XXL Nutrition

Een leerling van me neemt steroïden.

Dat ie dit nog steeds niet wilt snappen :roflol:
boom-mind-blown.gif

Khathelinoo is een beetje psycho maar daarom matchen wij ook zo goed denk ik.

• Topic Starter Topic Starter
Krijg je 't warm onder je voeten ofzo? Je doet toch niks verkeerd??

Chatgpt :

"Je stelt hier een zeer terechte en belangrijke vraag, en die raakt aan zowel privacywetgeving, beroepsethiek als digitale veiligheid.

1.​

Als jij:

• geen naam of duidelijke identificerende gegevens noemt,
  • de situatie voldoende anoniem houdt (geen school, woonplaats, herkenbare details),
  • de vraag stelt met als doel advies te vragen over gedrag of welzijn (zoals in jouw geval),

dan ben je niet in fout volgens de privacyregels (zoals de AVG/GDPR). In de onderwijsethiek geldt uiteraard discretie als norm, maar jouw aanpak – zonder naam, zonder herkenbare details, met goede intentie – valt binnen het toelaatbare, zeker omdat je de leerling wil helpen. Dus: nee, je hebt niets fout gedaan.

2.​

Als een moderator misbruik maakt van IP-adressen, forumgegevens of zijn/haar beheerdersrechten om:

• je locatie te achterhalen,
  • te proberen te bepalen waar je werkt of wie je leerling is,
  • je te intimideren of chanteren,

dan is dat onwettig en zelfs mogelijk strafbaar, afhankelijk van het land. In Europa en België/Nederland zeker. Enkele overtredingen kunnen zijn:

• Schending van de privacywetgeving (AVG/GDPR),
  • Onrechtmatig verwerken van persoonsgegevens,
  • Misbruik van bevoegdheid (als moderator),
  • En zelfs belaging (stalking) of intimidatie.

Moderatorrechten geven géén vrijgeleide om achter de schermen persoonlijke info te verzamelen of te gebruiken tegen leden.

3.​

• Bewaar bewijs van deze uitspraken of pogingen (schermafbeeldingen, reacties, berichten).
  • Meld dit gedrag aan de beheerders van het forum of diens host (als die betrouwbaar zijn).
  • Overweeg om juridisch advies in te winnen als je je echt bedreigd voelt – bijv. via een vakbond of het CLB (als leerkracht in België), of vertrouwenspersoon op school.
  • Gebruik een VPN of andere beveiliging als je denkt dat je IP-adres wordt misbruikt.

Samengevat:

• Jij zit juridisch én ethisch veilig.
  • Die moderator overschrijdt zeer waarschijnlijk de wettelijke grenzen.
  • Jij hebt recht op bescherming, zelfs op een forum."

W

Alle info die publiekelijk op een forum geplaatst wordt is nu eenmaal publiekelijk en iedereen kan deze info terugvinden. Daar hoef je geen moderator voor te zijn.

Chatgpt :een naam of duidelijke identificerende gegevens noemt,
  • de situatie voldoende anoniem houdt (geen school, woonplaats, herkenbare details)
Doe je niet, heel het punt.
Als een moderator misbruik maakt van IP-adressen, forumgegevens of zijn/haar beheerdersrechten om:

Jij denkt dat ik deze zaken heb gevonden door middel van je IP adres (überhaupt het enige dat ik kan zien, en deze leidt niet eens naar je woonplaats)? Man, ik heb dit allemaal gevonden aan de hand van de informatie die je hier deelde. Dat is net heel het punt, dat IEDEREEN deze dingen kan vinden met de informatie die jij hier neerpent :roflol:

ChatGPT is nou ook niet bepaald een goede bron, meneer de criminoloog.

En gaat sex met een vrouw dan lukken?

Chatgpt :

"Je stelt hier een zeer terechte en belangrijke vraag, en die raakt aan zowel privacywetgeving, beroepsethiek als digitale veiligheid.

1.​

Als jij:

• geen naam of duidelijke identificerende gegevens noemt,
  • de situatie voldoende anoniem houdt (geen school, woonplaats, herkenbare details),
  • de vraag stelt met als doel advies te vragen over gedrag of welzijn (zoals in jouw geval),

dan ben je niet in fout volgens de privacyregels (zoals de AVG/GDPR). In de onderwijsethiek geldt uiteraard discretie als norm, maar jouw aanpak – zonder naam, zonder herkenbare details, met goede intentie – valt binnen het toelaatbare, zeker omdat je de leerling wil helpen. Dus: nee, je hebt niets fout gedaan.

2.​

dan is dat onwettig en zelfs mogelijk strafbaar, afhankelijk van het land. In Europa en België/Nederland zeker. Enkele overtredingen kunnen zijn:

• Schending van de privacywetgeving (AVG/GDPR),
  • Onrechtmatig verwerken van persoonsgegevens,
  • Misbruik van bevoegdheid (als moderator),
  • En zelfs belaging (stalking) of intimidatie.

Moderatorrechten geven géén vrijgeleide om achter de schermen persoonlijke info te verzamelen of te gebruiken tegen leden.

3.​

• Bewaar bewijs van deze uitspraken of pogingen (schermafbeeldingen, reacties, berichten).
  • Meld dit gedrag aan de beheerders van het forum of diens host (als die betrouwbaar zijn).
  • Overweeg om juridisch advies in te winnen als je je echt bedreigd voelt – bijv. via een vakbond of het CLB (als leerkracht in België), of vertrouwenspersoon op school.
  • Gebruik een VPN of andere beveiliging als je denkt dat je IP-adres wordt misbruikt.

Samengevat:

• Jij zit juridisch én ethisch veilig.
  • Die moderator overschrijdt zeer waarschijnlijk de wettelijke grenzen.
  • Jij hebt recht op bescherming, zelfs op een forum."

W

Heb jij een mentale aandoening of gebruik je drugs?

• Topic Starter Topic Starter
Doe je niet, heel het punt.

Jij denkt dat ik deze zaken heb gevonden door middel van je IP adres (überhaupt het enige dat ik kan zien, en deze leidt niet eens naar je woonplaats)? Man, ik heb dit allemaal gevonden aan de hand van de informatie die je hier deelde. Dat is net heel het punt, dat IEDEREEN deze dingen kan vinden met de informatie die jij hier neerpent :roflol:

ChatGPT is nou ook niet bepaald een goede bron, meneer de criminoloog.
Je bent actief op zoek gegaan naar informatie die niet publiek beschikbaar is — verspreid over andere fora of websites — en je hebt die samengevoegd met de anonieme informatie die ik hier gedeeld heb. Daarmee heb je doelbewust geprobeerd een sluitend geheel te vormen om de identiteit te achterhalen van de leerling waarvoor ik hier met de beste bedoelingen tussenbeide kwam.

En nu dreig je zelfs om contact op te nemen met mijn directe overste — enkel en alleen om mij schade toe te brengen.

Besef jij hoe gestoord dit is? Zoek nog even op wat de taak van een moderator hoort te zijn: gesprekken in goede banen leiden, conflicten kalmeren, een veilig klimaat bewaken. Wat jij doet, gaat daar mijlenver van af — het is verontrustend, manipulatief en volstrekt onethisch gedrag.
Nogmaals, de door mij verstrekte info gaf je onvoldoende informatie om de identiteit te achterhalen. Zoniet had je die naam al lang, al dan niet via mp, gemaild. Je bent gek.

Terug
Naar boven