Hallo allemaal!
Voor de mensen die hier al langer zijn zal dit weer 'one of the many' posts zijn van een (intermidiate)beginner, maar ik wil eens een goeie schema samenstellen en serieus aan het werk gaan. En waar kan je het best dan op DB.com
!
oke let's get to business..
Ik train al een tijdje 1-2 maanden, maar ik heb hiervoor ook al jaar geleden 2 a 3 maanden getrainde. Wegens drukte op school is het moeilijk geweest om vol te houden. Tijdens die maanden heb ik meestal gewoon basic stuff gedaan, niet egt een schema maar gewoon beetje logisch oefeningen verdeeld over 3 dagen per week.
Mijn gegevens:
Leeftijd: 22
Gewicht: 65
Lengte: 1,80
Training: 3x peer week
Wat ik wil is vooral massa opbouwen. 'the bigger, the better'
. en gebied waar ik me vooral op wil focussen is Borst, Biceps en benen. Rug is redelijk opgebouwd omdat ik in de maanden dat ik trainde vooral rug deed.
Ik heb hier op de forum een en ander over training schema's gelezen en meest logische voor mij was een 'Rippetoe's Starting Strength Routine' maar volgens mij focus je dan meer op Strength dan op massa? of heb ik het verkeerd
?
En nog een laatste vraag, sinds een maandje gebruik ik ook creatine. Is dat handig of moet ik iets anders als supplement nemen, want mijn eetpatroon is zeer onregelmatig, een dag eet ik als een gek door andere dag veel minder.
Rippetoe's schema ziet dan als volgt uit:
Workout A
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift
2x8 Dips
Workout B
3x5 Squat
3x5 Standing military press
3x5 Pendlay or Bent Rows (or power cleans)
2x8 Chin-ups (recommended mainly if doing the cleans
Is dit genoeg voor massa training, zo niet wat kan er aan verandert worden?
Voor de mensen die hier al langer zijn zal dit weer 'one of the many' posts zijn van een (intermidiate)beginner, maar ik wil eens een goeie schema samenstellen en serieus aan het werk gaan. En waar kan je het best dan op DB.com
!oke let's get to business..
Ik train al een tijdje 1-2 maanden, maar ik heb hiervoor ook al jaar geleden 2 a 3 maanden getrainde. Wegens drukte op school is het moeilijk geweest om vol te houden. Tijdens die maanden heb ik meestal gewoon basic stuff gedaan, niet egt een schema maar gewoon beetje logisch oefeningen verdeeld over 3 dagen per week.
Mijn gegevens:
Leeftijd: 22
Gewicht: 65
Lengte: 1,80
Training: 3x peer week
Wat ik wil is vooral massa opbouwen. 'the bigger, the better'
. en gebied waar ik me vooral op wil focussen is Borst, Biceps en benen. Rug is redelijk opgebouwd omdat ik in de maanden dat ik trainde vooral rug deed. Ik heb hier op de forum een en ander over training schema's gelezen en meest logische voor mij was een 'Rippetoe's Starting Strength Routine' maar volgens mij focus je dan meer op Strength dan op massa? of heb ik het verkeerd
?En nog een laatste vraag, sinds een maandje gebruik ik ook creatine. Is dat handig of moet ik iets anders als supplement nemen, want mijn eetpatroon is zeer onregelmatig, een dag eet ik als een gek door andere dag veel minder.
Rippetoe's schema ziet dan als volgt uit:
Workout A
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift
2x8 Dips
Workout B
3x5 Squat
3x5 Standing military press
3x5 Pendlay or Bent Rows (or power cleans)
2x8 Chin-ups (recommended mainly if doing the cleans
Is dit genoeg voor massa training, zo niet wat kan er aan verandert worden?
Laatst bewerkt:
, dan begin ik met dit schema en kijk ik hoe ik verder ga.