AndroidHealthClinic

Verhouding Bench Press en Dumbell Press

bench press 10 x 92,5kg
dumbell press (licht incline) 11x 40kg

doe de dumbell press vrij weinig

1RM met barbells lijkt me zwaar moeilijk om goed te achterhalen.. Ik bedoel met het alleen al in positie krijgen van de barbells raak je al zoveel energie kwijt dat ik me afvraag of het gewicht wat je uiteindelijk omhoog weet te drukken ook echt iets zegt over je daadwerkelijke kracht ermee in vergelijking tot BP waar je het gewicht rustig uit de staander pakt... Of je moet 2 man hebben die je rustig 2 barbells van 50-60 kg in je handen leggen?

Persoonlijk btw geen idee, BP staat op 105-110 maar dumbbells gaan bij ons maar tot 32, 32 druk ik makkelijk weg maar ik merk inderdaad wel dat het zwaarder wordt met een wijdere rom, dusja, je kunt niets vergelijken met wat mensen hier posten want je weet van niemand individueel wat voor rom ze gebruiken
Wat is er moeilijk aan om dumbells van 60kg te pakken?

BP: 8x85KG
DP: 8x36KG

Heb het gevoel dat ik de laatste tijd met dumbell press mijn pecs meer aanspreek, bench press doe ik de laatste tijd als laatste oefening. Ik probeer dumbell/bench press wel veel geconcentreerde uit te voeren dan in de link hierboven, vooral de negatieve fase.

BP: 8 x 110
DP: 12 x 38

---------- Toegevoegd om 16:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:02 ----------

BP: 8x85KG
DP: 8x36KG

Heb het gevoel dat ik de laatste tijd met dumbell press mijn pecs meer aanspreek, bench press doe ik de laatste tijd als laatste oefening. Ik probeer dumbell/bench press wel veel geconcentreerde uit te voeren dan in de link hierboven, vooral de negatieve fase.

Voor mij wast dit gewoon kwestie van hoe diep in ging met mijn bovenarmen bij beide oefeningen. Had dit vroeger ook met bench press.

Bench: 8x100kg / 5x107.5kg / 1x120kg
incline Dumbell press: 8x36kg / 5x40kg / 1x?

BP: 72,50kg 5x5
DP: 32kg 5x5

Gezien de cijfers van de rest, komt dit redelijk overeen. Daarnaast ligt het er natuurlijk aan hoevaak je een oefening doet, ik doe meer DP(Incline/Flat) dan BP (1x week).

Verkapt wat zou ik stiekem heel graag willen pressen topic.

En wederom zal wel niemand enigzins iets op film hebben?

@Boshogg als je bij een dumbellbench een kortere rom zou hebben zou het toch logischer zijn dat je daarmee meer gewicht kan verplaatsen? Als je de neutrale stand van je armen aanhoudt en net zo tucked als met een barbell bench is je rom wel degelijk groter.

Ik heb een video van 36kg x 9¨¨:p

Laatst bewerkt:
BP: 100x2
DBP: ??

Incline Dumbell press: 34x6 na bench en als laatste set.

Tijdje geen db press gedaan, heb zelfde schema aangehouden in (3 maanden) cut..

Net weer begonnen met veranderen van oefeningen.

Mijn seated DB overhead press (32kgx6) is iig wel in verhouding sterker dan BB OHP (55kgx6)

Laatst bewerkt:
Binnenkort in Almere proberen waar de max ligt, daar hebben ze dumbells tot aan 80kg. Verwacht die toch wel 4 a 5 keer te pressen. 3x5rm bench is ongeveer 165kg. Ligt waarschijnlijk heel dicht bij elkaar.

Bench 3x120
Dumbbells 3x55

Toch zijn verschillen best groot.

BP = 2x DB + (10-25%). Als je dit gaat hanteren dan zullen de meeste hier wel invallen denk ik?

BP= 70x6
DP=30x6

Bench, 6 x 80KG
Bells, 8x 36KG

Bench 85 x 6
Dumbell press 6 x 44

Zowiezo meer met BP

Terug
Naar boven