Fitness Seller

ecto schema

Bezoekers in dit topic

upquwoood1

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
30 apr 2007
Berichten
10
Karma
0
ma: rug =>
cable row
breed optrekken
Seated rear lateral raise
Pulldown Behind The Neck

di: borst=>
schuin bankdrukken
pullover
cable incline flyes
Peck-deck

wo:rust

do: tarpezius/deltoideus=>
upright row
nekdrukken
lateral raise
military press
lateral raise
Seated rear lateral raise

vr: armen (half uurtje biceps, half uurtje triceps)

za of zo: benen
--------------------------------------------------

ik doe telkens 3 sets van 8 reps (1minuut pauze tussen de sets), train ongeveer 50min/1u per dag.
Schema is voor 3 weken, waarbij lk elke week zwaarder werk, om dan na 3 weken opnieuw te beginnen en er een andere oefening in te smijten of 6 reps te doen.

Ik heb hiermee veel betere resultaten dan vroeger toen ik 12reps deed en 2u/dag trainde.

o ja, en ben ecto (woog 3 jaar geleden 72kilo voor 1m97, nu 87 :lifter:) en blessure-gevoelig aan de voorkant van mn schouder

wat is jullie (vernietigende :twitch:) mening over dit schema?
 
neem er maar bij borst dumbbell press op een plat bankje bij, kan geen kwaad dat je nog een oefening bij, en bij rug mischien nog deadlift erbij
 
Wanneer mn schouder volledig is genezen ga ik terug bankdrukken. Die deadlift zou ik wel eens proberen, maar wil mn rug niet kapotmaken (met dat ik zo groot ben) :dunno:
 
gewoon goeie techniek aanleren voor deadliften + geleidelijk aan gewicht verhogen, dan is er geen probleem.. (waarom is iedereen altijd zo bang voor zn rug bij deadliften, tgaat toch om een juiste techniek, als je andere spiergroepen traint kan je toch ook ferm blessures krijgen door verkeerde techniek, bij deads is dat niet anders) je kan alleen maar je rug sterker maken!
 
ok thanx voor de reactie, ga maandag die deadlift eens proberen :thumbup:
 
als ecto doe je best schema's van 3x8 of 5x6 of 10/8/6/4
nooit sets van 12 en langer (of slechts sporadisch)
train kort en zwaar en laat iets langer rust tijdens je sets
veel groeisuc6!!
 
welke oefeningen doe je voor benen zoal?
 
Borst is te veel fly achtige oefeningen...gooi die pecdeck eruit en knal er een db press in.
En als je geen benen traint zul je nooit groot worden.
 
Wat voor schema zie alleen wat oefeningen staan ...
 
Naar mijn bescheiden mening,oefening te weinig voor borst en 1 minuut rust na elke set is lang?En elke week zwaarder gaan kan je doen maar zorg dat de oefening zuiver blijft.
Op een gegeven moment zal je niet zwaarder kunnen gaan want je kan niet elke week veel kracht bijkomen.


Don't forget No pain no gain ^^
 
Back
Naar boven