XXL Nutrition

Eerste kuur winny/test-e/bold/provi

Gaat goed zo te zien, trouwens even over het kuren, een bridge zou ik nog niet doen.
Gewoon weer een paar maanden off en dan eventueel weer een kuur.

• Topic Starter Topic Starter
Gaat goed zo te zien, trouwens even over het kuren, een bridge zou ik nog niet doen.
Gewoon weer een paar maanden off en dan eventueel weer een kuur.

Gaat op zich wel lekker jah. Hoewel ik wel last had van mijn onderrug... Heb daarom maar niet gesquat. Erg irritant... Niet zozeer backpumps vandaag, maar gewoon ouderwets last van m'n rug. Waarschijnlijk door verkeerde houding ofzo.

Het bridgen is trouwens ook niet bedoelt als bridge naar een nieuwe kuur, maar naar de nakuur toe. Ben me nu een beetje aan het oriënteren op een soort taper-protocol, maar dan naar de nakuur toe. Overigens ben ik daar nog helemaal niet over uit hoor. Maar vind het wel interessant.

Vandaag borst-triceps.

Weer begonnen met de incline db press. Uiteraard meteen de 40ers gepakt. Eerste 2 setjes 5 herhalingen, 3e en 4e setje 4 herhalingen en het vijfde setje nog 3 herhalingen (alles zonder hulp). Wel veel rust tussendoor.
Daarna nog cable crossover, bp en 3 triceps oefeningetjes met wat meer herhalingen (8-10).

Gaat nog wel lekker dus. Morgen rug-biceps en weer meten en wegen. Ben benieuwd!

God damn! Ik ga als een raket!

Stats van vandaag:

Gewicht : 80.1kg
Vet% : 13.7%
Vet-massa : 11.0kg
Vetvrije massa : 69.1kg
Lichaamsvocht : 50.6kg

Dat betekend dat ik afgelopen week 1.6kg zwaarder ben geworden, waarvan 0.2kg vet, 1kg vocht en dus 0.4kg vvm zonder vocht.

Sinds het begin van de kuur (5weken geleden) ben ik 10.3kg zwaarder geworden, waarvan 3.6kg vet, 4.9 kg vocht en dus 1.8kg vvm zonder vocht.

Niet vergeten dat spieren ook gedeeltelijk uit vocht bestaan hè!

De overstap van winny naar provi heeft me trouwens niet bepaald droger gemaakt...

Het gaat dus fantastisch. Het enige probleem wat ik momenteel heb ik dat ik, omdat ik ook veel vet en vocht aankom, meteen een stuk groter oog. Ik krijg aan alle kanten opmerkingen en complimentjes. Leuk natuurlijk, maar het verhaal dat ik aan de crea mono zit enzo gaat niet eeuwig blijven werken... Ben bang dat men op den duur argwaan gaan krijgen. Daarom zit ik een beetje te twijfelen of ik zo door moet blijven gaan met bulken, of dat ik toch wat gas terug moet nemen en wat meer cardio moet gaan doen in de hoop dan weer wat droger te worden.

Zoals het er nu voorstaat verwacht ik toch wel weer een kg of 3 vocht kwijt te raken zodra ik stop met de kuur. Ik toch proberen dit voor die tijd al kwijt te raken, maar ik weet niet zo goed hoe. Ik drink al een stuk meer en let erg op mijn zout inname. Evengoed eet ik toch nog wel een paar boterhammen op een dag, maar dat is vooral uit gemakzucht. Heb niet de discipline en de tijd om van te voren bijvoorbeeld rijst klaar te gaan staan maken of andere dingen te gaan koken.

Het trainen gaat trouwens geweldig!
Vandaag rug-biceps en weer wat nieuwe PR's.

dl ging lekker vandaag!
10x90kg
10x110kg
10x130kg
5x150kg (PR)

Er zat nog meer in, maar ik wilde de boel niet weer meteen overbelasten. Heb al zo vaak een rugblessure opgelopen... Ik doe de dl ook pas sinds dit jaar, maar heb hem ook maanden niet kunnen doen vanwege rugklachten.

DB row 4 setjes van 8x40kg (zwaarder hebben we niet), maar wederom een PR.

Toen nog wat cable pulldowns, one arm pulldowns en als afsluiter nog twee bicepsoefeningen.

Ik ga denk ik toch maar wat meer cardio toevoegen... Moet van wat vet en vocht af... Heb ook zitten denken om een kleine dosis mast toe te voegen aan de kuur in de hoop dat dit me iets droger maakt, maar wil eigenlijk niet nog meer aas zetten. Spuit nu al voldoende in m'n fl**ker en ik ga er hard op, dus nog meer? Nee, denk het toch maar niet...

je bent lekker bezig gast10kilo in5weken foooj das heel wat lekker door knalluh man!

je bent lekker bezig gast10kilo in5weken foooj das heel wat lekker door knalluh man!

Yep, hij gaat zeker lekker!

Moet er wel bij zeggen dat ik 5 maanden geleden ook al op 80kg heb gestaan. Maar toen met 20% vet. Sta er nu dus wel wat beter bij en m'n krachtstats zijn ook wel wat beter nu.

God damn! Ik ga als een raket!

Stats van vandaag:

Gewicht : 80.1kg
Vet% : 13.7%
Vet-massa : 11.0kg
Vetvrije massa : 69.1kg
Lichaamsvocht : 50.6kg

Dat betekend dat ik afgelopen week 1.6kg zwaarder ben geworden, waarvan 0.2kg vet, 1kg vocht en dus 0.4kg vvm zonder vocht.

Sinds het begin van de kuur (5weken geleden) ben ik 10.3kg zwaarder geworden, waarvan 3.6kg vet, 4.9 kg vocht en dus 1.8kg vvm zonder vocht.

Niet vergeten dat spieren ook gedeeltelijk uit vocht bestaan hè!

De overstap van winny naar provi heeft me trouwens niet bepaald droger gemaakt...

Het gaat dus fantastisch. Het enige probleem wat ik momenteel heb ik dat ik, omdat ik ook veel vet en vocht aankom, meteen een stuk groter oog. Ik krijg aan alle kanten opmerkingen en complimentjes. Leuk natuurlijk, maar het verhaal dat ik aan de crea mono zit enzo gaat niet eeuwig blijven werken... Ben bang dat men op den duur argwaan gaan krijgen. Daarom zit ik een beetje te twijfelen of ik zo door moet blijven gaan met bulken, of dat ik toch wat gas terug moet nemen en wat meer cardio moet gaan doen in de hoop dan weer wat droger te worden.

Zoals het er nu voorstaat verwacht ik toch wel weer een kg of 3 vocht kwijt te raken zodra ik stop met de kuur. Ik toch proberen dit voor die tijd al kwijt te raken, maar ik weet niet zo goed hoe. Ik drink al een stuk meer en let erg op mijn zout inname. Evengoed eet ik toch nog wel een paar boterhammen op een dag, maar dat is vooral uit gemakzucht. Heb niet de discipline en de tijd om van te voren bijvoorbeeld rijst klaar te gaan staan maken of andere dingen te gaan koken.

Het trainen gaat trouwens geweldig!
Vandaag rug-biceps en weer wat nieuwe PR's.

dl ging lekker vandaag!
10x90kg
10x110kg
10x130kg
5x150kg (PR)

Er zat nog meer in, maar ik wilde de boel niet weer meteen overbelasten. Heb al zo vaak een rugblessure opgelopen... Ik doe de dl ook pas sinds dit jaar, maar heb hem ook maanden niet kunnen doen vanwege rugklachten.

DB row 4 setjes van 8x40kg (zwaarder hebben we niet), maar wederom een PR.

Toen nog wat cable pulldowns, one arm pulldowns en als afsluiter nog twee bicepsoefeningen.

Ik ga denk ik toch maar wat meer cardio toevoegen... Moet van wat vet en vocht af... Heb ook zitten denken om een kleine dosis mast toe te voegen aan de kuur in de hoop dat dit me iets droger maakt, maar wil eigenlijk niet nog meer aas zetten. Spuit nu al voldoende in m'n fl**ker en ik ga er hard op, dus nog meer? Nee, denk het toch maar niet...

:)tss tss. Met een weegschaal je vet% enzo gemeten. Dringend een huidplooimeter gebruiken want zo een weegschaal klopt van geen kanten.

Is dat zo, meet jij je vet% met een weegschaal? Zou dan idd eens een huidplooimeter kopen. En wat die snelle gains betreft, je kan altijd toegeven dat je een keer epistane pakt toch :)

Jaja, ik meet mij elektronisch. Inderdaad met zo'n weegschaal. Maar wel een 'professionele' op de sportschool. Ik doe dat al lange tijd en met regelmaat. Misschien is het niet heel nauwkeurig, maar het geeft wel een goed beeld, vind ik zelf. Ik meet me iedere keer op ongeveer het zelfde tijdstip, nadat ik naar het toilet ben gegaan.

Niets is 100% nauwkeurig. Ik heb laatst een nek-taille berekening gedaan en toen kwam ik op 14% uit. Klopt dus wel ongeveer. Is zo'n huidplooimeter nu echt beter? Ik wil er best een aanschaffen, maar heb het idee dat die net zoveel afwijken als z'n weegschaal. Daarbij zegt het niets over je vochtgehalte. Als je vocht achter je longen hebt bijvoorbeeld, dan zie je daar op die huidplooimeter niets van. Heb trouwens wel dat als ik mijn sokken 's avonds uit doe dat de afdruk nog enige tijd in mijn onderbenen staat (komt door het vocht).

En wat bedoel je nou precies Erik? Denk je dat die epi cycle iets te maken heeft met de snelle gains van nu? Als ik daar naar terugkijk heb ik er toch niet veel mee gewonnen toen. Ja, een hoop vet en een klein beetje vocht. En mijn benen werden een stuk sterken, dat wel. Maar de rest van mijn lichaam niet. Heb geloof ik 1 PR gehaald op bijvoorbeeld mijn borst, maar dat stelde ook niet veel voor. DL, daar had ik wel groeie vorderingen, maar dat kwam omdat ik toen net begon met de DL. Ben ook vrijwel direct na die cycle begonnen met cutten. Stond toen op 20% en had echt een flinke pens...

En wat bedoel je nou precies Erik?

Veel minder dan jij nu denkt :) Ik bedoelde slechts dat als je gains in de sportschool echt ongeloofwaardig worden en je niet meer met het bekende creatine verhaal wegkomt ik dan iets als epistane zou verzinnen, een legaal middel uit de UK klinkt minder heftig als een spuit en echte AAS.

Over huidplooimeting, bij een vet% hoger dan 15% is die weegschaal nog redelijk nauwkeurig, daaronder is het minder. En juist omdat het niets over vocht zegt vind ik het een beter instrument. De weegschaal meet een aantal ohm weerstand en geeft dan een schatting van vocht, vet en de rest. Een dag minder gedronken is al meer weerstand en dan lijkt het of je vet bijgekomen bent. Een huidplooimeter meet daadwerkelijk de dikte van de vetlaag en dat op 7 plekken en geeft op basis daarvan een schatting. Ik sta nooit op een weegschaal dus kan mijn huidplooi niet vergelijken met de uitkomst van de weegschaal maar zeker omdat je vet% toch vrij laag is zou ik een huidplooimeter pakken evt naast je weegschaal.
En ik gebruik deze site om de 7 metingen in te voeren: http://www.linear-software.com/online.html

Tussen de 7 en de 40 euro heb je er al een, zo duur zijn ze niet.

En dat van je sokken en vocht dat zichtbaar is, ja dan heb jij veel vocht! Zo erg is het bij mij nooit geweest. Je schreef over de sauna in je sportschool. Daar zou ik dan maar vaak gebruik van maken.

Laatst bewerkt:
Huidplooi meting is alleen wel moeilijk voor de meeste om te doen. Gaat makkelijk verkeerd. Als het een goede weegschaal is dan is die redelijk betrouwbaar. En door vaste dag en vast tijdstip te pakken ben je iedere keer ongeveer in dezelfde conditie. Dat ene glas dat je een keer meer of minder hebt gedronken gaat het verschil niet zijn.

Huidplooi meting is alleen wel moeilijk voor de meeste om te doen. Gaat makkelijk verkeerd. Als het een goede weegschaal is dan is die redelijk betrouwbaar. En door vaste dag en vast tijdstip te pakken ben je iedere keer ongeveer in dezelfde conditie. Dat ene glas dat je een keer meer of minder hebt gedronken gaat het verschil niet zijn.

Een weegschaal kan nooit betrouwbaar zijn. De theorie erachter is gewoon verkeerd. Huidplooimeting is simpel te doen en gaat niet verkeerd als je de aanwijzingen volgt.

Een weegschaal kan nooit betrouwbaar zijn. De theorie erachter is gewoon verkeerd. Huidplooimeting is simpel te doen en gaat niet verkeerd als je de aanwijzingen volgt.

Precies, het geeft slechts een globale indicatie. Maar bedenk dat deze dingen gemaakt worden voor de doorsnede persoon en niet voor BB.

Al die gains met een beetje test en bold, (bold word vaak onder gewaardeerd)
gaat erg goed maat.

Verder wat maken die metingen uit, ik vind dat zo'n onzin.
Het gaat erom hoe je er bij staat voor de spiegel en als je gewoon een simpele weegschaal hebt, zet hem gewoon op 0 en laat niemand anders die weegschaal gebruiken.

Weeg je gewoon hierop, en natuurlijk heb je dan niet alle details maar het echte resultaat van een kuur zie je toch pas na je kuur.
Maar een globale schatting hebben.

Laatst bewerkt:
Zo.
Ben er even een lang weekendje tussenuit geweest, dus sorry voor de late reactie.

Voorlopig blijf ik me iedere woensdag gewoon zo meten zoals ik al deed. Elektronisch dus. Misschien niet heel nauwkeurig, maar wel een indicatie. In ieder geval van wat de verschillen zijn.

Misschien dat ik binnenkort nog een tangetje mee bestel als ik weer een bestelling voor supplementen doe, maar dat zie ik dan wel weer.

De spiegel vind ik inderdaad ook belangrijk, maar ook dat is niet alles. Nu zie ik er namelijk best buff uit, maar dat is veel vocht. De afdruk van mijn sokken blijft na het uittrekken dus nog best lang in mijn benen staan. Daarbij zie ik het goed aan mijn handen. Soms komt er helemaal spanning op te staan als ik een vuist maak. Ik ben echt een grote vocht ballon. Daar moet ik dus vanaf. Vanavond ga ik er eens rustig voor zitten en ga ik kijken wat daar allemaal aan te doen is.
Sowieso heb ik me voorgenomen om meer te gaan cardioen. Beter voor de gezondheid, ik kom hopelijk wat droger te staan en wellicht helpt het wat bij het vocht probleem.

Ik kom nog terug op dat vocht verhaal.

Vandaag trouwens nog even benen getraind. Ging wel lekker. Merk echter weinig van extra zuurstof door de bold. Kan niet langer door gaan. Ben helemaal buiten adem na een setje... Vooral bij de benen... Moet na ieder setje echt een paar minuten bijkomen, anders hang ik na mijn eerste oefening al in de plee en daar heb ik geen zin in (is me in het verleden al een paar keer overkomen).

Wel een lekker pomp trouwens! Heerlijk om mijn dijbenen tegen elkaar aan te voelen schuren bij het lopen!

Nou, ben er voorlopig wel uit wat betreft dat vocht.
Van wat ik begrijp is het niet slim om de komende 10 weken nog aan de vochtafdrijvers te gaan zitten. Denk dat toevoeging van andere middelen (naast de provi die ik al neem) niet erg gaat helpen. Zal dus toch met m'n voeding en met cardio aan de gang moeten gaan.
Heb een lijst op het board gevonden met vocht afdrijvend voedsel. Ga eens kijken of ik daar wat meer van kan gaan eten. Verder (oa) toch maar wat minder brood eten. Sowieso ga ik denk ik iets lager zitten in m'n carbs. Gecombineerd met de cardio en zo nu en dan een sauna'tje zal dit er hopelijk voor zorgen dat ik wat droger wordt.

Verder zit het vocht overigens niet in mijn gezicht. Niet opvallend in ieder geval. Verder heb ik ook niet echt heel veel last van het vocht. Het is meer dat ik er nu heel buff uitzie en dat ik dat na mijn kuur weer ga verliezen. Ik baal nu al dat het niet alleen spieren zijn die gewoon blijven zitten. Verder oog ik dus groot, wat later toch weer weg gaat trekken, en daardoor valt het meer op dat ik kuur. Tot slot loop ik met een soort constante pomp. Op zich wel lekker, maar ben door de gigantische gewichtstoename bang voor striae. Met name bij mijn bovenarmen staat mijn huid flink op spanning...

Nou, we gaan zien wat ik er aan kan doen. I'll keep y'all posted.

oke dan nou ben benieuwd wat voor dingen ga je toevoegen in je voedingsschema post hem is als je klaar bent ben wel benieuwd

oke dan nou ben benieuwd wat voor dingen ga je toevoegen in je voedingsschema post hem is als je klaar bent ben wel benieuwd

Ik ga niet meteen een heel nieuw schema maken hoor. Daar kan ik me toch niet aan houden. Wil meer afwisseling. Dat, in combinatie met de wisseldiensten die ik draai, zou beteken dat ik iets van 10 voedingsschema's moet maken...

Dit is de lijst met voedingsmiddelen die ik bedoel:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f167/lijst-vochtafdrijvend-voedsel-10664/

Ik ga proberen de dingen op deze lijst vaker te eten. Verder toch maar minder brood proberen te eten, meer cardio en vaker de sauna in. Tot slot veel water blijven drinken.

Vandaag borst-triceps. Ging weer lekker!
De 40ers gingen het eerste setje 7x, 2e setje 6x, 3e setje 4x en het 4e setje ook weer 4x. Dus weer sterker! De rest ging ook wel lekker. Aan het einde nog even een half uurtje op de crosstrainer gestaan met een hartslag tussen de 150 en de 160. Tot slot nog even in de sauna gegaan.

Mijn huid begint trouwens wel echt vettiger te worden. Daarbij ook duidelijk meer haarverlies van mijn hoofd.

Vanavond weer een prikje. De laatste twee x deden ze meer pijn tijdens het zetten, maar daarna heb ik ze helemaal niet meer gevoeld. Hoop dat het nu ook weer zo lekker gaat.

Tot slot heeft het verhaal van Snuff met toch wel grotendeels overtuigd om alvast te gaan beginnen met HCG. Ik denk dat ik morgen maar eens 250IU ga zetten. Ben alleen wel een klein beetje bang voor de extra aromatase...
Daarbij heb ik alleen het bac. water wat bij de HCG geleverd werd. 1ml dus... Heb wel slin spuitjes, dus 0.1ml zetten gaat wel, maar ideaal is het niet. Misschien moet ik toch maar ergens een vial vandaan halen om het mee te gaan mixen... En ik moet dan maar wat extra HCG gaan bestellen denk ik. Misschien dan ook maar meteen een vial test-p en mast-p voor de laatste 2 weekjes bestellen. Denk er nog even over na.

Hoe staan jullie trouwens tegenover HCG gebruik on-cycle bij mijn kuur?

Dit is de lijst met voedingsmiddelen die ik bedoel:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f167/lijst-vochtafdrijvend-voedsel-10664/

Ik ga proberen de dingen op deze lijst vaker te eten. Verder toch maar minder brood proberen te eten, meer cardio en vaker de sauna in.

Dat is precies wat ik vandaag zat te denken wat betreft je vochtprobleem. In plaats van zware middelen voedsel wat ook een beetje werkt. Ik kwam in je log kijken om dit te tikken maar je had het dus zelf ook bedacht.

Terug
Naar boven