Fitness Seller

Duitse rechter: tuchtigen mag van Koran

Zelda

Monstrous Giant
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
52
Van onze correspondent Sander van Walsum

BERLIJN - Een kantonrechter in Frankfurt heeft onder verwijzing naar de Koran geweigerd het huwelijk van een Marokkaans echtpaar versneld te ontbinden. De mishandeling waarvan de vrouw het slachtoffer is, rechtvaardigt volgens de (vrouwelijke) rechter geen echtscheiding, omdat het in de ‘cultuurkring’ van de betrokkenen ‘niet ongebruikelijk is dat de man tegenover de vrouw het recht op tuchtiging uitoefent’.

De uitspraak is door velen opgevat als een onthutsend bewijs van de ‘sluipende islamisering van de Duitse samenleving’. Ook in een aantal recente gevallen van ‘eerwraak’ heeft de rechter de culturele achtergrond van de daders als een verzachtende omstandigheid aangemerkt.

Reinhard Singer, hoogleraar Familierecht aan de Berlijnse Humboldt Universiteit, heeft het Frankfurtse vonnis als volgt geïnterpreteerd: ‘Een Marokkaanse vrouw die binnen haar eigen culturele kring trouwt, geeft daarmee te kennen ermee in te stemmen dat zij wordt mishandeld.’ Hij noemt dit ‘absurd’.

'Vernietigend signaal'
‘Het vonnis is een vernietigend signaal voor islamitische vrouwen’, oordeelt Bondsdaglid Kristina Köhler (CDU). Het is ‘onverdraaglijk en weerzinwekkend’ dat een Duitse rechter zich door niet-westerse rechtsopvattingen laat leiden. ‘Voor de Duitse rechtspraak zou noch de Bijbel noch de Koran ter zake moeten doen’, meent Josef Winkler van De Groenen.

Verschillende politici hebben aangedrongen op disciplinaire maatregelen tegen de kantonrechter. Inmiddels heeft zij de omstreden echtscheidingszaak aan een collega moeten afdragen, maar daarmee kan volgens de justitiewoordvoerders van CDU en SPD in de Bondsdag de kous niet af zijn.

De eis tot ‘versnelde echtscheiding’ werd vorig jaar ingediend door een 26-jarige vrouw van Marokkaanse afkomst. De gangbare praktijk in Duitsland is dat een huwelijk pas een jaar na de feitelijke breuk formeel wordt ontbonden. De sinds 2000 getrouwde vrouw, moeder van twee kinderen, wilde echter niet zolang wachten, uit beduchtheid voor aanhoudend geweld van haar echtgenoot.

de Volkskrant - Buitenland - Duitse rechter: tuchtigen mag van Koran

Mooi staaltje tolerantie voor andere culturen weer. Heerlijk die multiculturele samenleving, iedere cultuur zijn eigen wetten! Ik ben zelf druk bezig een geloof te stichten dat mij ook boven de wet stelt, als het in een nergens op gebaseerd 'heilig boek' staat mag het immers. :thumbs:

Maar goed, laten we hopen dat dit bij uitzonderingen blijft en deze rechter ontslagen wordt.

ik mag idd hopen dat die man morgen zijn ontslagbrief als ontbijt krijgt.

Wat een weergaloos vertoon van extreme stupiditeit.

hahahaha, is het eindelijk zo ver? Huiselijk geweld in Islamitische kring is vanaf nu sociaal en wettelijk aanvaardbaar want "het" zit gewoon in de Islamieten ingebakken...?

Wat volgt? Strafvermindering of kwijtschelding bij verkrachtingen, want de Islam ziet schaarsgeklede vrouwen als h**ren van Satan? :rolleyes:

De rechter was een vrouw. Echt niet te geloven. Hoewel ze nu haar excuses heeft aangeboden vind ik dat zij geen rechter meer mag zijn. Dit zijn fouten die zeker door rechters niet gemaakt mogen worden.

vaag dat

hahahaha, is het eindelijk zo ver? Huiselijk geweld in Islamitische kring is vanaf nu sociaal en wettelijk aanvaardbaar want "het" zit gewoon in de Islamieten ingebakken...?

Wat volgt? Strafvermindering of kwijtschelding bij verkrachtingen, want de Islam ziet schaarsgeklede vrouwen als h**ren van Satan? :rolleyes:

Zie mijn reply in het topic van de jonge Marokkaanse misdadigers die een meisje verkrachtten. Ook zij beriepen zich op de Islam. Als het meisje Islamitisch was geweest hadden ze haar met rust gelaten; al het andere wat niet Islamitisch is, is tenslotte onrein, haram volk.

We gaan onverbiddelijk een tijd tegemoet waarin Moslims een steeds groter aantal misdaden kan terugvoeren op hun achtergrond, 'het zit immers in de cultuur'. Dit is waar veel impopualire mensen voor gewaarschuwd hebben en die nu alsnog gelijk krijgen. Kwestie van niet al te lange tijd.

Na het communisme en het fascisme kennen we nu de tijd van het islamitisch fascisme. Ten tijde van het Duitse fascisme erkenden ook weinigen die ontwikkeling als een dreiging; immers het was een teken van de tijd. De wereld zou gewoon aan het veranderen zijn.

Nu verandert de wereld ook met de intreding van het Islamitsich facsisme.
Die kenmerkt zich door steeds meer geweld jegens mensen die niet Islamitsisch zijn en er worden steeds meer rechten opgeeist voor Moslims zoals we lazen wat er in Zweden en nu in Duitsland gebeurt.
Men wil een uitzonderingspositie bewerkstelligen voor Moslims met als uitgangspunt dat zij verlicht zijn.

Gevaarlijke ontwikkeling. Iedereen heeft m.i. recht op het leven, dus ook ruimte voor ontwikkeling op basis van gelijke rechten. Het duurt niet lang meer of het Islamitisch ziekenhuis gaat open en daarna volgen steeds meer instellingen 'slegs vir Musselmann'.

Er is een opkomst van twee soorten facisme, die beiden net zo fout zijn. Kwaad met kwaad vergelden is in ieder geval niet de oplossing.

Maar misschien wel nodig om bepaalde groepen op hun plek te zetten.

‘L’histoire se répéte, wat mij betreft prima als de ene extreme groep de andere extreme groep aanpakt. Maar ik krijg toch het idee dat het niet meer gaat om het aanpakken van extremisme maar gewoon om het neerzetten van een volledige groep als slecht.

elke keer als je denkt dat het niet gekker kan ...... dit weer. Ongelooflijk zeg ontsla dat wijf op staande voet zou ik zeggen.

Er is een opkomst van twee soorten facisme, die beiden net zo fout zijn. Kwaad met kwaad vergelden is in ieder geval niet de oplossing.

Soms kom je er niet onder uit kerel, dat weet jij ook wel.
Als een volk z'n tanden niet laat zien dan wordt het overlopen, geen knuffelpartij die daar geten helpt. Sommige ontwikkelingen vereisen krachtig optreden, hoe graag jij ook iets anders zou willen zien als oplossing.

Je weet wat 'praten' doet met bijvoorbeeld criminele allochtone jongeren.
Die lachen je helemaal uit want praten na een misdaad is een teken van zwakte van de andere partij. Een pak slaag, dat verstaan ze. Wij komen niet onder krachtig optreden uit, het is immers nog steeds niet gedaan en zie eens hoe we afglijden met dat volk.

Dat volk? Je uitingen zeggen meer dan genoeg over jou eigenlijk, hoe mooi je het ook wil brengen.

‘L’histoire se répéte, wat mij betreft prima als de ene extreme groep de andere extreme groep aanpakt. Maar ik krijg toch het idee dat het niet meer gaat om het aanpakken van extremisme maar gewoon om het neerzetten van een volledige groep als slecht.

Het gaat niet om extremisme denk ik, maar meer over hoe bepaalde mensen denken en handelen. Zij denken dat dit goede motieven zijn, maar dat is in het hedendaagse leven niet verkoopbaar.

Dat volk? Je uitingen zeggen meer dan genoeg over jou eigenlijk, hoe mooi je het ook wil brengen.

Aanwijzend ja. Dat jonge allochtone criminelenvolk. Hoe wil je het anders geschreven hebben? Dat ik alle niet-aardige Moslimjongeren bij de naam opnoem, opdat ik de blije meisjes en jogens van-moslim-komaf kan sparen????? Als andere mensen het hebben over 'dat volk' en ze bedoelen er Nederlanders mee dan hoor ik je ook niet.
Gelukkig breng ik het niet mooi, maar gewoon duidelijk en begrijpelijk.

Geen mooiie CBS cijfertjes in de ogen strooien die haaks staan op de ontwikkelingen van vandaag de dag maar gewoon plain uitgelegd hoe we ervoor staan. Probeer daar es op in te gaan ipv de spellings -en sTmentor uit te hangen.

Ik vraag me af hoelang er nog massa's mensen zich blijven afzetten tegen figuren als Wilders, ook al gaat het in dit geval niet om Nederland. Het toekomstperspectief is toch wel duidelijk als er niets gedaan word. Islam kruipt in Duitsland zelfs in de uitspraken van personen die recht spreken, terwijl de eigen normen en waarden van het eigen land klaarblijkelijk niet worden meegewogen.

Leuk die Islam, leuk die subsidies op mongoloïde fora, leuk die 110 miljoen potentiele terroristen en al helemaal geweldig dat het zich ook al in de rechtsprekende macht van landen verwikkelen. Goed bezig allemaal!

Toch weer trefffend dat het linkse geluid weer weg ebt als er zoiets als dit naar voren komt. Een Westerse rechter die de Koran aanhaalt als motivatie voor haar uitspraak. Wanneer beseffen mensen nu eens dat dit soort tekenen dus zeer gevaarlijke ontwikkelingen zijn?

Bagatalliseren houdt ooit eens op!

Geen mooiie CBS cijfertjes in de ogen strooien die haaks staan op de ontwikkelingen van vandaag de dag maar gewoon plain uitgelegd hoe we ervoor staan. Probeer daar es op in te gaan ipv de spellings -en sTmentor uit te hangen.

Cijfers liegen niet, hoe je dat ook wil uitleggen met jou anectdotische ervaringen. Ik ben geen spellings en sTmentor, waar heb je het over? Dat volk is gewoon erg duidelijk waar je op doelt, je scheert het liefst een heel volk over 1 kam. Niks ontziend, ze moeten gewoon pleite omdat ze in jouw ogen verrot zijn.

Je zal me net zo goed horen als iemand zo'n generaliserende opmerking maakt de andere richting uit, niet de boel proberen te verdraaien.

Toch weer trefffend dat het linkse geluid weer weg ebt als er zoiets als dit naar voren komt. Een Westerse rechter die de Koran aanhaalt als motivatie voor haar uitspraak. Wanneer beseffen mensen nu eens dat dit soort tekenen dus zeer gevaarlijke ontwikkelingen zijn?

Bagatalliseren houdt ooit eens op!

Je plaat blijft hangen, yep de mijne ook. Maar dat is meer constant dezelfde geluiden laten horen tegen dezelfde stomzinnige uitingen die hier dagelijks voorbij komen.

Terug
Naar boven