MuscleMeat

Editie NL (rtl4) over whey eiwitten

Toch blijven mensen zich hierin vergissen. Er is een groot verschil met eiwitten uit natuurlijke bronnen halen zoals vlees, vis, eieren en eiwitten uit poeders. Eiwitpoeder is bewerkt voedsel. Hulpstoffen die missen etc.
Het is een geraffineerd product. Dat betekent dat je een voedingsmiddel pakt en deze “verzuivert” tot je alleen het gedeelte hebt dat jij wilt; het eiwit, in poedervorm. Hierdoor mis je essentiële stoffen uit de voeding zelf.

Eiwitpoeder was niet altijd zo populair als dat het nu is, bodybuilders van de oude stempel hebben het nooit gebruikt. Zij hielden zich aan voedsel zoals; biefstuk, eieren, kip etc. Voedingsmiddelen die hun lichaam voorzag van eiwit, gezonde vetten en lage glycemische index/load koolhydraten en voedingsstoffen die ook nodig zijn om spieren op te bouwen.

[Link niet meer beschikbaar]

Het klinkt toch ook zo logisch zou je zeggen. Zelfde als geraffineerde suiker als zoetstof. Puur natuur blijft het beste als voeding.

Ik heb even alle drogredenen en andere bullshit gemarkeerd voor jullie

Dus jij noemt vitaminen/mineralen en vezels die je bijv wel uit vlees haalt bullshit?

ik noem het bullshit inderdaad om een bron van eiwit in alle gevallen als slecht(er) te classificeren op basis van zoiets specifieks

wat nou als je ergens anders je vitaminen, mineralen en vezels vandaan haalt

@Draconian niemand hier drink alleen maar shakes, het doel van whey is nou net zuiver eiwit bij de hand hebben. Het is geen maaltijdvervanger.

en omdat het geen maaltijdvervanger is heb je het ook niet nodig, de beste eiwitten haal je uit gewoon vlees en vis.

ik noem het bullshit inderdaad om een bron van eiwit in alle gevallen als slecht(er) te classificeren op basis van zoiets specifieks wat nou als je ergens anders je vitaminen, mineralen en vezels vandaan haalt

Alright, ja daar ben ik het inderdaad ook mee eens :)

zitten allemaal antibiotikaas in het beste is gewoon puur natuur acai bessen en soja enzo

die antibiotica's zijn inderdaad wel echt een heel groot probleem.
Als ik in de winkel sta en kip of rundvlees koop dan denk ik zelf dus altijd, ja prima eiwitten maar de rest...

Maaruh soja ? fyto-oestrogeen zit daar in (vrouwelijk hormoon) en dan heb ik het nog niet over de verwerkingsprocessen die vaak gebruikt worden.
Of waarom zie je soja als een goeie bron ?

Toch blijven mensen zich hierin vergissen. Er is een groot verschil met eiwitten uit natuurlijke bronnen halen zoals vlees, vis, eieren en eiwitten uit poeders. Eiwitpoeder is bewerkt voedsel. Hulpstoffen die missen etc.
Het is een geraffineerd product. Dat betekent dat je een voedingsmiddel pakt en deze “verzuivert” tot je alleen het gedeelte hebt dat jij wilt; het eiwit, in poedervorm. Hierdoor mis je essentiële stoffen uit de voeding zelf.

Eiwitpoeder was niet altijd zo populair als dat het nu is, bodybuilders van de oude stempel hebben het nooit gebruikt. Zij hielden zich aan voedsel zoals; biefstuk, eieren, kip etc. Voedingsmiddelen die hun lichaam voorzag van eiwit, gezonde vetten en lage glycemische index/load koolhydraten en voedingsstoffen die ook nodig zijn om spieren op te bouwen.

[Link niet meer beschikbaar]

Het klinkt toch ook zo logisch zou je zeggen. Zelfde als geraffineerde suiker als zoetstof. Puur natuur blijft het beste als voeding.

Je haalt je eiwitten toch niet alleen uit whey dus is gewoon onzin. Gevarieerd eten is altijd belangrijk.

die antibiotica's zijn inderdaad wel echt een heel groot probleem.
Als ik in de winkel sta en kip of rundvlees koop dan denk ik zelf dus altijd, ja prima eiwitten maar de rest...

Maaruh soja ? fyto-oestrogeen zit daar in (vrouwelijk hormoon) en dan heb ik het nog niet over de verwerkingsprocessen die vaak gebruikt worden.
Of waarom zie je soja als een goeie bron ?

Niet alles zo serieus nemen.

Whey eiwit is gewoon een van de meest, zo niet de, hoogwaardigste bron van eiwit. Een discussie hierover is best stupide, het is simpelweg een feit. Dat het zo geconcentreerd is maakt het wel eenzijdig, je kunt niet 100% op whey gaan leven met in achtneming van je gezondheid of optimalisatie van groeiprocessen.

Whey is weggegooid geld, je kunt het makkelijk uit voeding halen.
De diëtist heeft gesproken. Slotje.

Het is Melkconcentraat..... Je voegt er nog melk aan toe dus het is een eiwitconcentraat met melk.
.......... Wtf. Eerst is het een Melkconcentraat en daarna een eiwitconcentraat.

Heb ze toen een mail gestuurd, nooit antwoord op gekregen :rolleyes:

Want 40 gram eiwit heb je altijd net zo snel binnen als een shake, hebben we het nog niet over het bereiden.
Alles kan uit je voeding. Maar zolang er hier mensen zijn die uiblokjes op musclemeat bestellen zal dat niet gebeuren. Lol.

Terug
Naar boven