XXL Nutrition

een beetje conditie opbouwen in de vakantie

sstino

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
79kg
Hallo iedereen, aangezien het nu vakantie is zou ik graag mijn conditie wat verbeteren. Nu weet ik niet wat ik het beste kan doen.
Mijn basisconditie is niet echt top, ik heb zelfs een buikje, en dat wil ik dus wegwerken, nu ik was van plan te gaan lopen maar ik weet niet wanneer ik het best ga lopen, misschien 's ochtends vroeg omdat het anders te warm is,...

heeft er iemand goede tips waarmee ik (redelijk)snel een goede conditie kan opbouwen?

wat wil je? een goede conditie of buikje wegh?

Ik denk dat hij dat allebei graag wilt:)

• Topic Starter Topic Starter
het is niet zo dat ik een serieuze buik heb, ik denk dat mijn gewicht enz allemaal goed is.
ik ben 1m84 en weeg zo'n 74 kilo.
het is vooral een betere conditie zodat ik helemaal geen buikje heb.
ik weet dat het wat ingewikkeld klinkt, maar het is nu eenmaal moeilijk uit te leggen.

Hardlopen. Geen betere manier om snel conditie op te bouwen.

Interval sprinten, 10 sec hard, 20 sec lopen,
Simpelweg kilometers joggen
Heuvel op
etc

Het beste gewoon 's middags, laatste echte maaltijd 2 uur van te voren, zodat je je lekker blijft voelen tijdens het lopen.

Laatst bewerkt:
ok, dan zal ik daar eens mee beginnen.
bedankt

ik ben met hetzelfde principe bezig.
2 minuten lopen dan 10 minuten joggen en dat * 40 minuten afwisselen, maar er zijn veel heuvels hier in de buurt wat het net wat intensiever maakt..

en dat doe ik zon 3x per week..
afgezien van de de krachttraining die ik later op de middag nog pak..

Laatst bewerkt:
Langlaufen schijnt erg efficiënt te zijn voor het opbouwen van een super conditie. En voor je buikje = meer bewegen, minder eten.

Ik ben nu aan het lopen op de finse piste hier in de buurt, het is zo'n 2700 meter lang.
Ik heb vandaag mijn tijd eens gemeten en ik liep de 2700 meter in 16 minuten en 20 seconden.
Is dat een degelijke tijd? Ik moet wel zeggen dat het parcours redelijk zwaar is omdat er pas verse boomschors op het parcours is aangelegd en dat het dus moeilijker is om te lopen.

Dit is inderdaad zeer effectief. Ik deed dit ook om in vorm te graken voor taekwondo wedstrijden (vraagt veel uithoudingsvermogen). Ik deed 30 seconden sprinten, echt alles geven dat je in je hebt. Gevolgd door 1 minuut joggen (niet wandelen!). Deze cyclus herhaal je 6 keer. Ik deed dit 3-4 maal per week. Na enkele weken zou je goed resultaat zien in je uithoudingsvermogen.
Ik denk dat ik eerst nog een paar keer gewoon zonder interval ga lopen om een goede basis te hebben en dan zal ik dit eens gaan proberen.

Vergeet ook niet op te warmen hé :p

En 2700m met 16min is redelijk goed voor eerste keer maar kan beter :D

Terug
Naar boven