XXL Nutrition

Eettijden

Leader

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m73
Massa
76kg
Vetpercentage
20%
Ik heb rond 18:30 uur mijn avondeten ingepland, en om 20:00 uur begin ik met krachttraining + cardio, en rond 21:30 ben ik klaar.

Ik heb nu dit:

18:30 - avondeten (rijst, groenten, vlees)
19:50 - BCAA - Pre Workout
21:35 - Whey shake - Post Workout
22:15 - Magere kwark (500 g)

Mijn doel is dus om te cutten. Mijn vragen: zijn mijn pre- en postworkout wel nodig? Moet ik dextrose/vitargo toevoegen? En zo ja, bij pre of post workout?

Vroeger trainen lukt helaas niet.

Ja is prima zo, als je daarna gaat slapen om half 11 ofzo.

Zowiezo complexe koolhydraten na je training toevoegen en eventueel nog wat snelle koolhydraten

• Topic Starter Topic Starter
Rijst toevoegen bij Post of bij de magere kwark?

Maar als je vet wil verliezen, dan kan je beter na je workout toch geen complexe carbs meer gaan eten? Want die verbrand je toch niet meer? Als je 500g magere kwark naar binnen werkt, dan heb je toch voldoende binnen na je workout?

Maar als je vet wil verliezen, dan kan je beter na je workout toch geen complexe carbs meer gaan eten? Want die verbrand je toch niet meer? Als je 500g magere kwark naar binnen werkt, dan heb je toch voldoende binnen na je workout?
hoezo verbrand je die niet meer? in je slaap gebruik je ook gwn kcals hoor...
Maar je kan beetje rijst en evt wat kip nemen bij die whey shake, maar weet niet of je daar nou zo veel harder van gaat groeien, zeker omdat je nu toch aan het cutten bent.

• Topic Starter Topic Starter
Pfff, wat een tegenstrijdige berichten. xD

doe dit en kijk aan zou ik zeggen, als jij er gwn door afvalt en niet te veel spier verliest is het prima toch?

Je let teveel op details, waardoor je het 'complete plaatje' verliest.

Je wilt afvallen (vet verliezen). Je kunt alleen afvallen door meer kcal. te verbranden dan je eet. Het doel is om dat kcal. tekort zoveel mogelijk uit je vetreserves te halen.

Tijdens je training is het belangrijk dat je voldoende energie hebt en na de training wil je zo snel mogelijk herstellen. Maar alles wat je eet moet nog steeds in de eerder gestelde regel vallen;

meer kcal. verbranden dan je eet.

Dus eet wat koolhydraten en eiwit voor de training, en koolhydraten en eiwit na de training. Op die manier worden de glycogeenvoorraden en aminozuren telkens aangevuld.
De hoeveelheid is afhankelijk van je andere maaltijden. Dit bepaalt ook of je beter complexe koolhydraten kunt kiezen, of juist de snellere koolydraten (afhankelijk van hoeveel kcal. je reserveert voor de maaltijden na de training).

Kcal. verbrand je overigens over de hele dag en dus moet je uitrekenen hoeveel kcal je over de hele dag moet binnenkrijgen. Of je nu in ochtend of in de avond eet maakt daarbij niet uit, omdat het om het totaal verbruik van kcal gaat ten opzichte van de totale kcal. inname per dag.

het is 'kcal' of 'Cal' (met een hoofdletter C is het ook kilo calorie) maar niet 'kcal.'.
Dit even terzijde. Je hebt inderdaad gelijk over dat het vooral gaat om de kcal inname en je onderhoud. Dat beetje wat je na de training wel of niet eet 3/4x in de week gaat het grote verschil niet maken ben ik bang.

Terug
Naar boven