Fitness Seller

Een zwerver de dag van zijn leven bezorgen

.

Laatst bewerkt:

OT: ik vind t een goede actie. Zal wel niet de dag van zn leven zijn aangezien hij vast wel betere dagen heeft gehad, maar toch, elk beetje helpt wel voor hun lijkt me, om toch even dat beetje kracht/moed te krijgen. En iemand zomaar aan een baan helpen is lastig.

Toen ik jong was en vaak naar centrum ging zag ik altijd een Chinees achtig zwerver vrouwtje met een hoofddoekje en een aantal tassen, ze zat heel vaak op de tramhalte bij de albert cuyp of soms bij de dam, ze praat altijd heel druk in zichzelf.
Nu zag ik haar gewoon meer dan 25 jaar later nog zo zitten maar dan in de Leidse straat.
Alsof de tijd stil had gestaan en realiseerde me dat ik haar eigenlijk al bijna mijn hele leven zie.
Vermoed dat ze psychische problemen heeft en vraag me af wat haar verhaal is, waarom het zo gelopen is.
Vind het knap dat ze zich zo lang staande heeft weten te houden.
Met zwervers heb ik niet zoveel medelijden maar met haar op 1 of andere manier toch wel.

Er zijn veel die in problemen geraakt zijn en zo op straat belandt, sommige kunnen er niks aan doen.
Het is altijd moeilijk in te schatten of jij geld geeft voor eten of voor drugs.
Maar als ieder altijd uit gaat van het slechtste scenario, dan komen we niet ver.
Als er een kans bestaat dat jij geld geeft en diegene dat geld gebruikt voor eten, dan waag je toch een poging. Je kan niet altijd mensen afwijzen omdat er een kans is dat zij drugs ermee gaan kopen.
Heb vroeger niet ver van Hollands Spoor gewerkt en kwam dagelijks 2-3 zwervers tegen die om geld vroegen. Dus dan zeg ik dat ik geen geld voor ze heb, maar als ze ff meelopen dan koop ik wat te eten en drinken voor ze.....en meestal weet je dan hoe laat het is :P
Beetje eten kost jou geen fortuin en ik vind dat als medemens is het jouw plicht om op dat moment juist te handelen.

Toen ik jong was en vaak naar centrum ging zag ik altijd een Chinees achtig zwerver vrouwtje met een hoofddoekje en een aantal tassen, ze zat heel vaak op de tramhalte bij de albert cuyp of soms bij de dam, ze praat altijd heel druk in zichzelf.
Nu zag ik haar gewoon meer dan 25 jaar later nog zo zitten maar dan in de Leidse straat.
Alsof de tijd stil had gestaan en realiseerde me dat ik haar eigenlijk al bijna mijn hele leven zie.
Vermoed dat ze psychische problemen heeft en vraag me af wat haar verhaal is, waarom het zo gelopen is.
Vind het knap dat ze zich zo lang staande heeft weten te houden.
Met zwervers heb ik niet zoveel medelijden maar met haar op 1 of andere manier toch wel.

En toen heb je haar ten huwelijk gevraagd...mooi verhaal.

---------- Post toegevoegd 31 July 2013 om 08:18 ----------

Doe dit eens lekker ergens anders joh, nu wordt het topic weer verpest. Edit jouw berichten aub (of verwijderen als dit kan..)

Lol...flashback!

1x naar de bakker gegaan voor lekkere dingen voor een zwerver, hij haalde zijn neus er voor op. Wou alleen geld.
In Zwolle zit altijd een zwerver die gewoon een vrijstaand en net huis heeft.
Hier bij de supermarkt staat al 3 jaar regelmatig een vrouw die alleen 'goedemiddag' met een gebrekkig accent kan zetten. Na 3 jaar kan ze niet 1 woord Nederlands (ze kan je ook niet verstaan),... tjah.

Ben erg sceptisch over zwervers, en zolang ik ze niet ken zou ik ze niet zomaar helpen. Simpelweg omdat er genoeg andere goede doelen zijn

je bent wel erg snel met je conclusies he ????

misschien is de beste man zijn baan eerst wel kwijtgeraakt en vervolgens zijn vrouw en kinderen een scheiding kost geld uitkering stop gezet huurschuld- stroom water afgesloten etc etc moet ik nog ff doorgaan nou dan sta je zo op straat he???

moet je je eens afvragen hoe het mogelijk is in een land als nederland hoeveel mensen er dagelijks naar de voedselbank moeten om eten te halen

1: Ik zei meestal
2: I don't care wat er in Holland allemaal gaande is, ik woon er niet eens.

Ooit gehoord van vrije meningsuiting?

1: Ik zei meestal
2: I don't care wat er in Holland allemaal gaande is, ik woon er niet eens.

Ooit gehoord van vrije meningsuiting?

ja vrije meningsuiting daarom reageer ik ook zo op je domme opmerkingen

..i dont care wat er in holland gebeurt ... nou dan moet je helemaal niet reageren en wegwezen hier

.. ik woon er niet eens ... ach ja een belg he ?? ze hebben daar zeker geen zwervers ???

maar ja je bent pas 19jr he ga maar naar k3 luisteren

..i dont care wat er in holland gebeurt ... nou dan moet je helemaal niet reageren en wegwezen hier

.. ik woon er niet eens ... ach ja een belg he ?? ze hebben daar zeker geen zwervers ???

Slecht geslapen?

lol

Och arme wat een goeie jongen is die Vitaly toch ik word er emotioneel van. Z'n mooi gebaar naar een arme zwervende dakloze. Lekker kijkcijfers scoren over de rug van een dakloze en dan na 2 dagen zullen ze nooit meer iets van hem horen en zetten ze hem weer bij het stuk vuil waar ze hem vandaan hebben gehaald. Oh ja, hij heeft er wel een paar nieuwe kleren op na gehouden en Vitaly heeft er weer een paar fans bij. WIN-WIN

Kans dat de zwerver zijn nieuwe aanwinsten verkoopt voor wat drugs is ook nog eens heel groot. Ze hadden gewoon een baan voor hem moeten regelen.

1x naar de bakker gegaan voor lekkere dingen voor een zwerver, hij haalde zijn neus er voor op. Wou alleen geld.
In Zwolle zit altijd een zwerver die gewoon een vrijstaand en net huis heeft.
Hier bij de supermarkt staat al 3 jaar regelmatig een vrouw die alleen 'goedemiddag' met een gebrekkig accent kan zetten. Na 3 jaar kan ze niet 1 woord Nederlands (ze kan je ook niet verstaan),... tjah.

Ben erg sceptisch over zwervers, en zolang ik ze niet ken zou ik ze niet zomaar helpen. Simpelweg omdat er genoeg andere goede doelen zijn

:roflol::roflol:

Was dat een zwerver in Zwolle? Vrienden wilde bij t station een zwerver broodje kroket geven maar wilde hij ook niet

Och arme wat een goeie jongen is die Vitaly toch ik word er emotioneel van. Z'n mooi gebaar naar een arme zwervende dakloze. Lekker kijkcijfers scoren over de rug van een dakloze en dan na 2 dagen zullen ze nooit meer iets van hem horen en zetten ze hem weer bij het stuk vuil waar ze hem vandaan hebben gehaald. Oh ja, hij heeft er wel een paar nieuwe kleren op na gehouden en Vitaly heeft er weer een paar fans bij. WIN-WIN

Kans dat de zwerver zijn nieuwe aanwinsten verkoopt voor wat drugs is ook nog eens heel groot. Ze hadden gewoon een baan voor hem moeten regelen.

Ja en inplaats van een oud oma'tje in de supermarkt helpen om een pak yoghurt van het bovenste schap te pakken kan je beter thuiszorg voor de regelen. *idiot*

Die vent heeft toch gewoon een geweldige dag, mooi gebaar. Stel zuurpruimen hier.

nee hoor maar wat weet een pubertje van 19 jaar nu .. about life en heeft gelijk een mening klaar ga eens
echt met een zwerver praten dan stel je je kortzichtige mening wel bij .. been there done that ...

---------- Post toegevoegd 31 July 2013 om 10:30 ----------

Nee ik liet haar ppen voor 50 cent, ze is te oud om mee te trouwen.

slikte ze het door ?? is toch weer gratis eiwitten ??

Terug
Naar boven