nooit boven de 72 a max 75 kilo uitgekomen ;)

Heb wat lastige jaren nu achter de rug in mijn leven en in die tijd ben ik eigenlijk zo weinig gaan eten en nu ben ik weer waar ik nu ben dus vandaar ;) echter ga ik natuurlijk wel mijn voeding aanpassen als dit helpt en meer eten weer, ik ga vanavond proberen een voedingsschema te maken als ik er uit komt waar ik wat moet opzoeken en zo voort ;)

beachboy

Nek kan ik wel mee helpen ik ben van je kan makkelijk 10+ cm pakken met deze oefeningen

Neck Curl:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Face Pull

Neck Bridges
PAS WEL OP

Head Bang

Dat is de nek, als je de TRAPS bedoeld:

Deadlift

Face Pull

Upright Row
arnold-schwarzenegger-trapezius-upright-row.jpg

Shrugs

Suc6!
killer-traps.jpg

Thanks voor de antwoorden! Ik heb de rekensom gebruikt zoals vermeld op het forum. Ik kwam op het volgende uit, wat me nogal hoog lijkt maar goed:

88,362 + (gewicht_in_kg X 13,397) + (lengte_in_cm X 4,799) - (leeftijd_in_jaren X 5,677)

Dit brengt mij op een totaal van ca. 60390 als ik gebruik:

/QUOTE]

Basis wiskunde ;)

88.362 + 870.805 + 887.815 - 153.279

komt uit op een 1693.703.

Dit is je calorie inname puur om te overleven als je niks doet.

Hierbij dus nog toevoegen ;)

Gewoon bulken in gezonde en eiwitrijke voeding. Vanzelfsprekend moet je niet gaan bulken in ongezonde voeding zoals chocolade.

Ja, ben nu al bezig met 6x per dag aan het eten... is wel vooral Brinta naturel, banaan, Noodles maar goed, beter dan één keer per dag een beetje eten haha :P

Maar eiwitten... als ik bijvoorbeeld Whey koop, dat zou dan al een heel eind in de goede richting moeten zijn als ik dit avonds na het trainen zou nemen?

Thanks voor de antwoorden en suggesties ;)

Mocht je niet voldoende eiwitten via normale voeding binnen krijgen, is Whey noodzakelijk als je gespierd wilt worden. Ik adviseer om elke ochtend als je opstaat Whey te nemen zodat de eiwitten voldoende tijd hebben om zich om te zetten in aminozuren, die zorgen voor de opbouw van spieren. Tevens is het belangrijk om Whey voor of na het trainen te nemen. Hoelang train je gemiddeld op een dag?

Een paar dagen terug heb ik een topic gemaakt omdat ik ook niet wist welke whey ik moest kopen.
Ze hebben me toen van het merk Body&Fit het product "whey perfection" geadviseert.
Schijnt top whey te zijn en goedkoop.

Rijst en kip is een goede toevoeging in je schema, misschien een tip.
Ik ben ook pas begonnen met trainen en ben me nu op vakantie helemaal vol aan het gooien met rijst, kip, zuivelproducten, bonen, enz. Als ik thuis kom ga ik ook een schema maken. Kan je mijne wel tonen als hij klaar is zodat je ziet welke producten veel eiwitten bedragen.
Succes ermee!

Mocht je niet voldoende eiwitten via normale voeding binnen krijgen, is Whey noodzakelijk als je gespierd wilt worden. Ik adviseer om elke ochtend als je opstaat Whey te nemen zodat de eiwitten voldoende tijd hebben om zich om te zetten in aminozuren, die zorgen voor de opbouw van spieren. Tevens is het belangrijk om Whey voor of na het trainen te nemen. Hoelang train je gemiddeld op een dag?
tumblr_m713nyNOdM1qgw01go1_500.gif

Laatst bewerkt:
@ BBBDV nou, die oefening sla ik toch liever over haha :P

@ Dreamchasers, duidelijk verhaal dankjewel voor de tip! gaan we dat bestellen ;) Ik train standaard ca. 1 uurtje per dag in de avond na het avond eten meestal rond 23:00 ongeveer :)

Vandaar die brede nek van mn a.s. vrouw :D:D
Zal tegen die schat zeggen dat ze goed bezig is :lifter:

Hahahaha, moeten we toch onthouden die tips om mee te geven aan de toekomstige vrouw haha :P

anyways... ik eet 6 maaltijden per dag, veel al Brinta (naturel), banaan, een stuk of 2 a 3 eieren op volkoren brood, ik neem 2 maal daags Whey Perfection, heb ook Creatine erbij 2 maal daags (Allmax Creatine), verder gewoon de dagelijkse avond maaltijd nog erbij en vaak ook nog noodles avonds. Ook eet ik 200 a 250 gram noten per dag. In totaal per dag ca. 2600 a 2800 calorieën wat ik naar binnenwerk nu in tegenstelling tot de 200 tot 400 :P

Ik eet dus al heel wat meer dan één maaltijd per dag, dus hopelijk is dat al een goede vooruitgang :)

Echter vraag ik me wel wat dingen af. Op dit forum stond ergens een overzicht (ben het helaas even kwijt maar vinden we wel weer terug haha) met oefeningen. Ook als ik op internet kijk veel oefeningen. Even een "stom" voorbeeld.

Als je oefening A doet dan moet je het voelen branden op "deze" plek. Echter voel ik niks branden... of ik nu een "te lange" sessie doe of "te veel gewicht" gebruik en dus eigenlijk voor mijn doen over-the-top ga.

Kan het zijn dat ik het gewoon niet snel voel branden? want ik voel het wel in de spieren, niet dat ik zeg "wow! ik voel het super goed" maar ik voel het wel... maar branden of zo dat niet.

Is dit normaal? of doe ik de oefening verkeerd? of is het gewoon dat ik als persoon er niet zo snel last van heb?

Laatst bewerkt:
. Ook eet ik 200 a 250 gram noten per dag. In totaal per dag ca. 2600 a 2800 calorieën wat ik naar binnenwerk nu in tegenstelling tot de 200 tot 400 :P
200-250 gr noten is 1200-1500kcal...2 whey shakes = pak hem beet 200 kcal.
Dat zou betekenen dat je slechts 1200-1400 aan kcal in normaal voedsel zou eten... das echt weinig...
dat is met 6 maaltijden per dag zo een 200-250 kcal per maaltijd... dat zijn toch geen maaltijden.... dan zou je als je je vlees pakt bijvoorbeeld 200 gram kip al een hele maaltijd hebben....

Als je oefening A doet dan moet je het voelen branden op "deze" plek. Echter voel ik niks branden... of ik nu een "te lange" sessie doe of "te veel gewicht" gebruik en dus eigenlijk voor mijn doen over-the-top ga.

Kan het zijn dat ik het gewoon niet snel voel branden? want ik voel het wel in de spieren, niet dat ik zeg "wow! ik voel het super goed" maar ik voel het wel... maar branden of zo dat niet.

Is dit normaal? of doe ik de oefening verkeerd? of is het gewoon dat ik als persoon er niet zo snel last van heb?

Lager gewicht en oefenen op de correcte uitvoering van de desbetreffende oefeningen.

Terug
Naar boven