Fitness Seller

Een Natural Mr. Olympia

Als je een natural wedstrijd alsnog niet natural noemt ben ik benieuwd wat jij als natural beschouwd.

Ik had het over alle categoriën mogelijk op een wedstrijd. Op bijvoorbeeld flexcup staan we een aantal atleten natural op het podium.

Een natural wedstrijd is vaak niet natural, maar dat is toch met heel veel sporten zo? Er zijn altijd mensen die doping gebruiken om een streepje voor te hebben op de rest.

Tuurlijk zullen er een paar mensen zijn die echt nooit gekuurd hebben, dat versta ik onder natural namelijk, niet iemand die gewoon clean is tijdens de wedstrijd. Maar hoe ga je genoeg publiek vinden om wedstrijden met echte natural, welke maandelijks gecontroleerd worden te financieren. Ik blijf er bij dat mensen dat gewoon niet interesant genoeg vinden. We willen altijd buitenaardse prestaties zien als we ergens een kaartje voor kopen, althans de meeste van ons.

Een natural wedstrijd is vaak niet natural, maar dat is toch met heel veel sporten zo? Er zijn altijd mensen die doping gebruiken om een streepje voor te hebben op de rest.

Tuurlijk zullen er een paar mensen zijn die echt nooit gekuurd hebben, dat versta ik onder natural namelijk, niet iemand die gewoon clean is tijdens de wedstrijd. Maar hoe ga je genoeg publiek vinden om wedstrijden met echte natural, welke maandelijks gecontroleerd worden te financieren. Ik blijf er bij dat mensen dat gewoon niet interesant genoeg vinden. We willen altijd buitenaardse prestaties zien als we ergens een kaartje voor kopen, althans de meeste van ons.

Dat bedoelde ik. Je zegt dat niemand daar naar gaat kijken, maar dat is wel zo, zeker voor de dames ;) (ik bedoel dus dames fysieken).
Mr Olympia Naturel is niet haalbaar nee, maar genoeg publiek die naar Naturel atleten kijken (daar ging het mij om).

Dat bedoelde ik. Je zegt dat niemand daar naar gaat kijken, maar dat is wel zo, zeker voor de dames ;) (ik bedoel dus dames fysieken).
Mr Olympia Naturel is niet haalbaar nee, maar genoeg publiek die naar Naturel atleten kijken (daar ging het mij om).

:roflol: jij neemt dat "niemand" gewoon letterlijk, nu snap ik je.

'Niet genoeg' zal ik dan voortaan zeggen juf, excuses.
Ben een beetje traag van begrip.

---------- Toegevoegd om 21:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:29 ----------

Maar je begrijpt dat niet alle Natural atleten daadwerkelijk natural zijn he? Dat maakt het namelijk al iets interesanter om naar te kijken. Denk dat het een stuk lastiger word om te cheaten als je echt maandelijks getest wordt.

:roflol: jij neemt dat "niemand" gewoon letterlijk, nu snap ik je.

'Niet genoeg' zal ik dan voortaan zeggen juf, excuses.
Ben een beetje traag van begrip.

Geeft niet, ik neem soms dingen te letterlijk :roflol: Zoals net dus ook. Excuses ook vanaf deze kant.

On topic:

Natural Mr Olympia gaat niet gebeuren :D mixed gewoon niet.

denk dat er heel weinig dames natural op het podium staan hoor ;)

Ik vind dat ze 'Mr. Olympia Men's Physique' in de vuilbak moeten gooien heeft toch helemaal geen waarden, en 'Mr. Olympia Natural' erbij moeten doen, met een streng drug testing protocol.

Bvb: Iedere atleet die mee wilt doen aan 'Mr. Olympia Natural' moet elke maand een urine test afleggen, een official komt dan langs bij de professionele atleet zijn ZONDER iets op voorrand te laten verwittigen, en dit zou dan elke dag van de maand kunnen gebeuren. (Dus bvb 26 augustus en de volgende test op 3 september, de volgende test 14 oktober,....) Dus dit 10 keer op 10 maanden voor de competitie en dan nog bvb een bloed en polygraph test voor de eigelijke competitie. Dan zal het gezeik van 'ja natural atleten gaan gewoon off cycle voor dat de competition begint' gelimineerd, dit protocol is dan nog heel realistisch ook.

Stel je voor wat voor een voordeel dit zou geven aan de sport, dit zou ervoor zorgen dat natural bodybuilding zijn plaats krijgt, dan zoude mensen die iets willen bereiken in bodybuilding niet perse sterode moeten nemen, daarom zou dit er ook voor zorgen dat de sport zich enorm uitbreid en mischien ook mainstream word, en dan is er vooral ook een zekerheid en awareness heersen.

Discuss.

ik denk dat je voorhand bedoelt

• Topic Starter Topic Starter
Gaat nooit gebeuren want daarmee zeg je dat Mr. Olympia vol roid gebruikers zit. Iedereen weet dat ze gebruiken maar geen enkele actieve bodybuilder komt er voor uit. Het is hypocriet maar zo is het al decennia.

Inderdaad zo dacht ik er ook over hoor, ik vind het dus ook achterlijk dat ze er nog steeds over moeten zwijgen van hun sponsoren en shit.

Arsy, heb je wel eens een Natural op het podium gezien? Sorry maar niemand gaat daar naar kijken, op 5 vet of daaronder valt er bij een natural gewoon niks te zien. Het is heel knap om zon prestatie te leveren, maar niemand gaat betalen om dat te zien.

Dit zou juist helemaal veranderen met mijn idee. Als eindresultaat zou de sport van buiten af veel meer respect beginnen krijgen. Ik vind het interessanter om te weten hoe breed iemand zonder PED's kan worden dan met PED's, en dat vinden veel mensen zo, maar voorlopig is er geen 1 'natural' competitie waar we zeker van kunnen zijn dat de atleten PED's nemen of niet.

Laatst bewerkt:
Ik vind het interessanter om te weten hoe breed iemand zonder PED's kan worden dan met PED's, en dat vinden veel mensen zo, maar voorlopig is er geen 1 'natural' competitie waar we zeker van kunnen zijn dat de atleten PED's nemen of niet.
Gaat er ook niet komen. Onmogelijk om zo vaak te controleren (ook financieel) en makkelijk te omzeilen.

Gaat er ook niet komen. Onmogelijk om zo vaak te controleren (ook financieel) en makkelijk te omzeilen.

Clap clap clap. Daarom zeg ik Mr. Olympia, omdat zij de enigste zijn die dat wel zouden kunnen financieren. En wat bedoel je met 'makkelijk te omzeilen', hoe te f**k kan de protocol die ik in mijn OP heb beschreven mogelijk omzeilen? Je hoeft enkel maar 1 keer in een potje te pissen per maand.

Er zijn super veel natuurlijke bodybuilding competitions maar niet een bodybuilding competition waar er meerdere keren in het jaar word getest zonder te atleten er voor te verwittigen. Als ze dit nu wel zouden doen, eentje die het wel kan financieren (mr olympia). Zou dit dan ook automatisch meer awareness krijgen.

ik vindt het niet zo'n slecht idee, maar het gaat nooit gebeuren.
we willen allemaal monsters zien, en de adverteerders ook.

als je naturals wil zien moet je bij een andere bond zijn, en niet bij de IFBB. zo simpel is het gewoon.

dit is eigelijk niet waar, daarom dat er ook een Mr Olympia mens physique is.

___________________________________________________________________________________

http://www.youtube.com/watch?v=QGOo56IpSEY
'I'm very much against anabolics, not saying that I've never used them. But to have the feeling that I must use them in order to compete, to be forced to do that is extremely frustrating and disillusioning'

Er is gewoon niet 1 show dat zegt 'als je deze wint, ben je de meest gespierde natuurlijke bodybuilder ter wereld'. Daarom zeg ik gooi Men's Physique eruit, en zet een classe waarin de atleten maandelijks voor worden getest erin.

Laatst bewerkt:
Clap clap clap. Daarom zeg ik Mr. Olympia, omdat zij de enigste zijn die dat wel zouden kunnen financieren. En wat bedoel je met 'makkelijk te omzeilen', hoe te f**k kan de protocol die ik in mijn OP heb beschreven mogelijk omzeilen? Je hoeft enkel maar 1 keer in een potje te pissen per maand. Er zijn super veel natuurlijke bodybuilding competitions maar niet een bodybuilding competition waar er meerdere keren in het jaar word getest zonder te atleten er voor te verwittigen. Als ze dit nu wel zouden doen, eentje die het wel kan financieren (mr olympia). Zou dit dan ook automatisch meer awareness krijgen. dit is eigelijk niet waar, daarom dat er ook een Mr Olympia mens physique is.
Korte esters, onder andere, derp. Wat wil je? Elke 2 dagen testen? En hoe betrouwbaar gaan die tests zijn? Wie gaat dat controleren? En waarom zouden mensen überhaupt geld erin stoppen? Er is geen vraag naar. Als die er was, was het er wel.
Daarnaast zijn de huidige natural competitions een grap.

Korte esters, onder andere, derp. Wat wil je? Elke 2 dagen testen? En hoe betrouwbaar gaan die tests zijn? Wie gaat dat controleren? En waarom zouden mensen berhaupt geld erin stoppen? Er is geen vraag naar. Als die er was, was het er wel.
Daarnaast zijn de huidige natural competitions een grap.

IQ? Als ze elke maand op een willekeurige/onverwachte dag van de maand een test doen is dat meer dan genoeg, denk er maar is over na.

/manletism

Arsy, heb je wel eens een Natural op het podium gezien? Sorry maar niemand gaat daar naar kijken, op 5% vet of daaronder valt er bij een natural gewoon niks te zien. Het is heel knap om zo’n prestatie te leveren, maar niemand gaat betalen om dat te zien.

En dat is de bottom line ^

dit is eigelijk niet waar, daarom dat er ook een Mr Olympia mens physique is.

je kan nou willen doordrammen met je hele gedoetje.

even het prijzengeld voor je opgezocht

The total breakdown of prize money per division is as follows:
Mr. Olympia: $675,000
212 Showdown: $65,000
Ms. Olympia: $60,000
Fitness Olympia: $60,000
Figure Olympia: $60,000
Bikini Olympia: $40,000
Men’s Physique Showdown: $20,000
Women’s Physique Showdown: $20,000
Total: $1,000,000

dus de monsters krijgen 675 duzend uit het potje
en de physique 20 duzend.

dat komt niet omdat de adverteerders in de ij staan voor de physique.

niemand (niemand natuurlijk niet te letterlijk nemen) hier is het met je eens, jij probeert iedereen te overtuigen met totaal ongefundeerde uitspraken.

mijn korte en bondige advies is schrijf een open sollicitatiebrief naar de IFBB en zeg ze dat jij de nieuwe CEO bent waar ze op zitten te wachten en dat ze het helemaal verkeerd zien.

OK topic, best veel bekijks ook.

Verder, neem de proef op de som en organiseer een Natural wedstrijd je je gym. Kijken hoeveel mensen daarvoor willen betalen.

Ja, je wilt het groter doen (lees: mr. Olympia), maar dat maakt in deze casus niet uit gezien er toch maar 2-3 mensen zijn die er voor willen betalen.

Natural wedstrijden zijn gewoon niet interessant genoeg om te kijken, zo simpel is het.

in b4 Arsy is een kloontje van Mister10

IQ? Als ze elke maand op een willekeurige/onverwachte dag van de maand een test doen is dat meer dan genoeg, denk er maar is over na.

/manletism

er over nadenken is natuurlijk leuk.

bij het wielrennen doen ze dit, moet je een hele agenda bijhouden van waar je bent op welk tijdstip.

er gaat toch geen bodybuilder/fitnesser zijn hele leven opgeven voor 5000 euro per jaar. want als natural valt gewoon weinig geld te verdienen

---------- Toegevoegd om 08:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:44 ----------

in b4 Arsy is een kloontje van Mister10

hahahahaaaa.

maar laten we eerlijk zijn, mister 10 heeft wel een lichaam om respect voor te hebben!
wat ik daarmee wil zeggen, is in iedergeval iemand met ervaring onder de riem, en niet iemand die met een handjevol posts zo'n topic start.

Inb4 natural Olympia bodybuilding met prijzengeld van 550$

Ts, wat loop je nou allemaal te zeuren joh, roids zijn gewoon part of the game op wedstrijdniveau
Take it or leave it, zo easy is het.

Terug
Naar boven