AndroidHealthClinic

een ongeluk zit in een klein hoekje

Bezoekers in dit topic

Masters

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
23 okt 2003
Berichten
4.593
Waardering
342
Lengte
1m79
Massa
82kg
Vetpercentage
11%
ik ben Masters en ben 21 jaar. Ik doe nu ongeveer 4 jaar aan fitness/Bb. In dit verhaaltje zal ik vertellen hoe het allemaal begon voor mij.

dec 99: ik zou nog een half jaar voetballen en dan zou ik stoppen, ik zou naar de senioren gaan en die spelen op zondag en dat kwam niet goed uit (stappen). Daar kwam nog bij dat ik al 12 jaar gevoetbald had en dat de sfeer minder begon te worden (veel vechtpartijen), kortom ik was er op uitgekeken. Ik ging dus opzoek naar een nieuwe sport. Er werd bij ons in de buurt een nieuw sportschool geopend en een vriend van mij vroeg of ik ook mee wilde doen. Het leek me wel wat, ik deed dus meteen mee.

Het begon met veel conditie trainingen (fietsen, roeien enz.), maar er werd ook al veel geëxperimenteerd met krachttrainings apparaten. Er was goede begeleiding, en we werkten meteen al vanaf het begin met spiergroepen. Ik ging ongeveer 3 keer per week trainen. Een echt doel had ik niet in die tijd, waardoor ik ook vaak enkele weken niet kwam. Maar ik had veel lol en het was nog goed voor de gezondheid ook.

juni 00: het 1e ongeluk. Ik was ook nog fanatiek windsurfer. Op de bewuste middag waaide het 6 bea. Dus ik ging surfen, helemaal alleen (niet echt verstandig). Het ging lekker tot er een hele harde windvlaag kwam (ik hing vast in mijn trapeze), toen werd ik gelanceerd. Nadat ik weer bovenkwam zag ik dat er iets niet helemaal goed was met mijn rechterarm, die stond namelijk vanaf mijn elleboog de verkeerde kant op (naar achteren). Na 3 kwartier zwemmen met 1 arm en de surfplank tegen de stroming in, kwam ik op de kant. Conclusie elleboog uit de kom. Aan de kant sprong hij weer goed, maar doordat hij zolang uit de kom was geweest was er veel ''schade''.

2 maanden later mocht ik weer rustig beginnen met trainen van de dokter. Zwaar gefrustreerd begon ik aan de heropbouw van mijn arm. Na 3 maanden trainen begon ik te merken dat ik een stuk gemotiveerder was dan voor het ongeluk. Ik groeide weer langzaam terug naar mijn oorspronkelijke kracht. Ik leerde met lossegewichten trainen i.p.v met machines te trainen.

In de loop van de tijd begon toch de verveling weer toe te slaan, kwam niet elke week. Toch ging ik gewoon door.

sep 01: ik trainde bijna alleen nog maar met losse gewichten i.p.v met machines. Vanaf dit moment ging ik mezelf opmeten om te kijken of ik nog wel groeide. Dit moest ik namelijk gewoon weten omdat ik er anders mee zou stoppen.
Bovenarm li: 32,5 Bovenarm re:32 onderarm li:29 onderarm re:29 middel:84 borst:104 gewicht 66kg lengte 1,79m vetpercentage 17%

winter 01: ik zag dat ik wel voort gang maakte dus ik ging gewoon door. het begon ondertussen wel heel erg druk te worden op die sportschool, dat was gewoon niet leuk meer. Wachtrijen en dat soort dingen begonnen zich voor te doen. Ik ging zoeken naar een oplossing voor dat probleem.

feb 02: op aanraden van een goede vriend zelf spullen aangeschaft: een verstelbaar bankje, 2 dumblers, 1 grote stang en veel gewichten. Ik ging dus thuis verder. Dit scheelde ook nog een hoop geld en reistijd. In de aankomende periode groeide ik best aardig, ik trainde ook met regelmaat.

jun 02: gaat nog steeds erg lekker allemaal. Bovenarm li: 35,5 Bovenarm re:35,5 onderarm li:31 onderarm re:31 middel:80 borst:111 gewicht 70kg lengte 1,79m vetpercentage 12%.

juli 02: Ik maakte ff een test ritje op de schakelbrommer van mijn broertje, een auto geeft geen voorrang en ik klap er met een gangetje van 65 tegen aan. Na een vlucht van 7 m kom ik weer op de grond. Ik was aardig gewond. In het ziekenhuis aan gekomen bleek er het volgende mis te zijn: linkerpols op 3 plaatsen gebroken, rechter elleboog (jep weer de rechter) verbrijzeld, heel veel kneuzingen en schaafplekken aan mijn benen. Toen ik het hoorde zag ik mijn hele vooruitgang in elkaar donderen. 3 operaties in 1 week en een hoop staal in beide armen. Daar zat ik dan in de zomer met beide armen in het gips. Ik kreeg ook nog even te horen dat dat staal in mijn elleboog een halfjaar moest blijven zitten, dus er mag absoluut niet getraind worden. Ik kon wel janken.

Jan 03: operatie om zooi uit mijn arm te halen. Afgelopen tijd veel fysiotherapie gehad om de boel weer beweegbaar te maken. Ik had helemaal geen kracht meer in mijn armen. Bovenarm li: 33 Bovenarm re:32,5 onderarm li:29,5 onderarm re:30 middel:85 borst:103 gewicht 71kg lengte 1,79m vetpercentage 20%.

feb 03: ik begon weer met trainen, en hoe! Ik zou de wereld wel is ff laten zien wie er hier de bikkel is. Ik kon met mijn rechterarm 4kg tillen, om ff aan te geven hoe erg het met me gesteld was. Ik maakte een schema en deelde alle spiergroepen op en verdeelde deze over 5 dagen in week. Ik heb ook nog een katrol systeem op mijn kamer gebouwd, om alle cable oefeningen te kunnen doen. Ook ben ik begonnen mijn benen te trainen, dit deed ik ook nooit.

sep 03: mijn motivatie is beter dan ooit ervoor. Ik hou mij strikt aan mijn schema en wijk daar vrijwel nooit vanaf. Bovenarm li: 40,5 Bovenarm re:40,5 onderarm li:33,5 onderarm re:33,5 middel:82 borst:115 gewicht 79kg lengte 1,79m vetpercentage 15%.

sinds kort gebruik ik ook creatine, dit bevalt me hartstikke goed.

zo zie je maar dat een ongeluk ook zijn positieve effecten kan hebben.
 
Laatst bewerkt:
leuk verhaal. zo zie je maar dat de aanhouder wint! ;)

goede progressie dit jaar :thumbs:

blijf gaan!!!
 
Keep on going !! mooi verhaal en goede motivatie voor andere die op een plateau zitten :thumbs:
 
mooi verhaal en zeker geen misselijke resultaten!

Masters zei:
Ik kon met mijn rechterarm 4kg tillen, om ff aan te geven hoe erg het met me gesteld was. .

en wat is hier mis mee?:D

en nu wel uitkijken he:)
 
goed opletten voor je rechter elleboog hé ;)
 
Poe hee, wat een ongeluksvogel ben je.

Heel motiverend verhaal! En een fenomenale groei in het laatste half jaar trouwens! Ongelooflijk. Toen ben je dus inderdaad het best vooruitgegaan omdat je EINDELIJK je benen ging trainen. En beter eten misschien ook?

Veel post- en leesplezier hier.

Espi
 
Esperantisto zei:
Poe hee, wat een ongeluksvogel ben je.

Heel motiverend verhaal! En een fenomenale groei in het laatste half jaar trouwens! Ongelooflijk. Toen ben je dus inderdaad het best vooruitgegaan omdat je EINDELIJK je benen ging trainen. En beter eten misschien ook?

Veel post- en leesplezier hier.

Espi

ja ik ben idd ook op mijn eten gaan letten. ik ben natuurlijk ook veel meer gaan eten.

owja ik moet in januari weer naar het ziekenhuis, om te kijken of er slijtage of andere vreemde dingen te zien zijn aan mijn armen (voor de verzekering/ smartengeld). hopen dat het allemaal in oorde is.
 
Leuk verhaal, goed dat je doorgezet hebt!
 
Allez da heb ik nu ook voor se. 'k zit ook zo met da staal in mijne rechterarm, zit er nu al een dikke 2 maand in en de kracht begint stilaan te komen. Maar nu zit ik met de vraag of ik daar eigenlijk met mag beginnen trainen? Want zou der supergraag aan beginnen of moet ik gewoon het gedeelte van de armen overslagen een tijdje?
 
gaaf verhaal ! wel vervelende dingen meegemaakt zo te lezen, maar t eind is erg goed :) succes met groeien !
 
Rob G zei:
Leuk verhaal, goed dat je doorgezet hebt!

ik mocht de arm absoluut niet gebruiken van de artsen. maar de laatste maand (op dat moment zaten ze er al 5 maanden in) ging ik toch al beginnen met trainen. wat resulteerde in het schuiven van die pinnen. ze kwamen zeg maar mijn bot uit, en vervolgens begonnen ze te steken in mijn huid, was niet echt fijn.
 
Masters zei:
ik mocht de arm absoluut niet gebruiken van de artsen. maar de laatste maand (op dat moment zaten ze er al 5 maanden in) ging ik toch al beginnen met trainen. wat resulteerde in het schuiven van die pinnen. ze kwamen zeg maar mijn bot uit, en vervolgens begonnen ze te steken in mijn huid, was niet echt fijn.


Allez dan zit ik er nog goed voor zeg pffff. Ze steken er nu een dikke 2 maand in. Dus ga ik nog niks kunnen doen ofwa? Kunt ge in zo een gym veel gaan doen zonder dat ge uw armen gebruikt eigenlijk?
 
Guntheru zei:
Allez dan zit ik er nog goed voor zeg pffff. Ze steken er nu een dikke 2 maand in. Dus ga ik nog niks kunnen doen ofwa? Kunt ge in zo een gym veel gaan doen zonder dat ge uw armen gebruikt eigenlijk?

je kan opzich niet echt veel doen. bij bijna alle oefeningen gebruik je je armen. je kan natuurlijk wel gewoon je benen trainen, ook je buik kan je doen. je kan ook wat cardio erbij doen voor de conditie. dit scheelt allemaal weer in het vet wat je in die periode erbij krijgt als je niets doet (ik werd gewoon dik, deed ook helemaal niets in die tijd) maar ik zou echt uitkijken met je arm. sterkte ermee
 
Back
Naar boven