MuscleMeat

Dumbbell press haalt bijna mijn Bench Press in.

Woldere

Advanced Bodybuilder
Waardering
69
Lengte
1m82
Massa
87kg
Vetpercentage
15%
Train nu 6-7 weken.

Bench Press start: 5x 55kg
Bench Press nu: 5x 55kg

Dumbbell Press start: 5x 16kg
Dumbbell Press nu: 5x 26kg

Bij elkaar opgeteld nu dus 52 kilo drukken met Dumbbell Press, nog maar 3 kilo minder dan Bench Press.

Heb Bench Press ook een keer in zo'n vaste smith machine gedaan en kon daar ongeveer 5x 90kg.

----------------------------------------------------------

Snap er niets van dat ik geen progressie maak op BP. Vorm zal niet 100% perfect zijn, maar zeker niet slecht. (Al naar laten kijken, was prima zei sportschoolhouder die 30 jaar in het vak zit). Heb zelf het idee dat een bepaalde secundaire spiergroep moeite heeft met het stabilizeren van het gewicht ofzo... klinkt misschien raar. M'n chest + triceps zouden dit gewicht makkelijk moeten kunnen drukken.

Iemand een idee hoe het komt, of hoe op te lossen?

Lijkt me niet dat je problemen hebt met stabiliseren, aangezien je DB press wel in orde is.
Ik zou zeggen verlaag eens het gewicht en werk aan je techniek, dan weer opbouwen, maar 55kg is zo al laag voor je 85kg BW.

Ga eens voor 60+kg en kijk hoeveel reps je daar mee haalt. Gewoon verhogen, trekt wel bij.

Lijkt me niet dat je problemen hebt met stabiliseren, aangezien je DB press wel in orde is.
Ik zou zeggen verlaag eens het gewicht en werk aan je techniek, dan weer opbouwen, maar 55kg is zo al laag voor je 85kg BW.

Ga eens voor 60+kg en kijk hoeveel reps je daar mee haalt. Gewoon verhogen, trekt wel bij.
Hij traint nog niet eens twee maanden. Ik weet niet hoe hoog jij begon, maar met een BW van 90kg (meer dan 30% BF, maar dat terzijde) drukte ik nog geen 50kg na twee maanden. Daar komt bij dat minder dan twee maanden trainen nog geen benchmark is. Dat komt pas na de eerste twee jaar. Heb gelezen op de IF site dat een richtlijn van de BP is dat je 1.2x je BW moet kunnen drukken. Kortom, tijd zat, denk vooral aan techniek.

Ik heb een tijdje op 60kg gezeten met mijn BP en het schoot niet op, terwijl mijn incline DB press wel vorderde. Toen heb ik uit pure "DAFUQ?!"-gevoelens gewoon 5kg aan m'n BP toegevoegd en ik ging weer rap vooruit.

Daarnaast is het mijn persoonlijke ervaring dat het ook afhangt welke oefening je als eerste doet. Als je begint met (incline) DB press zul je minder kunnen met BP. Probeer je volgende training met BP te beginnen, zorg dat je een spotter hebt en beuk die barbell door de panty. Mocht je in je tweede/derde set minder reps maken, maakt niet uit. Doorgaan totdat je 3 keer 8 kan en dan weer 5kg erbij op :thumb:.

Q

Hij traint nog niet eens twee maanden. Ik weet niet hoe hoog jij begon, maar met een BW van 90kg (meer dan 30% BF, maar dat terzijde) drukte ik nog geen 50kg na twee maanden. Daar komt bij dat minder dan twee maanden trainen nog geen benchmark is. Dat komt pas na de eerste twee jaar. Heb gelezen op de IF site dat een richtlijn van de BP is dat je 1.2x je BW moet kunnen drukken. Kortom, tijd zat, denk vooral aan techniek.

Ik heb een tijdje op 60kg gezeten met mijn BP en het schoot niet op, terwijl mijn incline DB press wel vorderde. Toen heb ik uit pure "DAFUQ?!"-gevoelens gewoon 5kg aan m'n BP toegevoegd en ik ging weer rap vooruit.

Daarnaast is het mijn persoonlijke ervaring dat het ook afhangt welke oefening je als eerste doet. Als je begint met (incline) DB press zul je minder kunnen met BP. Probeer je volgende training met BP te beginnen, zorg dat je een spotter hebt en beuk die barbell door de panty. Mocht je in je tweede/derde set minder reps maken, maakt niet uit. Doorgaan totdat je 3 keer 8 kan en dan weer 5kg erbij op :thumb:.

Q
Zoals ik zei dus, maar geduld zal ie zeker moeten hebben, had er even niet meer aan gedacht dat ie pas 2 maand ver is :)

Overigens ben ik begonnen met een BW+5kg bench press, jelly? BW squat en 1,5x BW deadlift. Yes skinny as ****.

5x5 zelfde gewicht benchen , wekelijks verhogen . Dus bvb 5x5x40 , week erna 5x5x42.5 , 5x5x45 , 5x5x47.5 etc . Na 6 weken weekje rusten en maxxen , druk je zeker 70

sportschooleigenaren die 30jaar in het vak zitten zeggen helaas vrij weinig.
het zou ook kunnen dat je halve reps maakt met dumbbell press. iets wat 99% van de mensen doen die praktisch het zelfde dumbbell drukken als banken.

ander goed idee is een filmpje te maken.

meer bankdrukken
vaker en meer volume

het benchpressen zal wel komen. ik heb lang op 60kg gezeten zeker een jaar, en dan ineens vlot beginnen vooruit gaan, week per week vorderde ik zat ineens aan 4x 90kg
en nu ben ik terug herbegonnen na 7maanden niet trainen. moet ook terug opbouwen
dus geen zorgen maken komt wel ;)

Benchpress kun je toch elke training 2.5 kilo erbij doen op jouw niveau ( ook de mijne ) of heb ik het nou verkeerd? Als dat niet lukt moetje proberen wat van die kleinere schijfjes van 0.5, of 1 kilo per schijfje te vinden. Dan moet het wel lukken, of het moet aan je voeding liggen of dat je te vaak uitgaat en naar de klote gaat.

Terug
Naar boven