XXL Nutrition

Eerste stappen in een nieuwe wereld (+bedankje)

Juistem

Novice
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
77kg
Hallo DBB leden!

Aller eerst wil ik me even voorstellen, wel zo netjes.
Ik ben Jerome, 22 jaar uit Rotterdam. Sinds een aantal weken ben ik weer vol enthousiast begonnen in de sportschool. Het is een kleine sportschool met begeleiding en een aardig assortiment apparaten, losse gewichten en cardio.
Ik ben altijd een moeilijke eter geweest (kwa groenten en gezond eten) maar de laatste jaren is dat flink verbeterd. Nu ik met trainen bezig ben, ben ik ook heel erg op mijn voeding gaan letten en dat gaat prima nu!

De laatste weken ben ik bijna elke dag op dit forum aan het lezen lezen en nog eens lezen. Ik heb zoveel geleerd in de afgelopen weken, door topics en sticky's te lezen weet ik nu ook echt waar ik mee bezig ben! Daarom iig bedankt aan iedereen die hier informatie post, ik heb er echt veel aan! ;)

Maargoed, genoeg gelult. Ik heb het een en ander op een rijtje gezet met waar ik nu mee bezig ben. Ik ben van een aantal dingen vrij zeker en van overtuigd dat ik op de goede weg zit. Mijn plan is om zo goed mogelijk met mijn lichaam om te gaan, en alles te geven voor een zo goed mogelijk resultaat.
Ik hoop, ondanks alle info die ik al heb gehad, van jullie wat feedback te krijgen over mijn voeding en training. Zit ik op het goede spoor? Zien jullie iets wat ik fout doe of beter kan? Ik ben benieuwd!

-Wat is mijn doel?
Ik wil over het algemeen veel fitter worden, ik heb met werk weinig beweging en doe verder geen sport, dus heel fit ben ik niet. Mentaal zoek ik ook naar een uitlaatklep, veel dingen in m'n hoofd die ik er af en toe uit wil beuken. maargoed daar hebben jullie niks aan, mijn main goal is massa opbouwen. Ik wil een stuk breder worden.

-Dit ben ik
man
22 jaar
188 lang
77 kilo
10-15% (ik weet dat dit een hele brede marge is, maar elke test die ik gedaan heb verschilt net iets, maar zit hiertussen)
ik train nu ongeveer 5 weken

-Mijn voedingsschema:

06:00
50gr Brinta - 150gr Havermout - 250ml Magere melk

10:00
150gr Rijst* - kip/vis - groenten

12:00
4 Volkoren boterhammen - Pindakaas & Appelstroop

15:00
3 Pannenkoeken** - stroop - 2/3 stuks Fruit

18:00
/Trainen/ (+eiwit shake erna)

19:30
Avondeten (meestal vlees/kip/vis - Pasta/rijst/aardappel - groenten)

22:00
200gr kwark + light jam - bessen - banaan - kaneel

*Ongekookt
**Pannenkoeken: volkoren tarwemeel + magere melk + ei (witten)

Mijn Trainschema:

In de gym is een begeleider die rond loopt en mensen aanspreekt op hun houding, tips geeft en als je wilt een schematje geeft voor je oefeningen. Ik heb er zelf niet heel erg veel vertrouwen in, maargoed. Ik heb dus een Full body workout schema gekregen. (Om mee te beginnen).
Ik ben iets te enthousiast en wil te snel meer doen. Dat werd me afgeraden en heb ik dus ook niet gedaan.
Hier is wat ik, 3 keer per week, doe:

-6 min intensief fietsen
-squats 30kg
-leg raises (zonder machine)
-bench press dunbell(2x 14kg)
-een pull workout (40kg)
-bench press barbell (30 kg)
-Roei pull (voor rug, weet geen naam) 30kg
-ketteball swing 5kg
-planken armen+benen
-trap rennen (als cardio)

Sorry voor de benamingen, weet ik niet voor alles.
de kracht oefeningen zijn 3x12. Dit doe ik dus 3x per week.
Na al het lezen op dit forum vraag ik me af of een split schema niet beter voor me is, aangezien ik massa wil opbouwen, breder wil worden. Ik heb het gevoel dat ik niet zwaar genoeg train.
Ik zit dus zwaar te twijfelen of ik met dit schema door wil gaan.

Wie helpt mij uit mijn twijfel? Hoe zien mijn schema's eruit?

Alvast bedankt voor het lezen van dit eindeloze verhaal :P

Groeten Jerome!! :)

Eten gaat lekker, de magere melk kun je vervangen voor halfvolle. Je trainschema gaat alleen nergens over, daar zou ik nog ff wat meer info over opzoeken als ik jou was.

Pak een leuk schema van 3 dagen in de week zou ik zeggen. Hier een voorbeeld :

Benchpress 5x5
BOR 4x8
Side raises 4x8
DB curl 4x8
Chest supported row 4x8
------------------------------------------
Deadlift 3x5
Tricep Pushdown 4x8
Borst 4x8
Facepull 3x12
Kuiten 4x20
Squats 5x5
OHP 5x5
Lat pulldown 4x8
Peck deck 4x8
Incline flyes 4x8

• Topic Starter Topic Starter
Eten gaat lekker, de magere melk kun je vervangen voor halfvolle. Je trainschema gaat alleen nergens over, daar zou ik nog ff wat meer info over opzoeken als ik jou was.

Word een full body workout schema sowieso afgeraden?

Pak een leuk schema van 3 dagen in de week zou ik zeggen. Hier een voorbeeld :

Thanks, ik zie veel vergelijkbare langs komen, ik hoor van die gast in de gym dat ik rustig moet beginnen vandaar de full body wo. Maar dat is dus niet nodig?

Thanks, ik zie veel vergelijkbare langs komen, ik hoor van die gast in de gym dat ik rustig moet beginnen vandaar de full body wo. Maar dat is dus niet nodig?

Oefeningen zijn op zich niet zo verkeerd, alleen 3x per week precies hetzelfde doen schiet niet zo erg op imo.

Fullbody 3x p/week wordt juist aangeraden voor beginners.. Gewoon van het begin lekker knallen op de compunds en dan komt het wel goed, het schema wat ik postte ga ik zelf goed op voor mijn gevoel !

2 oefeningen voor borst 1tje voor je benen en geen kuiten?

Ik heb even rond gekeken en vond dit FB schematje, ik denk dat ik dit ga aanhouden en daarna begin met split, goed idee?

Week 1 t/m 3, trainingstempo 2-0-2 (2 seconden positief, 0 seconden vasthouden, 2 seconden negatief), rust tussen sets 60sec, trainingsgewicht is niet belangrijk, maar alle sets moeten makkelijk en soepel gaan. Uitvoering is het belangrijkst.

Opwarmen met korte cardio met lichte intensiteit
Squat 3*15
Bent over row 3*15
Bench press 3*15
Pull down 3*15
Militaire press 3*15
Barbell curl 2*15
Push down 2*15
Calf raises 2*15
cooling down

Week 4 t/m 6, trainingstempo 1-0-2 (1 sec positief, 0 sec vasthouden, 2 sec negatief) , 2 sec , rust tussen sets 90sec, trainingsgewicht iets belangrijker, laatste set moet moeilijk gaan, maar uitvoering blijft het belangrijkst .

Squat 3*15
Bent over row 3*15
Bench press 3*15
Pull down 3*15
Militaire press 3*15
Barbell curl 2*15
Push down 2*15
Calf raises 2*15

Week 7 RUST

Week 8 en 9 zelfde oefeningen alleen 12 reps in plaats van 15, 2-0-2 tempo (2 seconden positief, 0 seconden vasthouden, 2 seconden negatief), 90 sec rust. Door de minder reps kan je het gewicht gaan verhogen. Laatste set moeilijk .

Week 10 en 11 zelfde oefeningen alleen 10 reps in plaats van 12, 2-0-2 tempo (2 seconden positief, 0 seconden vasthouden, 2 seconden negatief), 120 sec rust. Door de minder reps kan je het weer gewicht gaan verhogen. Laatste 2 sets moeilijk .

Week 12 en 13 zelfde oefeningen alleepan 8 reps in plaats van 10, 1-0-2 tempo (1 seconden positief, 0 seconden vasthouden, 2 seconden negatief) , 120 sec rust. Door de minder reps kan je het weer gewicht gaan verhogen. Alle sets moeilijk .

is dit een goed schema om mee te beginnen, om vervolgens over te stappen op een split schema?

Terug
Naar boven