AndroidHealthClinic

Een beginner( hulp nodig)

Noxon

Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Vetpercentage
12%
Goedemiddag forumleden,

Ik heb een vraagje.

2 maand geleden was ik nog een echte dikkerdje, en wou ik afvallen, dus ben ik afgevallen( iets teveel), 62 kilo naar 52, ik ben net 16 geworden, en wil dus een beetje spieren kweken, borstspieren vooral. Ik doe nu vooral buikspieren. ( wel van die beginners oefeningen) aangezien ik een beginnertje ben. Mijn vraag was dus hoe ik borstspieren krijg, en armspieren, hoeveel kilo gewichten moet ik halen( ik had gehoord dat het in tredes moest?) ik ging wel eens met gewichten van 2 kg per arm ( weegt niks), maar je ziet wel verschil als je het 100 x doet in 1x, dat je arm breder wordt als je het elke dag doet.

Alvast bedankt! ( ik ben een beginner)

Check leeftijds gebonden > Tiener Bodybuilding & Fitness daar vind je meer jongens van jouw leeftijd die met de sport beginnen.
Tip! ontwikkel heel je body ga niet alleen focus leggen op je torso of borstspieren.
Stel een workout programma op en een voedingsschema en zorg dat je voldoende slaapt.

Lezen, lezen, lezen en nog eens lezen.
Uit je post blijkt dat je inderdaad nog niet veel soeps hebt gegeten (no offense) van de juiste manier van BB.

Na het lezen, stel je voedingsschema en KT schema op.
Post die dan!

Vraag me wel af wat je normen zijn.....62KG bij 1m72 en je vindt jezelf een echte dikkerd? Wat is je zelfbeeld dan?
Als je erg mager wilt worden zit je hier op het verkeerde forum...zwaarder worden is voor de meerderheid het motto (VVM welteverstaan en geen vet).

Succes!

• Topic Starter Topic Starter
Ik had echt een buikje, nu heb ik zeg maar gewoon plat, en ik eet wel genoeg, toen at ik echt te veel, ( ook veel tussendoortjes) 4 borden rijst op een avond, en dan nog snack erbij( allemaal ongezond).

je maakt dezelfde fout da ik vroeger ook heb gemaakt, je mag je armen niet alle dagen trainen, ze hebben voldoende rust nodig. + je moet meer gewicht nemen en minder herhalingen om bij te komen. voor je biceps bv: 3 oefeningen van elk 4 sets
neem om te beginnen bv: 2 dumbbells van elk 5 kg
1 set is dan bv: 10 herhalingen met 5kg
zo doe je 3 oefeningen van elk 4 sets
en borstspieren en armen kan je gemakkelijk trainen door te pompen ( opdruken)
breed pompen smal pompen, pompen met handvaten
en zo van bv 10 te beginnen en geleidelijk opdrijven naar 3x10 5x10 3x20 enzo voort
om het nog te vermoeilijken kan je pompen met je voeten op een bankje of verhoog
en dan op je vuisten pompen dan word het nog moeilijker.
om je borst te trainen kan je nog, deze oefningen doe ik ook:
1) Flat dumbbell Press
2) incline dumbbell fly
3) Incline bench press
voor je armen -biceps *Seated concentration curls
* hammer curls
* dumbbell twist curls
* Standing Dumbbell Curls
-triceps * tricep dips
* tricep press down
* Zittende triceps extensions
* Lying dumbbell extentions

Dank u wel!, ik train ook niet elke dag mijn armen, meestal maandag woensdag vrijdag, opdrukken doe ik wel elke dag, en ook met mijn vuisten, met mijn vuisten kom ik tot de 30, ik weet niet of dat goed of heel slecht is

Dank u wel!, ik train ook niet elke dag mijn armen, meestal maandag woensdag vrijdag, opdrukken doe ik wel elke dag, en ook met mijn vuisten, met mijn vuisten kom ik tot de 30, ik weet niet of dat goed of heel slecht is

het beste is elke spiergroep 1 keer per week rainen
als je alle dagen u spieren belast dan kunnen u spieren niet groeien
pompen is voor spiergroei borst, triceps en een beetje schouders
als ge deze ook alle dagen traint, dan gaat je niet het maximale halen dan dat je anders wel zou halen.
30x is goed, minder dan 10 is slecht ;)

het is niet hoeveel je er kan doen in 1 stuk
het is hoeveel je er doet op 1 dag
ik deed vroeger 170 a 200 push ups
maar ik deed ze wel in setjes van 10, 15 en 20x

oke bedankt!

Je bent 16 beter wacht je nog met intensieve krachttraining. Je lichaam is nog niet volgroeit.

Terug
Naar boven