AndroidHealthClinic

Eat Stop Eat

Belangrijk om spier te behouden in cut:

- Even intensief/zwaar blijven trainen als in de bulk.. Kracht verlies is teken van spierverlies
- Volume omlaag aanpassen.. Je kunt niet oneindig sets blijven knallen, maar wel voldoende trainingsprikkel geven.
- Voldoende eiwit en calorien. Als je te diep cut en er ook veel cardio bij doet ga je natuurlijk spier verliezen. (neem dus de tijd om langzaam te cutten)
- niet te veel en te zwaar cardio doen.. Als je oneindig cardio gaat doen ga je er uiteindelijk alleen maar uitzien als een marathon loper (Eric Helms quote)

Het hele groeihormoon verhaal is onzin. Wat je zelf meer hier voor aanmaakt heeft geen invloed. Wanneer je het niet van buitenaf toedient heb je dus niets aan die GH piek door vasten

EDIT: Natuurlijk verlies altijd wel een beetje kracht en spier maar dit is prima te beperken.. Mijn kracht stats op 73KG zijn bijna gelijk aan toen ik 83KG woog

Hallo bodybuildingvrienden.

Uit ervaring kan ik zeggen dat het erg lastig is iets zinnigs over intermittent fasting te zeggen als je het boek niet gelezen hebt, en IF niet al een aantal maanden voor jezelf hebt geprobeerd.

De reden dat ik dit zeg is omdat alle principes, die in alle door mij gelezen boeken over IF beschreven zijn, tegen al onze aangenomen principes in gaan.

Bijv; Iedereen 'weet' dat je om de drie uur moet eten. Met IF mag je tot 24 uren niet eten...

Klinkt voor iedereen heel raar, moeilijk te geloven, en daarom bijna onmogelijk om aan te nemen.

Geloof me, dit voorbeeld is absoluut niet het enige vreemde aan IF.

Wat ik er wél over kan zeggen waar sowieso iedereen wat aan heeft is dat heel veel dingen die wij voor 'waar' aan nemen ons zijn ingeprend omdat er direct of indirect geld door wordt verdiend. (Dit is niet erg, maar vergeet het niet)

Fitnessbladen=>Sponsoren=>Suplementenindustrie=>Weider=>en alle aanhangers tussen personen sportschoolhouders die mee profiteren. (Ik bedoel te zeggen, iedereen heeft een potje whey staan, handig voor een van de vele kleine maaltijden die we 'moeten' eten)

Waarmee ik niet per se wil zeggen dat alles wat in onze favoriete bladen staat onzin is, integendeel, maar het is een goede leer om niet alles klakkeloos over te nemen en te kopieren.

In veel IF boeken wordt alles wel erg sterk onderbouwd met studies inderdaad zoals de poster al aan gaf.

Als kleine persoonlijke aanvulling kan ik bijvoorbeeld nog zeggen dat trainen in de vast periode NIET resulteert in waarneembare krachtafname. Iets wat ik niet verwacht had.

Zeker het bekijken waard dat Intermittent Fasting

Terug
Naar boven