AndroidHealthClinic

een typisch tiener probleem (denk ik)

tom vd

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
59kg
Vetpercentage
8%
hi,

Ik doe nu 4 maanden bodybuilding, maar ik heb een klein probleem: mijn ouders.
Het is al moeilijk om van mijn ouders 3 keer per week te mogen gaan trainen.
Na lang zagen en klagen mocht ik eindelijk een proteïne shake,
maar ik wil eigenlijk ook whey EN creatine nemen en liefst ook een 4de keer per week gaan trainen,
maar mijn ouders zijn zeer hard tegen bodybuilding :( en dus is het zeer moeilijk voor mij.

Heeft er iemand ideeën of argumenten om mijn ouders te overtuigen van creatine en een 4de training ?
Ik wil echt voluit gaan voor bodybuilden, voor zover dat dat mogelijk is met school.

dank u!

Ik ken het probleem, en heb het zelf ook gehad, maar als ik jou was zou ik nog niet aan shakes & creatine beginnen als je ouders als moeilijk doen over het trainen zelf, met een goed voedingsschema kom je een heel eind!

maar waarom vinden je ouders bodybuilding zo erg dan als ik vragen mag?

Ik zou beginnen met het "fitnessen" te noemen, want dat woord heeft zo'n "ik voel me goed in mijn vel" aura om zich, terwijl "bodybuilding" meteen aan anabolen en halfnaakte mannen doet denken.

Je kunt ervoor kiezen te klagen en zagen, maar er ook voor kiezen met een goed gefundeerd pleidooi te komen.

Strategie moet altijd zijn: eerst de ego aanspreken. Geef aan dat je begrijpt dat je ouders een bepaald beeld hebben van bodybuilding, die helaas grotendeels berust op tendentieuze publieke opinie. Dat jij de capabiliteit van hen als ouders niet bepaald onderschat en er toch wel vanuit mag gaan dat zij een rechtschapen en integer mens hebben grootgebracht.

Dat gezegd hebbende, kun je ze wijzen op punten waaruit blijkt dat je inderdaad geen beinvloedbare idioot bent, maar iemand die zichzelf, zijn doelen en zijn lichaam serieus neemt.
Dan komen we bij noodzaak. Namelijk suppletie. Print een paar goede artikelen uit over whey+creatine en de voordelen die het jou zal bieden om je hobby nog beter uit te voeren.
Benadruk nogmaals dat jij een en ander goed hebt overwogen en vooralsnog geen enkele reden hebt kunnen bedenken om het niet nodig te moeten hebben.

Dan komt waarschijnlijk de 'wie betaald dat' kwestie en zoals elke tiener weet je vast dat jij dat bent. Zo niet, dan zou ik eerst een baan zoeken en dan pas creatine.
Of je diensten aanbieden aan je ouders, in ruil voor deze suppletie.

Als dat allemaal niet helpt:
Slijmen bij je moeder. Die zijn gevoelig voor zoons. Beste is om dat met iets te doen waarvan je weet dat ze het leuk vind.
Zelf kopen, stiekem nemen. Je nooit laten betrappen. Over 2 jaar maakt niemand je wat.

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor alle reacties!

aan mijn voedingsschema ben ik aan het werken

ik noem het meestal ook fitnessen of 'gaan trainen'

en ik betaal het zelf en bedankt voor de tips!

lol je betaalt zelf , waar bemoeien hun zich dan mee?

Je kunt ervoor kiezen te klagen en zagen, maar er ook voor kiezen met een goed gefundeerd pleidooi te komen.

Strategie moet altijd zijn: eerst de ego aanspreken. Geef aan dat je begrijpt dat je ouders een bepaald beeld hebben van bodybuilding, die helaas grotendeels berust op tendentieuze publieke opinie. Dat jij de capabiliteit van hen als ouders niet bepaald onderschat en er toch wel vanuit mag gaan dat zij een rechtschapen en integer mens hebben grootgebracht.

Dat gezegd hebbende, kun je ze wijzen op punten waaruit blijkt dat je inderdaad geen beinvloedbare idioot bent, maar iemand die zichzelf, zijn doelen en zijn lichaam serieus neemt.
Dan komen we bij noodzaak. Namelijk suppletie. Print een paar goede artikelen uit over whey+creatine en de voordelen die het jou zal bieden om je hobby nog beter uit te voeren.
Benadruk nogmaals dat jij een en ander goed hebt overwogen en vooralsnog geen enkele reden hebt kunnen bedenken om het niet nodig te moeten hebben.

Dan komt waarschijnlijk de 'wie betaald dat' kwestie en zoals elke tiener weet je vast dat jij dat bent. Zo niet, dan zou ik eerst een baan zoeken en dan pas creatine.
Of je diensten aanbieden aan je ouders, in ruil voor deze suppletie.

Als dat allemaal niet helpt:
Slijmen bij je moeder. Die zijn gevoelig voor zoons. Beste is om dat met iets te doen waarvan je weet dat ze het leuk vind.
Zelf kopen, stiekem nemen. Je nooit laten betrappen. Over 2 jaar maakt niemand je wat.

Dit. Als ouders tegenwerken werkt punt 1 echt masterlijk. De rest hangt af van wat voor mensen je ouders zijn. Als het (no offence) vrij domme mensen zijn die ten koste van alles blijven vasthouden aan hun negatieve beeld, gaat geen artikel ze overhalen.

• Topic Starter Topic Starter
mijn moeder staat er een beetje voor open maar mijn vader totaal niet.
hij denkt precies alleen aan roids en de negatieve aspecten,
maar ik zal alles goed moeten argumenteren

Laat hen maar eens beargumenteren.

pap, geen haar op mijn hoofd dat ik aan de dope ga, nu niet nooit niet! (maar dat moet je dat ook echt menen!)
Ik wil dit voor een mooi gezond lichaam, niet om mijn lijf naar de kl***n helpen!

zou je vader ook zeggen dat je niet mag gaan fietsen, omdat er zoveel wielrenners zijn die dope gebruiken?

pap, geen haar op mijn hoofd dat ik aan de dope ga, nu niet nooit niet! (maar dat moet je dat ook echt menen!)
Ik wil dit voor een mooi gezond lichaam, niet om mijn lijf naar de kl***n helpen!

zou je vader ook zeggen dat je niet mag gaan fietsen, omdat er zoveel wielrenners zijn die dope gebruiken?

Nice one :D

Alles inderdaad heel goed uitleggen. Als ouders precies weten wat je doet en waarom accepteren ze het eerder. Als je vooral in de verdediging gaat met 'laat me toch' bijvoorbeeld ipv uit te leggen helpt dat niet. Zoek bijvoorbeeld een goede bron op over creatine en print dit uit om aan je ouders te laten lezen. Ze zullen dan zien dat het allemaal wel wat meevalt.

Heerlijk, de wielren-kaart spelen op moment dat vader met reputatie-argument komt.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Waarom met jouw stats al creatine?

Ik zou eerst maar eens goed gaan eten en dan de creatine bewaren tot je een plateau raakt

Ik zeg niet dat ik het gebruik, maar creatine kun je altijd suppleteren. Wanneer je op een plateau raakt stop je met crea en na 6 weken opnieuw gebruiken.
Of reps aanpassen

Als creatine niet mag, dan doe je het niet :o Het is geen must ofzo hoor. Het probleem met ''tieners'' is niet dat ze geen creatine mogen van hun ouders, maar meer dat ze altijd doorslaan zodra ze gaan trainen. Aan je stats te zien train je nog maar net. Toen ik net begon met trainen moest ik ook met alle geweld een shit load aan supps hebben, creatine, whey, pre workouts etc. Nu gebruik ik al die ellende niet meer en het resultaat is min of meer hetzelfde. Bespaard wel een hoop geld.

Terug
Naar boven