MuscleMeat

Een tussendoortje.

Guest

verwijderd
10.000 berichten
Waardering
3
Voor de mensen die toch echt niet van de zoetigheid af kunnen blijven, hier een vervanger voor het snoep:

Heel simpel, gewoon een beschuitje pakken en er een laag honing overheen smeren.

Je kunt evt. na smaak er altijd nog boter tussen doen.

Eetsmakelijk. ;)

En dit is beter dan snoep, omdat.... ???

Goed idee zeg! Ik ga meteen aan de slag met 'snoepen'. Wel doe ik dan een eetlepel of 3 op mijn beschuitje, want het moet nog wel een beetje echt op snoepen lijken natuurlijk. En oh ja, eerst nog wat roomboter erop.

Simpel weliswaar, maar je moet er maar op komen he.

:rolleyes:

Weet je wat je ook kunt doen? Jam erop smeren! Heb je gelijk verschillende smaakjes snoep!

Pas wel op welke honing je koopt. De meeste honing is verkapte gerafineerde suikers.

Zo eet ik nu als 'dessert' Lu Cracotten met honing & speculoospasta

Met aardbeien eens proberen heerlijk met een beetje poedersuiker

Als je dan echt verantwoord wil 'snoepen':

Maak je smaakbeleving van zoet een stuk heviger door weinig suiker meer te gebruiken/weinig zoete dingen meer te eten. Je zult verbaast staan hoe je zaken als melkchocola en bepaalde frisdranken zelfs 'vies zoet' gaat vinden. (vergt natuurlijk wel een klein beetje doorzettingsvermogen)

-> Neem een volkoren cracker of een Wasa Vezelrijk knackerbrott en doe daar aardbeien op met wat gemalen gember (makkelijk uit een potje), zonder suiker.

Verder valt een beschuitje met honing natuurlijk in de categorie ontbijtkoek, eierkoek, etc. Veel snelle carbs met weinig voedingswaarde. Geen 'verantwoord' tussendoortje dus voor de gemiddelde persoon (wordt natuurlijk anders indien je een duursporter bent).

Als je dan echt verantwoord wil 'snoepen':

Maak je smaakbeleving van zoet een stuk heviger door weinig suiker meer te gebruiken/weinig zoete dingen meer te eten. Je zult verbaast staan hoe je zaken als melkchocola en bepaalde frisdranken zelfs 'vies zoet' gaat vinden. (vergt natuurlijk wel een klein beetje doorzettingsvermogen)

-> Neem een volkoren cracker of een Wasa Vezelrijk knackerbrott en doe daar aardbeien op met wat gemalen gember (makkelijk uit een potje), zonder suiker.

Verder valt een beschuitje met honing natuurlijk in de categorie ontbijtkoek, eierkoek, etc. Veel snelle carbs met weinig voedingswaarde. Geen 'verantwoord' tussendoortje dus voor de gemiddelde persoon (wordt natuurlijk anders indien je een duursporter bent).

Ik snoep eingelijk nooit en ik find vrisdrank en snoep idd al tijdne niet meer lekker als ik het nuttig. Maar wat dat betreft hou ik wel van frituur zo af en toe. en piza's

Terug
Naar boven