MuscleMeat

Een goede schema voor mij (heb onderzoek gedaan)

feza

Novice
Waardering
0
Hey hallo,

Ik ben nieuw hier en dat geldt vrijwel hetzelfde op fitness gebied.

Na maanden zitten sporten en over na te denken wat nou het beste zal zijn, weet ik het eigenlijk niet meer. Dus met de hulp van jullie zal het helemaal goedkomen.

Zal een beetje uitleggen van mijn situatie :

Ik volg nu een schema voor 4 keer in de week trainen. Zelf samengesteld maar hoe dan ook ; het was schrikken toen ik de stickies las op de site van wel niet hoe fout ik trainde. M.a.w. ik wil helemaal opnieuw beginnen. :)

http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

Met de bovenstaande link ben ik al een stuk wijzer geworden betreft oefeningen. Nu nog het schema. Wil dus snel groot en sterk worden en ja vanaf deze week gebruik ik Vitalife ; All The Whey.

Ik stel voor :

MA) borst, biceps, triceps, schouders en buik.
DI) onder/boven been, conditie trainen en ook buik.
WO) rust

Donderdag en vrijdag vrijwel hetzelfde als begin van de week en in het weekend rust. Ik heb gelezen dat je een week rust moet nemen met elke spiergroep voor herstel, ik begrijp dat niet volledig. Zelfde geldt voor aantal minuten per keer. Train iets van 1.30 uur per keer. Er moet denk ik meer gebeuren om mij te overtuigen. ;)

Bedankt voor jullie hulp,

Vooraleer je begint, zie dat je voedingsschema goed is(eet om de 2-3 uur, zo heb je 6-8 maaltijden per dag. Zie dat deze genoeg eiwitten, koolhydraten, vetten bevatten, lees hier even rond.)

Spieren hoeven helemaal geen week rust te hebben, 48 uur dacht ik. Maar hangt ook terug af van de intensiteit en het volume van je training. 1.30u per keer trainen is goed maar ik zou het niet langer maken.

In je schema heb je je rug vergeten. Maar hoeveel keer wil je je verschillende spiergroepen trainen per week? Zo kan ik je wat helpen ;)

• Topic Starter Topic Starter
Stom, rug vergeten. Dat wordt toegevoegd op de maandag en donderdag.

Vanaf volgende week ook buiten hardlopen op dinsdag of donderdag voor conditie. Wil alle spiergroepen tweemaal trainen in één week, MA&DI is een volledige trainen met DO&VR respectivelijk hetzelfde alles begin van de week.

Bedankt voor jullie hulp, :)

• Topic Starter Topic Starter
stoelie zei:
dan doe je de maandag, borst, biceps, triceps, schouders, rug en buik.

is dat niet wa veel ?

Ik doe niet al te lang over een spiergroep. 1.30 uur doen over die spiergroepen is tot nu toe goed bevallen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven