AndroidHealthClinic

een ei per dag beschermt tegen hartziektes en kanker!!

MeDieViL

Monstrous Giant
10.000 berichten
Waardering
560
Massa
40kg
London, June 22 – A new study has confirmed that consumption of one egg daily protects from heart disease, cancer and eye problems, based on Bruce Griffin of the University of Surrey.

The analysis of 30 egg studies confirmed that people who consumed one or more eggs a day were at no more risk of suffering from cardiovascular disease than those who were non-egg eaters, reported the online edition of Daily Mail.

As per IANS and the report of the Daily Mail, the egg yolks contain cholesterol, but nutritionists now know that it is the saturated fats in food, not dietary cholesterol, that raises blood cholesterol levels, a risk factor for heart attacks.

"To view eggs solely in terms of their dietary cholesterol content is to ignore the potential benefits of eggs on coronary risk factors, including obesity and diabetes," Griffin says, describing eggs as super food.

One egg provides 13 essential nutrients, all in the yolks. It contains the nutrients lutein and zeaxanthin, which could help to prevent or even reverse the age-related eye problem macular degeneration (MD).

Egg whites contain albumen, an important source of protein, and no fat, the researchers say.

Eggs are an excellent source of Vitamin B, which are needed for vital functions in the body, and also provide good quantities of Vitamin A, essential for normal growth and development, the researchers said.

An egg's Vitamin E content protects against heart disease and some cancers; there's also Vitamin D, which promotes mineral absorption and good bone health.

Eggs are rich in iodine, for making thyroid hormones, and phosphorus, essential for healthy bones and teeth.

Girls who eat an egg a day in their teens may give themselves additional protection against breast cancer in later life.

It is the essential nutrients in eggs, such as amino acids, vitamins and minerals that may be responsible for this protection.

Eggs are also low in calories -- a large egg contains only 75 calories and 5 grams of fat -- and other research suggests they can help you lose weight.

Health experts used to recommend a maximum egg consumption of three a week to avoid a rise in blood cholesterol levels. But since evidence has shown that it is saturated fat intake that affects cholesterol, advice has changed.

Now Britain's government's Foods Standards Agency (FSA) says there is no limit as long as they form part of a healthy, balanced diet

[Link niet meer beschikbaar]

****ing finally... :D

• Topic Starter Topic Starter
builderB zei:
idd, alle dit gaat wss nooit tot bij het "gewone" publiek geraken waarvan je zoveel chips en junk mag eten als je wil, en je verteld over eieren denken ze da je gaat doodvallen:rolleyes:

we gaan een ondergrondse opstarten, pamfletten drukken!

Kan je nagaan wat 5 eieren per dag met je doet! :thumbs:

eindelijk inderdaad kunnen ze niet meer janken als ik 2-3 eieren per dag eet

altijd al gezegd eieren zijn gezond

ik eet er 24 dan moet ik wel heel gezond zijn:rolleyes:

Medestudenten in mijn klas zeggen ook altijd tegen mij dat veel eieren eten (iedere dag) niet gezond is, maar als ik hun confronteer met die gore vettige frikandellen en kroketten die ze om 10:30 bijna iedere dag vreten zijn ze snel stil :p

tsja... als ik met m'n eieren aankom kijken ze me raar aan.
Maar als ontbijt sauzijzenbroodjes eten en als middag eten kroket is natuurlijk volstrekt normaal :thumbup:

Mooi artikel dit! Ik mis alleen wat:
Er staat alleen positieve verhalen van 1 ei per dag. Zitten er ook negatieve kanten aan het eten van meerdere eieren per dag? Ik denk zelf dat dit nauwelijks zo is, maar ik had t graag bevestigd willen zien in dit verhaal.

• Topic Starter Topic Starter
Gunsy zei:
Maar als ontbijt sauzijzenbroodjes eten en als middag eten kroket is natuurlijk volstrekt normaal :thumbup:

Er staat alleen positieve verhalen van 1 ei per dag. Zitten er ook negatieve kanten aan het eten van meerdere eieren per dag? Ik denk zelf dat dit nauwelijks zo is, maar ik had t graag bevestigd willen zien in dit verhaal.
een ei is een bron van goede vetten, eiwitten, mineralen, vitaminen etc!
eieren zijn gezond bro

Gunsy zei:

Zijn we ook weer over uit kunnen we lekker onze eitjes blijven
eten zonder gezeur.
Idd die vette junkzooi is hartstikke normaal vinden de meeste............

ik eet elke dag 4 eieren bij het ochtendeten.
en soms over de rest van de dag ook nog wel 4

kook ze gewoon hele doosje in 1 keer, lekkah lekkah eieren zijn een geschenk van god ;)

Finally some justice in this world!!

We moeten dit goede nieuws even goed onder de neus van het voedings centrum wrijven:D

Dat eieren ongezond zijn en zorgen voor een te hoog cholesterol, is al lang onderuit gehaald met meerdere onderzoeken.
Wel leuk te lezen dat het ook wat tegen kanker doet, maar eieren bevatten natuurlijk ook veel gezonde vetten, vitamines en mineralen.

Terug
Naar boven