MuscleMeat

Nieuws één kilo per week afvallen, behoud spiermassa?

ik wil niet heel vervelend doen maar als je stats kloppen heb je ook een bmi van 25+ (lees 27)...en zullen genoeg rondlopen met zulke stats...
die bmi van 25 heb je al bijna als je gewicht gelijk is aan het aantal cm boven de meter dat je lang bent (lees 1.75 en 75kg enzo)

Dat klopt helemaal..is zelfs iets hoger. Weeg nu 97,1;)
Maar BMI zuigt:D zoals ik al zei.
Alleen van de BB'ers met BMI 25+ zie ik alleen niet iedereen snel meedoen met het dieet.
Bovendien geloof ik niet dat van alle mensen met een BMI van 25+ minimaal de helft ook aan BB doet. Is toch een minderheidsgroep in Nederland. Vandaar mijn opmerking dat "het overgrote deel" niet aan sport zal doen.

Da's alles.

leuk om te zien hoe mensen het BMI principe niet snappen...dat BMI zegt in principe niets (zeker die komt met BMI van +25 zijn mensen die niet sporten)...

Heb je het tegen mij ?

BMI zegt wel degelijk .... "iets" ... alleen wat het zegt is afhankelijk van je lichaamscompositie (en kom op, Cutler als voorbeeld gebruiken, die gast zit zo vol met anabolen die is de beschrijving menselijk amper meer waardig)

Heb je het tegen mij ?

BMI zegt wel degelijk .... "iets" ... alleen wat het zegt is afhankelijk van je lichaamscompositie (en kom op, Cutler als voorbeeld gebruiken, die gast zit zo vol met anabolen die is de beschrijving menselijk amper meer waardig)

Als ik alweer karma aan je mocht geven had ik het gelijk gedaan....
:clap:

Cutten, dan massa opbouwen.

Heb je het tegen mij ?

dan zegt je lichaamscompositie wat en niet het bmi...

het is een extreem voorbeeld maar kijk maar eens wat nodig is voor een BMI van 25...met je aantal cm boven de meter uitgedrukt in kg zit je al bijna 25...en dit zijn nou niet echt extreme stats (bodybuilding of niet)...
dus inderdaad een veelzeggend getalletje :rolleyes:

BMI is gewoon ruk. Het enige dat telt is BF en VVM

Maar even on topic weer. Het is het beste om 500 gram vet max te verliezen per week. Je kunt het beter langzaam aandoen. Zodat je het ook weer opgang kan krijgen als je op een plateau komt. Als je meteen alles voluit wil. Volle cardio, lage KH lage dat zus zo. dan kom je op een gegeven moment op een stilstand veel sneller als dat je het rustig aan zou pakken en wat wil je dan nog veranderen? helemaal geen KH meer? of 3 x per dag cardio? Bovendien als je het te snel doet zul je VVM verliezen dat is een ding wat zeker is. Waarom haasten als de langzame manier de enige goeie en meest effectieve is?

Ik heb me ook eens ingeschreven, omdat ik benieuwd was naar de aangeprezen voedingsmiddelen.

Als advies voor mijn lunch krijg ik 1 bolletje Mozzarella en 2 tomaten. Als ik me daaraan houd verhonger ik dan niet gedurende de middag of ben ik gek ? :p

Ik heb me ook eens ingeschreven, omdat ik benieuwd was naar de aangeprezen voedingsmiddelen.

Als advies voor mijn lunch krijg ik 1 bolletje Mozzarella en 2 tomaten. Als ik me daaraan houd verhonger ik dan niet gedurende de middag of ben ik gek ? :p

Ik neem aan dat je met dat dieet elk kwartier moet eten? Want veel langer zal de gemiddelde BB'er het niet uithouden met dat als 'complete maaltijd' :D

Er staat helemaal niets over het aantal Kcal dat je moet eten.
Verder gaat het om veel eiwitten en weinig carbs.
Lijkt dus gewoon een Keto dieet, maar dan ver onder je onderhoud.

Dus spierverlies gegarandeerd....
Mooi is alleen dat het is voor mensen met een BMI boven de 25.
M.a.w. dat zijn voor het overgrote deel mensen die al niets aan sport doen en dus ook niet veel spieren hebben om te verliezen!

Als je BB doet, zou ik gewoon cutten op een verstandige manier en geduld hebben.
Tot 3 kg verliezen in 1 week.....da's altijd een deel spieren voor de BB'er.

Onzin. http://www.ajcn.org/cgi/content/abstract/41/3/540

A commercial protein sparing modified fast (PSMF) preparation has been evaluated for the protein sparing effects in 15 morbidly obese patients. During a 500 kcal preparation, given during a 6-week period, mean body weight and BMI decreased significantly. Total body fat decreased from 55.8 to 41.4 kg and lean body mass and arm muscle circumference (AMC) remained unchanged.

14+ kilo eraf in 6 weken, en geen spiermassa verlies tijdens 500 kcal dieet.

Natuurlijk verlies je spiermassa als je van 15 naar 7% gaat, maar dat is niet te vermijden en de hoeveelheid kcals die je binnenkrijgt tijdens je dieet heeft hier niks mee te maken.

Ontbijt:

EI MET SPEK
Benodigdheden
2 eieren
75 gram ontbijtspek
olie, 1-2 eetlepels
peper

Lunch:
bolletje Mozzarella
2 tomaten
peper

Avondeten:
200 gram rode bieten (vers of uit het koelvak, voorgesneden)
1 kleine ui
200 gram haaskarbonade (dit is zonder botten)
(zout), peper, eventueel mosterd
1 eetlepel olie of vloeibare bak-en-braad

Leek mij vrij weinig, en dan zou je geen honger moeten hebben.
Ik ben nog een no-believer.

Ik vind het ook allemaal bar weinig...

Recepten
Je ontbijt
TOMATEN HUTTENKASE
Benodigdheden
4 grote tomaten
200 gram huttenkase
peper
Bereidingswijze
Was de tomaten. Snij er een kapje vanaf. Hol de tomaten uit. Meng de huttenkase met de peper en eventueel de inhoud van de tomaten.

Vul de tomaten met het huttenkase mengsel. Leg het kapje erop. Wat niet in de tomaten past apart opeten.

Je lunch
PREISOEP
Benodigdheden
250 gram prei
50 gram ontbijtspek
50 gram kaas, geraspt.
250 ml. bouillon
peper
eventueel scheutje koffiemelk
Bereidingswijze
Snij de prei in dunne ringen en was ze goed. Snij het spek in kleine blokjes en bak dit voorzichtig uit. Daarbij de prei ringen voegen en ook de prei meebakken.

Voeg de bouillon toe. Laat de soep nog even pruttelen. Als het gaar is strooi er peper naar smaak door en voeg scheutje koffiemelk toe. Strooi er dan de kaas over.

Je avondeten
BROCCOLI MET RUNDERVINK
Benodigdheden
200 gram broccoli
1 kleine ui
200 gram rundervink
5 champignons
1 eetlepel olie of vloeibare bak- en braad
Bereidingswijze
Snij de broccoli in kleine roosjes, de stronk kun je ook in plakjes snijden. Het blad mag je weggooien.

Verhit in een braadpan de olie en bak de rundervinken rondom bruin, regelmatig draaien.

Zet ook de broccoli op met een bodempje water. Afhankelijk van hoe gaar je de broccoli wilt is de kooktijd 8 (beetgaar) - 15 (gaar) minuten.

Pel de ui en snipper deze. Borstel de champignons en snij ze in plakjes. Als de rundervinken 20 minuten hebben gebakken kun je de ui en champignons toevoegen en meebakken.

Schep de broccoli op, de rundervinken erbij en het ui - champignonmengsel erbij.

en van gisteren...

Recepten
Je ontbijt
KAASPLANKJE
Benodigdheden
4 verschillende soorten kaas in blokjes
4 of 8 kerstomaatjes
4 of 8 plakjes komkommer
Bereiding
Maak een kaasschoteltje van verschillende soorten kaas. Neem in totaal 8 blokjes van 10 gram of 4 blokjes van 20 gram, bijvoorbeeld jong en belegen, komijn en mosterdkaas.

Bij ieder blokje kaas een plak komkommer en kerstomaatje serveren.

Je lunch
EI IN TOMAAT CHAMPIGNONSAUS
Benodigdheden
2 eieren, hard gekookt en in 4 stukken delen
10 champignons
1/2 blikje tomatenblokjes
1 eetlepel olie
Bereiding
Veeg de champignons af, snij ze in plakjes. Verhit de olie, bak de champignons in de olie. Voeg de tomatenblokjes toe en kook het geheel in. Als de saus wat dikker is geworden, dan de eistukjes toevoegen.

Je avondeten
CHINESE KOOL MET KIP
Benodigdheden
300 gram chinese kool
5 champignons
150 gram kipfilet
1 eetlepel olie
zout, peper
kerrie
Bereiding
Snij de chinese kool in repen en was het goed.

Borstel de champignons af en snij deze in plakjes.

Snij de kipfilet in reepjes en bestrooi de kip met peper, evt. met zout

Verhit de olie in een wok of braadpan. Kipfilet rondom bruin bakken. Chinese kool toevoegen, kerrie toevoegen en al roerend of wokkend de kip goed gaar bakken. Op het laatst de champignons nog even meebakken.

ik had ook al atkins geprobeerd maar dit is in de praktijk toch iets makkelijker vol te houden tot nu toe, ik denk omdat je toch meer eiwitten eet dan bij atkins.
Een dieet bij overgewicht is toch in het algemeen iets anders dan een meer dan gemiddeld sportief persoon die streeft naar zijn of haar perfecte lichaam d.m.v. bodybuilding?
Het opvallende voor mij is dat jullie die vergelijking maken, terwijl dat veel mensen die een dieet volgen niet echt sportief zijn en daarom een dieet zoeken en gaan volgen.

Eiwitten verhoogt de stofwisseling met zo'n 20 á 30 %,althans:volgens een dietiste die het aanprijst om meer vetten en eiwit te eten..dus tja.

Terug
Naar boven