MuscleMeat

Eerste kuur op hogere leeftijd 42 jaar

Rob1873

Novice
Waardering
20
Lengte
1m85
Massa
75kg
Vetpercentage
8%
hallo ik had graag advies over een eerste kuur als je wat ouder bent en wat je dan het beste kan proberen.

Ik heb een voedingsschema en train 3 avonden per week in de sportschool
Daarbij train ik thuis elke avond thuis ook mijn buikspieren en opdrukken. ( inclusief rustdag)
Voor conditie doe ik kickboksen
Toen ik nog niks aan sport deed woog ik 87 kilo en nu zit ik op 75 kilo en ben 1.85 lang
Op de foto's kun je zien hoe ik eerst was en hoe de vorderingen zijn gegaan binnen 1,5 jaar
De laatste foto rechts onderin is eindresultaat na 1 jaar hard trainen.
Als extra voedingssupplementen gebruik ik eiwit shakes en creatine
Mijn leeftijd is 42 jaar en nog nooit aas gebruikt.
Ook drink ik geen alcohol meer en rook ik niet.
Zijn er mensen van mijn leeftijd die me advies kunnen geven of zelf ervaringen hebben met gebruik op hogere leeftijd.

Groeten rob

image.jpg

Wat is je doel met de kuur?

Om aan te komen kan je beter eerst meer gaan eten .
75 kilo is niet echt spectaculair.
Anders gewoon Test E op 500mg/week
Dat zullen de meeste je aanraden.

• Topic Starter Topic Starter
Mijn doel is om wat meer massa te krijgen voor het bovenlijf
Borst en armen meer volume.
Ik hoef geen 100 kilo te gaan wegen
Ik heb sinds een paar weken eetschema en eet nu 5 keer per dag.
Aangezien ik hele dag sta en loop bij me werk kom ik niet makkelijk kilo's aan.
Heb ook geen aanleg om dik te zijn. ( alleen toen ik nog veel bier dronk was ik zwaarder)
bedankt alvast voor jullie reactie

Groeten rob

1-10 500 test e
1-10 400 mast e
1-12 Hcg 2xpw 500iu
12-15 Clomid 25mg ed

Die massa ga je niet behouden (gewonnen door een kuur), volgens mij is er natty ook nog genoeg te winnen.
Calorie inname wat omhoog schroeven, trainingsfrequentie wat omhoog. Of eventueel andere veranderingen aanbrengen.

Je staat er netjes bij hoor voor je leeftijd.

Die massa ga je niet behouden (gewonnen door een kuur), volgens mij is er natty ook nog genoeg te winnen.
Calorie inname wat omhoog schroeven, trainingsfrequentie wat omhoog. Of eventueel andere veranderingen aanbrengen.

Je staat er netjes bij hoor voor je leeftijd.

Hey Marc,

Je hebt gedeeltelijk gelijk maar TS zit (aan zijn gewicht/lengte te zien) nog een eind van zijn natuurlijke max. Het best zou hij dus inderdaad gewoon natty doorgaan maar als hij toch beslist om te kuren zal hij een groot deel van de gewonnen massa wel behouden hoor. Afhankelijk van hoe zijn voeding is na de kuur, als hij voldoende blijft eten/trainen zal het grootste deel behouden blijven.

Hey Marc,

Je hebt gedeeltelijk gelijk maar TS zit (aan zijn gewicht/lengte te zien) nog een eind van zijn natuurlijke max. Het best zou hij dus inderdaad gewoon natty doorgaan maar als hij toch beslist om te kuren zal hij een groot deel van de gewonnen massa wel behouden hoor. Afhankelijk van hoe zijn voeding is na de kuur, als hij voldoende blijft eten/trainen zal het grootste deel behouden blijven.

True

Hey Marc,

Maar hij ziet er beter uit dan de meeste jonge gasten van 20, 21 ,22 jaar op dit forum die beginnen te kuren. Hij is er 42. Rob, je moet er wel rekening mee houden dat je na je kuur toch de rekening gepresenteerd krijgt en een moeilijkere periode krijgt waar je weer wat verliest. Hoe ouder, hoe meer last je daar van zal hebben. Ik zou zeker goed nakuren met clomid.

• Topic Starter Topic Starter
Maar hij ziet er beter uit dan de meeste jonge gasten van 20, 21 ,22 jaar op dit forum die beginnen te kuren. Hij is er 42. Rob, je moet er wel rekening mee houden dat je na je kuur toch de rekening gepresenteerd krijgt en een moeilijkere periode krijgt waar je weer wat verliest. Hoe ouder, hoe meer last je daar van zal hebben. Ik zou zeker goed nakuren met clomid.

bedankt voor het compliment marr en skydirk.
ga zowieso door met veel eten en dan nog tikje harder trainen.
zal me ook nog meer verdiepen in de info die hier te vinden is over aas.
een Test E leek me ook een beste optie om te proberen.

• Like
Waarderingen: Inb4
bedankt voor het compliment marr en skydirk.
ga zowieso door met veel eten en dan nog tikje harder trainen.
zal me ook nog meer verdiepen in de info die hier te vinden is over aas.
een Test E leek me ook een beste optie om te proberen.

Als je gaat kuren, dan zeker naar de raad van @skydirk luisteren en goed nakuren.

Test e 500 mg per week met daar mast 200 mg zou ik je aanraden. Ik deed destijds ook test only als eerste kuur maar zou het nu anders doen :)

Laatst bewerkt:
Of 250 test e 250 primo p/week

Het zal je enorm bevallen, zelfs op een 500mg/week teste.

Ik heb gewacht tot er 2 kinderen waren, toen gaan kuren. Ben dit jaar 38 en brengt mij vele voordelen. Ik heb 2 'blasts' gedaan, en ertussen een 'cruise' - vorig jaar juli begonnen en ben 12kg totaal aangekomen. Ik ben van plan om nog door te gaan.

3x pw fullbody?

Ik zou nog natty wat massa pakken ,er is nog winst te behalen.
Als je gaat kuren zo ik het met lichte kuurtjes doen bv Cools kuurtje, goed na kuren (evt. hcg mee lopen)voor snelle opstart zoals Skydirk voorsteld.
Zelf ben ik 5 jaar geleden weer begonnen met kuren(heb een kuur verleden van 10 jaar tussen mijn 20ste en 30ste jaar) ben nu 50 , doe nu 1 per jaar een kuurtje van 10/12 weken met test-e mast of primo,hcg en clomid.
Geen hoge doseringen test-e max 375, mast-e 300 of primo ook op 300 per week.

Test enth 500mg pw voor 12wkn. Nakuur niet vergeten en 2x pw 500iu hcg. Eventuele vervolg kuren uitsluitend in elkaar draaien met test, mast, primo.

Test enth 500mg pw voor 12wkn. Nakuur niet vergeten en 2x pw 500iu hcg. Eventuele vervolg kuren uitsluitend in elkaar draaien met test, mast, primo.

Tot welke leeftijd zou je eigenlijk zwaar onderdrukkende AAS kunnen gebruiken (tren, deca) en toch nog 'vlot' herstellen? Denk zelf tot rond je 40ste?

Tot welke leeftijd zou je eigenlijk zwaar onderdrukkende AAS kunnen gebruiken (tren, deca) en toch nog 'vlot' herstellen? Denk zelf tot rond je 40ste?

Is moeilijk te zeggen en ik kan geen enkel getal onderbouwen dus het is een persoonlijke mening als ik zeg dat ik mij daar wel in kan vinden.

ik ben nog heel goed in vorm, en 49 inmiddels. Ik heb wel 34 jaar sportverleden inmiddels. Nooit gestopt.
Een kuurtje op latere leeftijd helpt je wel beter met herstel, wat terugvalt met ouder worden. Dat is mijn reden
om na vele jaren weer eens een lichte kuur te doen. Ook het gevoel ervan vind ik fijn. Frisser en jeugdiger, kan
meer trainen. 2 maal in het jaar neem ik een kuur, sinds vorig jaar. het zijn te lichte kuurtjes om echt veel spiermassa op te
bouwen, maar wel een atletisch lijf. Aangezien ik ook wielren, is te zwaar zijn ook geen voordeel.

Ik denk dat je al zou knallen op 250mg Test e EW.
Het is tenslotte je eerste kuur, knallen ga je sowieso.

Terug
Naar boven