XXL Nutrition

Dumbbell Curl tegelijk of om en om.

fennis

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m84
Massa
75kg
Vetpercentage
11%
Ik vroeg me af wat jullie doen als jullie Dumbbell Curls doen voor Biceps.

Doen jullie ze met beide armen (of enkel arm) achter elkaar, 8 reps bijvoorbeeld. OF doen jullie (moet wel met 2 armen natuurlijk) eerst links curlen en dan rechts en dan weer links etc.... tot beide armen bijv. 8 reps hebben gemaakt.

Achter elkaar voel ik me arm sneller branden natuurlijk maar is het gewicht ook minder hoog doordat me arm net ff een seconden minder rust heeft.

Wat doen jullie en waarom? :D

Wissel het af. Soms om en om, soms 1 arm 5 reps, dan andere arm 5 reps tot ik 10 reps gedaan heb.

Enige keer dat ik beide tegelijk doe is met een bar.

Ik doe het om en om.

om en om, ik doe alleen bb curl tegelijk

Om en om, minder kans dat je gaat cheaten en bad form gaat gebruiken.

om en om, kan ik me beter concerteren

om en om, te motorisch gestoord om op twee armen tegelijk te concentreren :o

Ik vroeg me af wat jullie doen als jullie Dumbbell Curls doen voor Biceps.

Doen jullie ze met beide armen (of enkel arm) achter elkaar, 8 reps bijvoorbeeld. OF doen jullie (moet wel met 2 armen natuurlijk) eerst links curlen en dan rechts en dan weer links etc.... tot beide armen bijv. 8 reps hebben gemaakt.

Achter elkaar voel ik me arm sneller branden natuurlijk maar is het gewicht ook minder hoog doordat me arm net ff een seconden minder rust heeft.

Wat doen jullie en waarom? :D

Opwarmen normaal, werksets alternated. Voelt gewoon beter aan en arm voor arm kan je meer gewicht aan.

Ik doe trouwens vaak een aangepaste versie waarbij ik 3-4reps links => 3-4reps rechts => 2-3reps links => 2-3reps rechts => 1-2 reps links => 1-2reps rechts doe.

Eentje links, eentje rechts, enz. tot elke arm 8 reps, kun je ook wat zwaarder gaan en zoveel tijd verlies je niet, begin de andere namelijk al wat te tillen terwijl de ene nog aan het zakken is :p

---------- Post toegevoegd Thu 8 Sep 2011 om 04:09 ----------

om en om, te motorisch gestoord om op twee armen tegelijk te concentreren :o

:eek: :D +1

om en om
vermindert de kans dat je cheat en je kunt je echt goed concentreren op de werkende arm

om en om, weet ook niet waarom, doe ook enkel beide armen als ik BB curls doe in het squatrek. :trollface:

• Topic Starter Topic Starter
Haha ik merk wel dat iedereen om en om doet! dan ga ik daar ook zeker mee door :D

ik doe ze tegelijkertijd :p

zie juist veel om mij heen in de gym dat mensen die ze om en om doen bad form krijgen en gaan cheaten.
daarmee bedoel ik o.a. te heftig met bovenlichaam heen en weer gaan tijdens afwisselen arm.

om en om vind ik makkelijker om te concentreren op de beweging en spiersamentrekking

ben ik de enigste die als de ene arm omhoog gaat de andere arm gelijktijdig naar beneden gaat doet?
doe ik ook bv met front raises

Om en om. Vind persoonlijk de volgende oefening ook heel fijn voor biceps; 3 sets van 6 reps curlls met telkens 2 kg zwaardere dumbbells (aaneengesloten), deze oefening doe ik dan wel met beide armen tegelijkertijd.

Ik doe 8x 1 arm.. en dan 8x andere arm. Kan me zo veel beter concentreren op die arm, waardoor ik die arm stukken beter pak (minder cheaten).

Terug
Naar boven