AndroidHealthClinic

Duwtje in de rug(18)

remixzYE

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
70kg
Dag mensen!

Ik zat al vaak te twijfelen of ik nu zal gaan fitnessen, maar nu weet ik het zeker. Ik heb het al een periode(1 maand haha) gedaan, met een eigen gemaakt schema maar dit was niks en er kwam ook geen resultaat, wat natuurlijk ook niet kan met 1 maand.

Maargoed even to the point. Ik ben 18 jaar, 1.85M lang en weeg 70KG. Ik wil graag massa trainen want gespierd ben ik op het moment totaal niet. Wat ik graag wil trainen: armen, borst, buik, rug. Ik heb al bij de Stickies gelezen. maar als beginner wil ik toch wat meer duidelijkheid over hoe en wat.

Wat ik eet per dag:
Ik begin 's ochtends met 3 boterhammen(ham / hagelslag)
10:00 2 boterhammen (ham)
12:00: 3 boterhammen (ham)
16:00 Bakje vla
18:00 Eten van moeders
20:00 Bakje vla

Ik zou graag een eetschema tegemoet zien en ook wat het beste voor mij is kwa fitness. Is het verstandig om thuis te beginnen met oefeningen of is het beste om meteen de sportschool in te duiken? Zo ja, wat voor schema past hier dan bij? Begeleiding in de sportschool heb ik zeker nodig want ik heb nog geen flauw idee van hoe of wat..

Alvast bedankt;)
Gr.

En je benen en schouders dan?

Een eetschema zal je zelf op moeten stellen. Ik kan je wel vertellen om elke dag een blik tonijn te gaan eten, maar als jij van de gedachte van tonijn al moet kokhalzen heeft dat natuurlijk geen zin. Je eet nu in ieder geval veel te weinig.. Voedingssectie ingaan en daar de stickies lezen

Tenzij je voldoende spul bij elkaar kan krijgen voor een eigen thuisgym zal ik gewoon de sportschool in gaan.

Een schema voor de sportschool ligt ook aan hoevaak jij per week wilt gaan. Trainingsschema sectie ingaan en ook daar de stickies lezen.

• Topic Starter Topic Starter
Benen en schouders natuurlijk ook!

Ik heb even gekeken in de sectie van de voeding. Vind het nogal lastig om zon schema uit mezelf te maken want ik heb ook totaal geen verstand van hoeveel kcal ik per dag verbruik. Als ik rust is dat volgens die formule 1827,6, maar heb nog geen idee wat ik hiermee moet en hoe ik verder moet. Zal me er dan toch meer in moeten gaan verdiepen denk ik, maar weet alleen niet waar ik moet beginnen..

Mijn gedachte was ook om de sportschool in te gaan.. Ik zou dan 3/4x per week willen trainen, maar als ik bij de trainingsschema's kijk, lees ik allemaal dingen van; curve,squats, dips etc. Dit is voor mij nog ver weg, maar ik denk dat ik het beste via begeleiding van de sportschool een passend schema voor mezelf moet maken?

Is te proberen. Alhoewel er hier vaak genoeg gesproken wordt over de slechte begeleiding of de flut schema's die je vanuit de sportschool mee krijgt.

1830 lijkt me wel goed te zitten, dan moet je nog de sport toeslag / arbeidstoeslag erover berekenen. Je zou voor eventuele tips nog kunnen kijken hoe andere mensen hun schema's in elkaar hebben zitten voor voeding. Kijken naar de producten met veel calorieën en naar de producten met veel eiwitten e.d..

Je zou naar de sportschool kunnen gaan en de mensen daar een schema laten opstellen, dan hier neerzetten voor eventuele aanpassingen.

Stel een schema op voor bijvoorbeeld 3000 kcal. Dit moet veel proteinen bevatten: bakken kwark, blikjes tonijn, eieren, stukken kipfilet, dat soort dingen. En niet van die zuinige beetjes. Alle vla kun je so wie so vervangen door kwark.

Qua training moet je gewoon alles aanpakken, ook benen en schouders.

Sportschool. direct knallen. fullbody, rippetoe oid. goed eten en lekker veel.

Tenzij je zware lichamelijke arbeid doet of heel vaak intensief sport is 3000 voor de meeste beginners wel een mooi aantal kcal. Hou je gewicht eens 2 maanden in de gaten met dit aantal kcal, en zie of het genoeg is. Wat je bijv kan eten is 200g eiwit, 400g koolh (hou de suikers zo laag mogelijk) en 70g vet (ook zo goed mogelijke bronnen zoeken).

Over het trainen, meteen naar sportschool. Maar zonder die 3000kcal gaat het niet heel veel uithalen dus zorg dat je voeding goed is.

Maar hoe kom ik precies aan die 3000kcal? Want ik snap eigenlijk helemaal niks van al die voedingsschema's en wat ik allemaal wel/niet moet eten..

Een beetje 'n indicatie misschien?

geen dingen zoals snoep... geen snoepjes, repen, koekjes, of hele zoete toetjes (vla, ijs vruchtenyoghurt), frisdrank, fruitdrank.

De basis van je voedingsschemazijn natuurlijke producten: rijst, pasta, aardappelen, alle soorten vlees,vis, gevogelte, eieren, melk en natuurlijk groenten en fruit. Af en toe een snoepje is prima, maar dagelijkse 2 kommen vla gaat je body geen goed doen.
Zoek en gij zult vinden

en dan moet ik op een totaal van 3000 kcal komen? of begrijp ik het nou verkeerd?

Gewoon zoveel mogelijk "goede" voeding eten tot je ongeveer aan de 3000 kcal komt per dag. Hierboven werd er al uitgelegd wat je zoal als "goede" voeding kan eten. Gewoon hiermee een schema opstellen tot je aan de 3000 kcal komt met een goede verdeling van eiwitten, koolhydraten en vetten.
Alles is te vinden in de stickies bij "voeding", succes ermee.

Ik maak je wel eentje voor 200 euro

Rippetoe is zéér zeker aan te raden, dit heeft mijzelf ook heel erg geholpen!

begin smorgens met havermout/brinta. dat bakje vla is hilarisch, vervang het door iets voedzamers.

Terug
Naar boven