Fitness Seller

Eetschema Pazuzu - Graag commentaar!

Pazuzu

Novice
Waardering
0
Dit eet ik allemaal... Is het wat? ???

Ontbijt: 5 eetlepels Brinta
250 ml magere melk
1 eetlepel honing
1 flinke schep proteinepoeder
fruit (vaak 1 kiwi en 1/3 ananas tegenwoordig, hangt van seizoen af)

10:00 uur: 2 volkoren boterhammen
1 x beleg appelstroop
1 x beleg kipfilet/kalkoenfilet/rookvlees/pindakaas

Lunch: 2 volkoren boterhammen
2 x beleg kipfilet/kalkoenfilet/rookvlees/pindakaas/kaas/ei
250 ml magere yoghurt

16:00 uur: 250 ml magere yoghurt

Voor de training: 1 banaan

Avondeten: 200 g groente
1/2 kopje (60 g?) zilvervliesrijst
100 g kipfilet/vis/vleesvervanger/2 eieren

Later ´s avonds: shake met proteinepoeder en yoghurtdrink/melk

Tussendoor: soms nog wat fruit

Drinken: ik drink minstens 2 liter water per dag, een aantal bekers koffie met een zoetje en een aantal bekers groene thee met niets. Soms wat light frisdrank.

Aanvullende info: boter/margarine vind ik smerig, zowel op brood als om in te bakken, dus dat eet ik niet. Gekookte aardappels vind ik ook niet lekker. Ik ben ook een "moeilijke" vleeseter, maar doe wel mijn best i.v.m. eiwitten dus, gaat steeds beter. :D

Training: ik train drie keer per week en dan doe ik een full body schema (duurt ongeveer 30-45 minuten) en daarna 20-30 minuten cardio (niet heel heftig, voor wat extra vetverbranding). Mijn doel is wat strakker in m'n vel komen te zitten en uiteraard graag zichtbare spieren. Ik hoef niet perse af te vallen. Ik ben nu bijna een jaar bezig (geloof ik) maar ik heb wat onderbrekingen/tegenslagen gehad, dus ik vind mezelf nog altijd een "beginner" qua niveau. :o

Tips zijn welkom! Als jullie ideeen hebben wat betreft verbetering/variatie in mijn eetschema, dan hoor ik het graag! :thumb:

Ik eet mijn banaan altijd na de training

Je hebt er geen voedingswaarden bij gezet dat maakt het wat lastiger. Maar zo op het eerste gezicht lijk je laag in vetten en proteine te zitten. Vervang anders 1x je yoghurt voor kwark. Om 1600 kun je er best nog een paar boterhammen bij pakken. Als je er dan voor kiest er pindakaas op te smeren pak je meteen wat meer vetten.

Verder vind ik het een prima schema, netjes verdeeld ook en geen idioot kleine porties (wat je bij vrouwen vaak ziet)

Je zegt dat je een jaar bezig bent maar tegenslagen hebt gehad. Ben je wel met trainen/conditie/lichaamscompositie vooruit gegaan of start je (weer) op 0?

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties!

Dani zei:
Je hebt er geen voedingswaarden bij gezet dat maakt het wat lastiger.

Sorry, weet niet echt veel van voeding... :o

Dani zei:
Vervang anders 1x je yoghurt voor kwark.

Misschien ga ik dat ook wel weer doen, maar kan voorlopig even geen kwark meer zien! :D Ik heb het een tijdje elke dag gegeten, maar toen kwam 't mijn neus uit! :rolleyes: Yoghurt vind ik echt lekker. Maar ik moet 't mee naar 't werk nemen en dat moet wel handig blijven. Dus het wordt òf een 500 ml pakje yoghurt mee naar het werk, òf een 500 ml bak kwark. ;)

Dani zei:
Om 1600 kun je er best nog een paar boterhammen bij pakken. Als je er dan voor kiest er pindakaas op te smeren pak je meteen wat meer vetten.

Goede tip! Maar ik ben eigenlijk nog aan het opbouwen met de kcals, dus hier wacht ik nog even mee. Ik wil eerst even kijken hoe mijn lichaam op deze hoeveelheid eten reageert.

Dani zei:
Verder vind ik het een prima schema, netjes verdeeld ook en geen idioot kleine porties (wat je bij vrouwen vaak ziet)

Heb ik ook wel gedaan hoor. :o Ik heb maanden lang geleefd op drinkontbijt - 2 boterhammen - groente met rijst of vlees - fruit tussendoor. :( Maar na veel rondhangen op het internet weet ik gelukkig inmiddels beter! :cool:

Dani zei:
Je zegt dat je een jaar bezig bent maar tegenslagen hebt gehad. Ben je wel met trainen/conditie/lichaamscompositie vooruit gegaan of start je (weer) op 0?

Ben wel vooruit gegaan hoor! Gelukkig wel! :D Maar heb een paar keer (bijna) opnieuw moeten beginnen. Laatste keer was na een aanrijding in april, ben in juni weer begonnen en nu gaat het weer prima. Ben nu denk ik alweer terug op ongeveer 2/3 van het beste wat ik weet dat ik bereikt heb. (Is dit wel te volgen? :o ) Ik heb ook een beetje "zichtbare spieren" gekweekt, als ik ze aanspan dan. :rolleyes: Over twee weken moet ik er weer even tussenuit maar dan om een leuke reden: Verhuizen en klussen! :D Daarna ga ik absoluut zo snel mogelijk de draad weer oppakken in de sportschool daar. ;)

:thumb:Gaat helemaal goed komen met je. En mbt het opbouwen van je kcal heb je helemaal gelijk, liever stap voor stap dan strax voor een vervelende verrassing te staan :D

blijf in je eigen topic magic ;)

hallo

ik vind dat je teweing eiwitten tot je neemt en om 23.00 uur die groente dat is te laat kun je beter 200 gr. kwark nemen of yoghurt. en dan wel om 21.00 uur. Teveel appelstroop is ook niet goed probeer eens kip- of kalkoenfilet zonder boter op je brood. En je kunt beter iedere maaltijd koolhydraten samen met eiwitten nemen dat is een goede combinatie. Bijv. yoghurt met een schep eiwitten uit een pot voor je tussendoortje 's middags. Je kunt wel een boterham met pindakaas nemen van Calve met die blauwe dop. En warm eten groente, zilvervliesrijst, pasta of 3 aardappelen en kip. kalkoen of vis. Nou ik hoop dat ik je hiermee een beetje heb geholpen bij mij werkt het. de groetjes

• Topic Starter Topic Starter
muisje zei:
ik vind dat je teweing eiwitten tot je neemt en om 23.00 uur die groente dat is te laat kun je beter 200 gr. kwark nemen of yoghurt. en dan wel om 21.00 uur.

Ik neem geen groente om 23:00 uur hoor! Mijn avondeten is meestal ergens tussen 18:00 uur en 21:00 uur en dat laatste is een uitzondering. Hangt af van werk en sport. ;)

Inmiddels neem ik nu om 16:00 uur ook nog 2 boterhammen met het eerder genoemd beleg. De yoghurt dan later op de avond in plaats van de shake.

Ik bezoek nu geen sportschool want ik ben aan het klussen in mijn "nieuwe" huis. :D

Terug
Naar boven