AndroidHealthClinic

Eerste trainingsschema

TDarkPoet

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
60kg
Ik ben nu een kleine week bezig met trainen, een echte beginneling dus. De begeleiding in mijn fitness trekt op niets. De eigenaar kan me niet verder helpen met schema's of zelfs oefeningen uitleggen... Het trekt dus op niet veel. Daarom heb ik maar zelf verschillende dingen opgezocht en dit is mijn schema geworden. Ik train graag en ik wil zowel in massa als kracht toenemen (wat uiteraard met elkaar samenhangt). Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik heb voor UB/LB gekozen omdat het goed met m'n dagen ging en ik al een aantal keren heb gelezen dat dit een goede methode is om te starten...

Maandag (UB):
Rug (3 oefeningen)
Schouders (2 oefeningen)
Borst (2 oefeningen)
Biceps (1 oefening)
Triceps (1 oefening)
Onderarmen (1 oefening)

Dinsdag (LB):
Benen (4 oefeningen)
Buik (2 oefeningen)
Kuiten (1 oefening)

Woensdag: Pauze

Donderdag: UB herhaling met andere oefeningen

Vrijdag: LB herhaling andere oefeningen

Mijn sets zijn dan 12 herhalingen, 12 herhalingen, 8 herhalingen met hoger gewicht, 8 herhalingen met hoger gewicht.

Wat vinden jullie ervan?

Is wel erg veel om op één dag te doen (als je erbij neemt dat je hooguit 1 uur mag trainen), zou maximaal 2-3 spiergroepen per dag doen of als je fullbody wil trainen er minsten altijd 1 dag pauze tussen laten, dus bvb op maandag, woensdag en vrijdag trainen. En haal jezelf whey in huis voor na de training en bij het ontbijt :D

is het niet een beetje overkill als je nog 4 sets van al die oefeningen doet?

en misschien kan je beter neerzetten welke oefeningen je doet

Je kan beter 1 oefening per lichaamsdeel doen. En de andere dan op een 3de dag. Dan krijgen je spieren ook meer stimulatie.

Terug
Naar boven