Fitness Seller

eetschema, help ff geen ervaring

kevstar

Novice
Waardering
0
Ben hier nieuw, en net begonnen met fitness/bb.
16 jaar
1.87 m BF:????? (zal wel niet zo hoog zijn)en weeg 68 kilo
Nu wil ik graag in massa/spier wat aan komen (lijkt me vrij logisch)
zelf train ik 3 dagen in de week, zal misschien ooit nog een trainingsschema maken lol:rolleyes: (vergeef me in al uw nederigheid dat ik het aantal eiwitten en kcal niet heb berekend)
Heb er ook school bij dus tijden zijn moeilijk te veranderen

7:30 - 350 ml melk met havermout
Whey eiwit shake met 200 ml melk
Multivitamine pil (die van etos, met veel spul erin)
Banaan
2 capsules visolie (van vitatotaal ofzo, ja staat in koelkast)

10:00 - 2 boterhammen met kalkoenfilet/kipfilet

12:00 - 6 boterhammen, 4 met pindakaas, 2 met kalkoenfilet/kipfilet

15:00 - thuiskomst, 2 boterham met pindakaas/kalkoen/kipfilet/soms ei
appel+banaan

16:00 - Training

17:30 - Na training 3 gram creatine+whey eiwit shake (weer 200 ml melk)

18:00 - Avondeten, veel aardappels, veel groente, stuk vlees en bakje pudding of yoghurt

20:00 - appel, en 250 gr koningskwark

20:30 - handjevol pinda's

Tussendoor drink ik voldoende water (ivm. creatine en sneller afvoer afvalstoffen) en vruchtensap
Denk eraan om ook nog wat chocolademelk tussendoor te drinken om wat extra aan te komen, denk er ook aan om glutamine te proberen en tonijn voor het slapen gaan (waar te halen en hoe te consumeren haha???)

• Topic Starter Topic Starter
ook wil ik wel wat rosbief of wat vlees extra klaar maken bij het avondeten, zijn rijstwafels een goed idee voor erbij???, of avondeten + nog wat rijst met wat kip erop??? (uitgesproken meningen en adviezen zijn erg gewild;) )

Schema ziet er opzich best ok uit, Kcal kan misschien nog wel omhoog.

Wat tonijn betreft, gewoon naar de eerste de beste supermarkt gaan en tonijn op water halen.

eten is relatief simpel, openmaken, afgieren emmertje water erbij nemen en elke 2 happen een plens water erbij gooien.

vandaag is er ook een tonijnspread recept gepost, dat zal het ook wel goed doen.

bedankt voor je reactie, hoe zal ik mijn kcal omhoog doen?

Opzich ziet je schema er best netjes uit. Maar met lengte van 1,87 en 68kilo hoef je imo niet zo schoon te bulken. Gerbuik dit schema als basis en daarnaast gewoon 'alles' eten wat los en vast zit :).

Nog een directe opmerking over je schema:

18.00 avondeten

20.00 2-4 boterhammen

21.00 noten

22.00-23.00 kwark nemen.

Ik neem aan dat je niet 20:30 gaat slapen dus 's avonds kun je nog een extra maaltijd meepakken!

ok bedankt :), hoe zit het nou met s'morgens veel eiwitten, s'middags de koolhydraten en s'avonds volgens mij slome eiwitten, en wat van noten kan je het beste eten? pinda's? of wat andere noten

edit: ohw ja, zeg maar wat ik moet eten om zow in massa toe te nemen, maakt niet uit wat, behalve geitenballen.
Ook zou ik graag willen weten wanneer je het beste tonijn kan gaan eten :), kan dat ook goed s'avonds?

Laatst bewerkt:
hier is een nieuwere versie van mijn eetschema met alles uitgewerkt, wil ermee gaan beginnen als het een goedkeuring krijgt :cool:
[Link niet meer beschikbaar]

kevstar zei:
ok bedankt :), hoe zit het nou met s'morgens veel eiwitten, s'middags de koolhydraten en s'avonds volgens mij slome eiwitten, en wat van noten kan je het beste eten? pinda's? of wat andere noten

edit: ohw ja, zeg maar wat ik moet eten om zow in massa toe te nemen, maakt niet uit wat, behalve geitenballen.
Ook zou ik graag willen weten wanneer je het beste tonijn kan gaan eten :), kan dat ook goed s'avonds?
gewoon schoon eten veel eiwitten in de vorm van kip biefstuk vis eieren kwark
en ongeraffineerde kh dus geen pizzas en frieten enz enz maar havermout rijst pasta volkoren brood brinta aard. veel groente

tonijn kun je altijd eten maar savonds is het ook heel goed omdat het langzaam wordt opgenomen die eiwitten heb je nodig voor de nacht rust dus kwark of tonijn of kipfile
succes;)

- allereerst: bulkse!
- ten tweede: wat zijn de verhoudingen (en niet alleen eiwitten) in je dieet, de totalen en wat is je bmr. die verhoudingen en totalen zijn nodig om er ook wat zinnigs over te zeggen, anders kan ik het net zo goed opnieuw gaan narekenen ;)0
- multivits bevatten altijd 'veel spul'.
- je maaltijden van 10 t/m 15.00 lijken wel enorm veel op elkaar varieer hierin iets
- groente overdag !!!!!!!!!!
- zou voor het slapen gaan kwark erin houden, en dan zuiver
- tonijn eet men gewoon uit blik of op brood
- rijstwafels haal je niet zo gek veel uit
- het ziet er allemaal niet als superveel uit, deels ook wel als de bekende hapjes, je bent net zo lang als ik ongeveer en 20 kilo lichter !!!

(oeh, kijk volgende keer wel even naar je nieuwe schema)

P.S., ook aan die eigenwijze Ken: waarvoor in hemelsnaam NEGEN maaltijden!! Beperk dit tot 6 grotere maaltijden.

bedankt voor je reactie :), ik zou graag mijn voeding van 10 /tm/ 15:00 willen varieren, alleen gaat dat wat lastiger omdat ik dan op school zit.... in de nieuwe schema heb ik de totalen van kcal, eiwit, vet en koolh bijgezet. Wat is trouwens GOED bulkvoer, eten kan ik wel :p, (als je geen zin hebt om men ''nieuwe'' schema te bekijken, staat hier wat ik aan eiwit en kcal eet: eiwit 177, kcal 3370 per dag) Morgen ga ik kijken, met formule ofzow, hoeveel ik per dag nodig heb en ga ook trainingsschema maken, motivatie is er ;)

Terug
Naar boven