Dan moet je wel je trainingen baseren op SQ, DL, BP en OHP.Jij bent groter dan ik, moet ik dit nu ook gaan doen? Of wil je mijn coach worden?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dan moet je wel je trainingen baseren op SQ, DL, BP en OHP.Jij bent groter dan ik, moet ik dit nu ook gaan doen? Of wil je mijn coach worden?
hij deed drie oefeningen per spiergroep, waarvan 1 set per oefening voorbij falen zowel positief als negatief, de eerste set van elke oefening was rpe 7-8 en de tweede 8-9 en de derde dus voorbij falen.
Ik doe ook maar 1 'werkset' maar dat betekend niet dat ik daarvoor idd niet 'opwarm' sets doe.Geldt voor heel veel HIT/HD trainingsmethoden, eerst goed opwarmen en dan 1 a 2 all out werksets. Als je dan kijk naar hoe deze opwarmsets meestal lopen dan zie je dat die vaak vergelijkbaar zijn met wat in reguliere systemen al als werkset worden aangeduid.
Alleen worden meestal maar een beperkt aantal oefeningen gedaan waardoor het volume op zich laag blijft en is de frequentie aangepast naar de intensiteit.
Geldt voor heel veel HIT/HD trainingsmethoden, eerst goed opwarmen en dan 1 a 2 all out werksets. Als je dan kijk naar hoe deze opwarmsets meestal lopen dan zie je dat die vaak vergelijkbaar zijn met wat in reguliere systemen al als werkset worden aangeduid.
Niemand gebruikt onder normale omstandigheden 100% van z'n MUs 100% dus er is altijd een deel vezels dat ongebruikt blijft en je nog een 2e set tm falen kan doen.
Vraag is alleen is dat nodig/wenselijk voor optimale spiergroei.
Het is een vaag begrip geworden omdat iedereen er een heel wetenschappelijk iets van proberen te maken terwijl dat het niet is.Hoe zit het trouwens met het verschil in spiermassa in de dominante arm vs de niet-dominante arm? Zou een gebrekkige mmc de oorzaak kunnen zijn of juist het gevolg?
Al is mmc wel een vaag begrip..
Of het is wel wetenschap, maar de wetenschap op het gebied van hersenen, het mentale etc. en de interactie hiervan met de rest van je lichaam is nog te onbegrepen. Maar het kan natuurlijk ook gewoon een verzonnen iets zijn.Het is een vaag begrip geworden omdat iedereen er een heel wetenschappelijk iets van proberen te maken terwijl dat het niet is.
Voor mij is het niets meer dan een term die gebruikt wordt om een oefening dusdanig uit te voeren dat er constant volledige spanning op de spier staat. Denk aan bv gecontroleerde beweging gedurende de hele rep en set en/of wat meer aandacht tijdens het negatieve gedeelte van een rep. En ja, omdat je daar op moet letten tijdens de oefening gebruik je je hersenen inderdaad.Of het is wel wetenschap, maar de wetenschap op het gebied van hersenen, het mentale etc. en de interactie hiervan met de rest van je lichaam is nog te onbegrepen. Maar het kan natuurlijk ook gewoon een verzonnen iets zijn.
Het is compleet uit verband getrokken.
Dit is ook vage bro-science, hoe voer je bijvoorbeeld een biceps curl uit waarbij je door te denken je brachialis zo min mogelijk gebruikt?dat ik de oefening net even wat strikter uitvoer waardoor ik de spier die ik wil isoleren beter aanspreek. Oftewel, de uitvoering veranderd door een betere mind muscle connectie.
Niet, maar je kan zeker wel je traps/delts in actie laten komen. Of bij sommige mensen hun rugDit is ook vage bro-science, hoe voer je bijvoorbeeld een biceps curl uit waarbij je door te denken je brachialis zo min mogelijk gebruikt?

Dit is gewoon zoeken naar een tegenargument puur om het hebben van een argument. Je maakt het ingewikkelder dan dat het is.Dit is ook vage bro-science, hoe voer je bijvoorbeeld een biceps curl uit waarbij je door te denken je brachialis zo min mogelijk gebruikt?
moraal van het verhaal, train hard met correcte uitvoering voor jou lichaam.
)